HURA Media AdEx medijska potrošnja

HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih mrežnih izdanja, radija, i većih dobavljača vanjskog oglašavanja te općenito ulaganje u oglašavanje na internetu.

Podaci predstavljaju procjenu netto-investicije u ATL oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima kuna prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.

GodinaTVRadioTisakOOHOstaloInternetUkupno
2008950 25078522020302255
200979022561516520351850
2009. vs. 2008.-17%-10%-22%-25%0%17%-18%
201077021354515120361735
2010. vs. 2009.-3%-5%-11%-8%0%3%-6%
201176519045714015831650
2011. vs. 2010.-1%-11%-16%-7%-25%131%-5%
201270216338413512901484
2012. vs. 2011.-8%-14%-16%-4%-20%8%-10%
2013685125300130111071388
2013. vs. 2012.-2%-23%-14%-4%-8%19%-7%
201471513230712610,61171408
2014. vs. 2013.4%6%-7%-3%-4%9%1%
2015740130275128111681452
2015. vs. 2014.4%-2%-10%2%0%44%3%
2016758128252130112141493
2016. vs. 2015.2%-2%-8%2%0%27%3%
2017741127218130102451471
2017. vs. 2016.-2%0%-13%0%-8%15%-1%
2018752128196137102821506
2018. vs. 2017.2%1%-10%6%0%15%2%
2019767128183145113091543
2019. vs. 2018.2%0%-7%6%10%10%2%
2020 est.6711071279572981305
2020. vs 2019. est.-13%-16%-31%-34%-36%-4%-15%

Primarni izvori podataka za procjenu su:

  • MediaPuls (IpsosPuls)
  • AGBNielsen
  • FINA
  • Medijske agencije HURA-e

Metodologija TV

Baza za izračun vrijednosti oglašavanja je tzv. spot-lista (popis svih emitiranih spotova po televizijama u zadanom razdoblju) te pripadajuća ostvarena gledanost prema podacima AGBNielsena. Na ostvarenu gledanost primjenjuju se faktori koji utječu na cijenu (daypart-indeks, indeks dužine spota, sezonalnost, procijenjeni godišnji volumen).

Metodologija non-TV

Baza za izračun su podaci o brutto-vrijednosti oglasa prema MediaPulsu. Na brutto-iznose implementira se prosječni tržišni popust. S obzirom na ograničenu praćenost od strane istraživačke kuće, podaci za radio, OOH i internet korigiraju se na temelju agencijske procjene.