Ivan Ljubičić: Marketing je živi organizam, alati i pravila koja su vrijedila jučer ne moraju vrijediti danas
"Originalnost je danas najskuplja, ali i najučinkovitija metoda, a agilnost marketinških timova jedini je odgovor na informacijsku džunglu u kojoj radimo", poručuje direktor agencije za marketing i TV industriju Mediavision.
Portfelj agencije Mediavision zaista je impresivan – od Pickboxa i NEM Dubrovnika pa sve do suradnje s Eurospinom – njihov rad obuhvaća različite sektore, pritom u svima inzistirajući na profesionalnoj izvrsnosti i pomicanju granica. Iz tog smo razloga odlučili porazgovarati s direktorom Ivanom Ljubičićem, koji nam je ispričao o svome pogledu na marketinšku efikasnost, a iskoristili smo priliku i upitali ga o aktualnim projektima. Otkrio nam je i svoje favorite u bogatom programu NEM Dubrovnika, koji će se održati početkom lipnja – a sve odgovore pronađite u nastavku!
Pickbox je pokrenuo prvi streaming servis u Hrvatskoj i regiji – Pickbox NOW, a dostupan je i televizijski kanal Pickbox TV. Možete li nam objasniti način na koji on funkcionira za korisnike?
Streaming servis Pickbox NOW pokrenuli smo 2014. godine kao prvi streaming servis u Jugoistočnoj Europi, a danas je dostupan u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Sjevernoj Makedoniji, Crnoj Gori i Bugarskoj. Može se koristiti preko weba i aplikacija ili putem telekom operatera. Redovito nabavljamo nove serije i filmove raznih žanrova, europske i holivudske produkcije. 2018. godine lansirali smo i televizijski kanal Pickbox TV koji je također dostupan u istih sedam zemalja kao i streaming servis. Nalazimo se u osnovnim paketima najvećih operatera u Hrvatskoj i regiji.
Ilegalno preuzimanje sadržaja donedavno je za tržišta u Hrvatskoj i regiji bilo gotovo općeprihvaćeno – kako ste se suočili s tim izazovom i bilježite li u tom kontekstu određene pomake na tržištu?
Tijekom godina razvila se svijest o tome što sve stoji iza jednog izbačenog naslova, streaming servisi počeli su se sve intenzivnije puniti i transformirali su se u kanale za ekskluzivne premijere. Sukladno tome, polako se na svjetskoj razini počela mijenjati percepcija gledatelja. Pickbox NOW od 2014. smo pozicionirali kao regionalni brend i često ga se spominje u kontekstu kvalitetne i nesvakidašnje ponude sadržaja koju korisnici sve više prepoznaju. Na tome neprestano radimo, educiramo publiku o svim prednostima streaminga te konstantno podižemo ljestvicu dostupnog sadržaja.
Koje su, po Vama, ključne odlike efikasnoga marketinškog djelovanja u sve zasićenijem i konkuretnijem sektoru te vremenu ubrzanoga digitalnog rasta?
Marketing je oduvijek živi organizam, alati i pravila koja su vrijedila jučer ne moraju vrijediti danas. Originalnost je danas najskuplja, ali i najučinkovitija metoda, a agilnost marketinških timova jedini je odgovor na informacijsku džunglu u kojoj radimo. Bitno je znati odabrati što koristiti, a što ne koristiti pri dosezanju zadanih ciljeva.
Dani komunikacija u ožujku su nam pokazali koliko je domaćoj industriji nedostajalo okupljanja, stoga nam je posebno drago što nas uskoro očekuje i NEM Dubrovnik. Riječ je o godišnjem okupljanju lidera europske i svjetske TV industrije, koje će se održati u lipnju. Koje su posebnosti ovogodišnjega događanja, što nas očekuje u Dubrovniku?
Tako je, ispred nas je deveti po redu NEM Dubrovnik koji će još jednom okupiti kremu svjetske televizijske industrije. Kao i svake godine, i ovogodišnje izdanje komentira sve aspekte koji su ključni u televizijskoj industriji, uz veliki naglasak na ono relevantno za našu regiju. Očekuju nas gostovanja vodećih svjetskih brendova, brojne prilike za networking, paneli koji okupljaju najutjecajnije medijske lidere i prezentacije ključnih kompanija, nekoliko ekskluzivnih screeninga odnosno premijerno prikazivanje najnovijeg, sadržaja moćnih produkcijskih kuća, te cjelodnevni TV market. Ove nam je godine izuzetno važan program New Law In Croatia, pod pokroviteljstvom Hrvatskog audiovizalnog centra (HAVC), Agencije za elektroničke medije (AEM) i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, a tijekom kojeg će se razgovarati o utjecajima novog Zakona o elektoničkim medijima i direktivama Europske Unije.
