Studio Sonda o velikom uspjehu i nagradama Effie Grand Prix, IdejaX Grand Prix te MIXX Best in Show osvojenima na DK Homeu

Ovu je natjecateljsku godinu hrvatske komunikacijske industrije itekako obilježio Studio Sonda, stoga smo im, nakon što su se dojmovi malo slegli, odlučili postaviti nekoliko pitanja!

Foto: Marko Prpić/PIXSELL

Njihovi uspjesi krasili su brojne domaće i regionalne medijske naslovnice nakon održanog događanja DK Home presented by A1, na kojima im je tijekom dviju večeri dodijeljena većina glavnih nagrada strukovnih natjecanja Effie, IdejaX i MIXX. Nije tajna da Studio Sonda već niz godina zauzima važno mjesto u komunikacijskoj industriji svojim efikasnim i kreativnim projektima, a nakon velikog ovogodišnjeg uspjeha odlučili smo ih upitati o njihovim kreativnim procesima te stavovima o kreativnosti i natjecanjima. Otkrili su nam i lijepe novosti o nekim projektima koji ih tek očekuju, a sve informacije saznajte u nastavku.

Effie Grand Prix, MIXX Best in Show i IdejaX Grand Prix – ova je natjecateljska godina u znaku Studija Sonde! Još jednom čestitamo i nadamo se da ste lijepo proslavili! Kako se osjećate, je li ovo bilo očekivano?

Mislimo da nitko ne može unaprijed očekivati da će osvojiti sva tri Grand Prixa na sva tri najveća nacionalna natjecanja simultano, pa uz to još i 7 zlata, srebro i dvije bronce. A što je još nevjerojatnije, sve to u najgoroj godini u recentnijem razdoblju, za advertising i za čovječanstvo. Pa ipak, ono što nas je najviše iznenadilo jest činjenica da je naša mala lokalna knjižnica ovjenčana titulom Oglašivača godine, s budžetom koji velike kompanije valjda troše za uredski pribor za ured u prizemlju dolje lijevo. To zbilja dokazuje koliko je moć kreativnosti nevjerojatna.

Izvrstan uspjeh na svim natjecanjima za sobom povlači važno pitanje: kako je bilo prijavljivati projekte na Effieju, kako na MIXX-u, a kako na IdejiX? Koje je natjecanje zahtijevalo najveći trud, kako ste prijavu projekta prilagođavali propozicijama svakoga od natjecanja?

Iskreno, svake godine se iznova pitamo otkud nam snage i vremena za sve te prijave jer zaista iziskuju užasno puno truda, organizacije i živaca. Svi kolege koji prijavljuju radove na natjecanja znaju dobro o čemu pričamo… S druge strane, to je snažna prilika za rast i evaluaciju, ako ne možeš napraviti dobar case i prijavu, vrlo si vjerojatno negdje u procesu kreacije rješenja nešto fulao i to je super za preispitivanje i mogućnost za uviđanje grešaka koje u budućnosti treba izbjegavati. Sjajna škola i odlična investicija u samorazvoj.

Molimo vas, pokažite nam gdje ste poslagali sve statue. Ili prvo morate namontirati dodatne police?

Evo, olakotna je okolnost da smo iz svoje male kamene kućice upravo preselili u zgradu s vlastitim produkcijskim studijem na brežuljku Vižinade, s pogledom na vinograde i utopljenu u prirodu, u kojoj ima prostora za sve prošle, i buduće, nagrade. Taj čin predstavlja svojevrsni korak naprijed u našem ukupnom poslovanju. Studio Sonda upravo je u procesu nadogradnje u Sonda Kreativni Centar, koji će sva svoja znanja uprijeti u to da još snažnije dokaže koliko kreativnost može biti efikasna, tako što će zajedno s kolegama, zajednicom i poslovnim partnerima/klijentima u ovoj inspirativnoj autentičnoj sredini stvarati globalno relevantne brendove, proizvode, projekte i programe koji će imati realan tržišni uspjeh, ali prije svega uvijek povezivati i stvarati bolje društvo.

Kakve su reakcije klijenata? Vesele li se s vama, što za njih znače Effie, MIXX i IdejaX?

Naravno da se vesele jer je to njihov rad, koliko i naš.

Mi smo profesionalno najponosniji na činjenicu da su nagrade pristigle za radove različitih profila i senzibiliteta, od onih lokalnih poput knjižnice Poreč ili vina Bertoša, zatim dobrotvornih projekata kao što je #jedvačekam, pa sve do tržišno snažnih projekata koje su zbilja zavoljeli korisnici iz čitave regije, i šire, poput onih za King i Ledo/Frikom. No uvijek, bez obzira na veličinu klijenta i projekta, naglašavamo da su nagrađeni radovi uvijek rezultat rada čitavog tima ljudi, ne samo kreativne agencije i svi su naši klijenti i partneri jednako zaslužni za njega. Jer kao što smo rekli, kreativnost prije svega povezuje!

Kada s klijentima radite na projektima, razmišljate li o nagradama i prijavama ili to dolazi tek poslije, kada otvorite prijavni obrazac pa promišljate o tome koji bi projekt dobio dobre ocjene?

Nagrade nikada ne bi smjele inicijalni motiv za obavljanje posla, već trešnjica na torti. Ona slatka mala nagrada koja stiže nakon dobro obavljenog posla. Tek kada je on odrađen kako treba, onda se može razmišljati o tome da se prijavljuje na različite nagrade, i tada se razmišlja u koje kategorije eventualno odgovara i kako ga najbolje prezentirati u tim kategorijama. Obrnuto nekako nema smisla, ispalo bi da se rad stvara poradi nagrade, a to mu ne može biti glavna svrha. Iako bilo je i toga, upita poput: Napravite nam rad koji će npr. dobiti Red Dot J

I dobio ga je, ali ne zato jer je rađen za nagradu, već je primarno bio efikasan.

Jeste li na početku karijere razmišljali o današnjem uspjehu i svakodnevnim pothvatima? Što biste poručili nekom tko tek počinje?

Kad postane teško, uvijek se treba sjetiti dvije stvari, odnosno razloga zašto to radimo. Kao prvo, i koliko god trivijalno zvučalo, zato jer zaista vjerujemo da kreativnost, kada je ispravno vođena, može mijenjati svijet nabolje, snažno i silovito ili malo po malo, ali kako god bilo, uvijek je ona nevjerojatan alat koji imaš privilegiju držati u rukama i nositi u sebi. A kao drugo, zato jer se, na kraju cijele priče, strašno dobro zabavljamo i sve što želimo jest da tako i ostane.