HURA Media AdEx medijska potrošnja
HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) pojam je koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih mrežnih izdanja, radija, i većih dobavljača vanjskog oglašavanja te općenito ulaganje u oglašavanje na internetu.
Podaci predstavljaju procjenu netto-investicije u ATL oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima eura prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.
Godina | TV | Tisak | Radio | OOH | Ostalo | Internet – DISPLAY (search i social isključeni) | Ukupno |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2019. | 102 | 24 | 17 | 30 | 1 | 41 | 216 |
2020. | 96 | 17 | 13 | 22 | 1 | 43 | 192 |
2020. vs. 2019. | -5% | -29% | -23% | -29% | -14% | 4% | -11% |
2021. | 108 | 19 | 16 | 29 | 1 | 55 | 228 |
2021. vs. 2020. | 12% | 8% | 18% | 33% | -22% | 29% | 18% |
2022. | 117 | 16 | 18 | 32 | 1 | 58 | 242 |
2022. vs. 2021. | 8% | -14% | 12% | 10% | 0% | 5% | 6% |
2023. est. | 121 | 15 | 19 | 35 | 1 | 63 | 254 |
2023. est. vs. 2022. | 4% | -7% | 4% | 8% | -2% | 10% | 5% |
Primarni izvori podataka za procjenu su:
- MediaPuls (IpsosPuls)
- AGBNielsen
- FINA
- Medijske agencije HURA-e
Više informacija o cjelovitoj potrošnji u online kanalima za 2022. godinu dostupno je u Online Advertising Expenditureu (AdEx-u) IAB-a Croatia.
Metodologija TV
Baza za izračun vrijednosti oglašavanja je tzv. spot-lista (popis svih emitiranih spotova po televizijama u zadanom razdoblju) te pripadajuća ostvarena gledanost prema podacima AGBNielsena. Na ostvarenu gledanost primjenjuju se faktori koji utječu na cijenu (daypart-indeks, indeks dužine spota, sezonalnost, procijenjeni godišnji volumen).
Metodologija non-TV
Baza za izračun su podaci o brutto-vrijednosti oglasa prema MediaPulsu. Na brutto-iznose implementira se prosječni tržišni popust. S obzirom na ograničenu praćenost od strane istraživačke kuće, podaci za radio, OOH i internet korigiraju se na temelju agencijske procjene.