Oduvijek se vodimo pod parolom TV market with a view jer, doista, svi programi održavaju se u kultnom Hotelu Dubrovnik Palace i na raznim atraktivnim lokacijama. Tako da nas, osim fantastičnih govornika i programa, očekuje i opuštanje i druženje na genijalnim večerima čiji su domaćini partneri poput kuća Beta Film, ZDF Studios i operatera Telekom Srbija.
Na popisu govornika vidimo niz lidera TV industrije – je li uopće moguće među njima izdvojiti samo neke kojima se posebno veselite?
Na NEM Dubrovnik 2022 stižu ključni donositelji odluka u TV industriji. Teško je izdvojiti pojedinačno ime, budući da mnogi zajedno gostuju u tematskim panelima.
Veseli me čuti spikere i tvrtke koji se po prvi puta pojavljuju u našoj regiji – Movistar Plus, Atresmedia, ili Antenna Studios. Također, govorit ćemo o tome jesu li nacionalne televizije još uvijek najbolji način za dosegnuti masovnu publiku te koja je uloga tih istih televizija u krizama. Pritom ćemo iz prve ruke moći čuti govornike kao što su Robert Šveb (HRT), Dražen Mavrić (Nova TV), Matthias Settele (CME) i Natalija Gorščak (EBU), Kateryna Edelshtein (Nielsen), Hartwig Rademacher (RTL Germany) i Jan Rudovsky (FTV Prima).
Posebno će mi biti drago vidjeti nekoliko uspješnih primjera iz poslovne prakse s drugih teritorija o ulaganju operatera u neovisnu koprodukciju, govorit ćemo o tome tijekom posebnog programa „New law in Croatia“ pod pokroviteljstvom Hrvatskog audiovizualnog centra, Agencije za elektroničke medije (AEM) te Ministarstva kulture i medija RH.
Osim sjajnih predavanja, vjerujemo da je odlika NEM-a i povezivanje lidera domaće industrije – što je vidljivo i u samoj agendi. Kakvi su dosadašnji dojmovi sudionika, je li druženje u Dubrovniku dosad pogodovalo sklapanju zanimljivih suradnji?
Networking je upravo stvar zbog koje smo najponosniji i za koju bih mogao reći da izdvaja NEM Dubrovnik od ostalih TV marketa na kojima je ponekad izazov dogovoriti kvalitetan sastanak, a često i nemoguće slučajno nekoga sresti. Tijekom godina spojili smo neke od najvećih igrača na svjetskoj televizijskoj sceni s domaćim kućama i kreativcima, a fantastičan primjer jedne takve suradnje je uspjeh serije Novine domaće produkcijske kuće Drugi plan. Upravo je screening u Dubrovniku doveo seriju do Netflixa čime je postala prva serija na hrvatskom jeziku na streaming divu. Nešto recentniji primjer je i njihova serija Šutnja koja je preko Beta Filma postala dostupna na HBO Maxu. Vjerujemo da će se ovakvi primjeri nastaviti gomilati.
Nakon svih postignuća, projekata i aktivnosti pod krovom vaše agencije Mediavision, možete se pohvaliti i iskorakom izvan TV industrije te efikasnim djelovanjem u retailu, gdje imate i velikoga klijenta – diskontni lanac Eurospin. Kakve razlike uočavate u odnosu na svoja dosadašnja područja djelovanja?
Eurospin je predstavljao značajan iskorak s obzirom na dotadašnje projekte, ali u suštini smo korištenje marketinških alata i tehnika jednostavno prilagodili potrebama klijenta i njegovim ciljevima. Znanje koje imamo i tim koji smo pažljivo gradili iskazali su se u prilagodbi na sasvim novi sektor. Mediavision kao full-service agencija nudi integrirane marketinške kampanje, promociju, oglašavanje na online i offline kanalima, njegujemo komunikaciju s korisnicima usluga te savjetujemo klijente pri donošenju određenih odluka.
Koja je Vaša poslovna filozofija, razlikuje li se ona s obzirom na industrije u kojima djelujete?
Bez obzira koji nam je projekt, kampanja ili klijent aktualan, poslovna filozofija uvijek je ista – mi smo desna i lijeva ruka svom klijentu. Pratimo trendove u marketingu i komunikaciji i sugeriramo ih ovisno o ciljevima kampanja. No, vrlo rijetko kao one-man band – dobar i složan tim temelj je uspjeha u ovakvom poslu.
Vjerujemo da su pripreme za NEM Dubrovnik u punom jeku i u tome Vam želimo mnogo uspjeha. Koji su još projekti u planu ove godine, što nam pripremate – i sami i sa svojim klijentima?
Pripremamo velike novitete za Pickbox NOW i Pickbox TV, ne želim puno otkrivati, ali mogu reći da će jesen biti jako uzbudljiva! Voljeli bismo ponovo organizirati i NEM Zagreb u prosincu, nadamo se da će eventi na zatvorenom biti izvedivi.