Manuela Šola: Ravnoteža između kreativnosti, jasnog izražavanja i relevantnosti ključna je za uspjeh

Natjecanje mladih lavova, koje podupire Elan, održat će se uživo 24. – 25. veljače 2024. u Zagrebu, a tim smo povodom za nekoliko savjeta zamolili ovogodišnju predsjednicu žirija Young Lions Croatia!

Young Lions Croatia powered by Elan natjecanje je za kreativce mlađe od 30 godina koji će sve svoje vještine imati priliku pokazati u Zagrebu 24. – 25. veljače 2024. godine. Najbolji tim imat će čast hrvatsku kreativnost predstaviti na natjecanju Cannes Young Lions te iskusiti nevjerojatnu energiju kanskog festivala, a prijave su otvorene do 16. veljače 2024. Tom smo prilikom, ususret objavi sastava žirija natjecanja, porazgovarali s Manuelom Šolom, ovogodišnjom predsjednicom žirija i direktoricom agencije Komunikacijski laboratorij. Otkrila nam je koje su osobine za nju ključne za uspjeh na natjecanju, podijelila je s nama kako vidi kreativni proces ovog natjecanja, a na kraju se osvrnula i na novu kategoriju Marketers, novost ovogodišnjega natjecanja. Intervju u cijelosti pročitajte u nastavku.

Natjecanje Young Lions powered by Elan ističe se svojim jedinstvenim formatom 24-satnog brainstorminga za smišljanje najboljeg rješenja. Koje osobine, naravno, osim kreativnosti, smatrate ključnima za dobar rezultat u ovom natjecanju? 

Osim kreativnosti, ključne osobine koje karakteriziraju ne samo ovo natjecanje, već i rad u kreativnoj industriji su brza prilagodljivost, sposobnost rada u timu i, naravno, sposobnost efikasnog komuniciranja. S obzirom na 24-satni format, timovi moraju brzo razviti ideje i jasno ih prenijeti, istovremeno ostajući otvoreni za sugestije, feedback te doprinose drugog člana tima. Uz pritisak koji nosi ovo natjecanje ostati otvoren za suradnju znači cijeniti doprinos člana tima i zajednički raditi prema postizanju zajedničkog cilja. Ili sumirano – u kratkom periodu generirati puno ideja, i još ih se brže odricati dok se ne dođe do one prave.

Biste li natjecateljima savjetovali da više kreativne energije ulože u početnu fazu smišljanja rješenja ili je završna faza ipak najbitnija za uspješno zaokruženo rješenje briefa?

Ravnoteža između kreativnosti, jasnog izražavanja i relevantnosti ključna je za uspjeh. Vrlo je individualan pristup koji natjecatelji koriste da bi osmislili pobjedničku ideju. Važno je uložiti znatan napor u početnu fazu smišljanja rješenja jer ona podrazumijeva istraživanje. Jasno postavljanje temelja olakšava kasnije faze razvoja. No, važno je ne zanemariti završnu fazu jer dobar koncept mora biti dobro prezentiran. Slaba prezentacija može umanjiti vrijednost čak i najkvalitetnijeg projekta. Ali ipak treba raditi veliku razliku od stvarnog života – ovdje ideje pobjeđuju, tako da kada imate odličnu ideju, lagano i brzo ćete ju raspisati.

Upravo su Wana Kiiru i Jana Cvetko, mlade lavice iz Vaše agencije, prošle godine zaslužile titulu najboljih na natjecanju Young Lions Croatia, a potom se zaputile i na globalno natjecanje u Cannes. Kako su se ta iskustva odrazila na njihove vještine, profesionalne stavove, ali i rad u agenciji?

Iskustvo na natjecanju Young Lions izuzetno je obogatilo i Wanu i Janu, ali i bilo velik poticaj za ostale. Naučile su raditi pod pritiskom, efikasno surađivati u timu te brzo generirati i prezentirati kvalitetna rješenja. I još jednom si potvrdile koliko je priprema bitna. To se odrazilo na njihovo samopouzdanje, kreativnost te sposobnost nošenja s izazovima u svakodnevnom radu agencije. To su posebni trenutci koje mi u agenciji volimo istaknuti i proslaviti zajedno jer utječu pozitivno na kolektivnu atmosferu. Svi timovi koji će se ove godine natjecati imaju veliku motivaciju upravo zahvaljujući fantastičnim rezultatima prošlogodišnjeg natjecanja Young Lions Croatia.

Da se natjecanje Young Lions odvijalo u vrijeme kada ste pokretali svoju agenciju – s kim biste činili dream team, tko bi bio zadužen za koju fazu, koliko biste vremena posvetili slaganju prezentacije, a tko bi bio zadužen za dizanje energije u sitne noćne sate? 

Što se tiče dizanja energije u sitne noćne sate, vjerojatno bih ja bila osoba koja potiče entuzijazam, čak i kad bi stvari bile izazovne. Baš kao i prije 20 godina kada sam pokrenula ovaj posao, volim raditi s ljudima koji su voljni učiti, da se nadopunjavamo u određenim kompetencijama, ali kada bih birala savršenu osobu za tim najvažnije bi mi bilo da u sebi ima entuzijazam za izazov. Postoji li savršena formula i struktura za pobjedničke timove koja se može preslikati na sve? Ne postoji. Dosta toga ovisi i o zadatku tako da su to odluke koje se donose u trenutku. Zato je ovo natjecanje posebno. I da, jako mi je žao da nije postojalo, jer bih sigurno do zadnje godine bila među natjecateljima.

Ove je godine velika novost novouvedena kategorija Marketers u kojoj je izazov prezentirati rješenje za klijenta koristeći proizvod/uslugu matične organizacije prema zadanom briefu. Veselite li se novom pogledu na brief koji će oni neupitno ponuditi?

Ovo otvara nove horizonte kreativnosti, a to me uvijek raduje. Očekujem zanimljive i inovativne pristupe, zato jedva čekam vidjeti kako će se mladi kreativci nositi s ovim izazovom.

 

Sve o natjecanju mladih lavova saznajte na poveznici, a objava cjelokupnoga sastava ovogodišnjega žirija uslijedit će uskoro!