HURA Media AdEx medijska potrošnja

HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) pojam je koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih mrežnih izdanja, radija, i većih dobavljača vanjskog oglašavanja te općenito ulaganje u oglašavanje na internetu.

Podaci predstavljaju procjenu netto-investicije u ATL oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima eura prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.

[easy_chart chart_id=’31287′]

[easy_chart chart_id=’28324′]

[easy_chart chart_id=’23759′]

[easy_chart chart_id=’24050′]

[easy_chart chart_id=’24051′]

[easy_chart chart_id=’24052′]

[easy_chart chart_id=’24053′]

[easy_chart chart_id=’24054′]

[easy_chart chart_id=’24056′]

[easy_chart chart_id=’24057′]

[table id=3 /]

Primarni izvori podataka za procjenu su:

  • MediaPuls (IpsosPuls)
  • AGBNielsen
  • FINA
  • Medijske agencije HURA-e

Više informacija o cjelovitoj potrošnji u online kanalima za 2022. godinu dostupno je u Online Advertising Expenditureu (AdEx-u) IAB-a Croatia.

Metodologija TV

Baza za izračun vrijednosti oglašavanja je tzv. spot-lista (popis svih emitiranih spotova po televizijama u zadanom razdoblju) te pripadajuća ostvarena gledanost prema podacima AGBNielsena. Na ostvarenu gledanost primjenjuju se faktori koji utječu na cijenu (daypart-indeks, indeks dužine spota, sezonalnost, procijenjeni godišnji volumen).

Metodologija non-TV

Baza za izračun su podaci o brutto-vrijednosti oglasa prema MediaPulsu. Na brutto-iznose implementira se prosječni tržišni popust. S obzirom na ograničenu praćenost od strane istraživačke kuće, podaci za radio, OOH i internet korigiraju se na temelju agencijske procjene.