20 godina Status grupe

Zagrebačka agencija Status grupa, agencija za 21. stoljeće kako za sebe kažu i članica HURA-e, slavi danas svoj dvadeseti rođendan.

Foto: Pixsell

Foto: Pixsell

Zagrebačka agencija Status grupa, agencija za 21. stoljeće kako za sebe kažu i članica HURA-e, slavi danas svoj dvadeseti rođendan. Ljiljana Jurković, Milan Anić-Antić i Zdravko Maršanić, kolege u agenciji OZEHA, čiji je kardiogram bio u silaznoj putanji, odlučili su da svoju sudbinu uzmu u svoje ruke te naoružani znanjem i iskustvom osnuju svoju agenciju. O tome kako je Status grupa nastala, kako se razvijala i kakva je njena budućnost, razgovarali smo sa Zdravkom Maršanićem, jednim od osnivača agencije.

Status grupa je osnovana u vrijeme koje je pogodovalo svemu, samo ne pokretanju kreativne agencije. Bilo je to neizvjesno vrijeme opterećeno ratom u Hrvatskoj. Koja je bila ideja za osnivanje agencije?

Moramo priznati da su i same tadašnje  okolnosti prilično utjecale na ideju da osnujemo agenciju. Nas troje osnivača smo do tada radili u marketinškoj agenciji OZEHA i budući da se ona približavala svom prirodnom kraju (jer je bila mastodont sa pedesetak zaposlenih, a nedovoljno posla), nije ni bilo puno izbora nego samostalno krenuti u vlastiti biznis ili se zaposliti u nekoj tvrtki… Jasno je da smo izabrali vlastiti put. Interesantno je da tada nismo imali niti jednog klijenta, a niti dogovorenog  projekta, ali  bili smo  puni samopouzdanja, svjesni da smo, pučki rečeno, dobro ispekli zanat u pravoj full service marketinškoj agenciji. Uz to, posao smo shvaćali kao lijepi hobi od kojeg ćemo moći imati i za egzistenciju, a kad je tako puno se lakše može uspjeti.

U to vrijeme, a to je bilo već kasno ljeto 1994. samo nam je trebala pisaća mašina, telefaks i jedna prostorijica za rad, a toliko smo financijskih sredstava uspjeli nekako namaknuti. Sve ostalo smo već imali: ideje, znanje, značajno iskustvo, a ponajviše entuzijazma i strasti za marketingom… Prvi posao dobili smo za Saponiju i jednostavno je krenulo…

Vas troje osnivača ste i danas zajedno, ostali ste vjerni Status grupi svih ovih godina. U jednom prethodnom intervjuu za naš portal rekli ste da ste vas troje različiti u mnogo čemu. Da li su te razlike stvorile vrijednost koja vas je održala zajedno toliko vremena?

Ljiljana Jurković, Milan Anić-Antić i ja imamo u sebi neku zajedničku „zelenu“ filozofiju, ali smo stvarno različiti u mnogo čemu. Imamo različite energije, ali tada smo imali jasan, zajednički cilj. Odmah smo podijelili zaduženja: Milan kreativni dio, Ljiljana komunikacijski, a ja medijski i financijski. Može se reći da su se puzzle dobro posložile i stvorile dobru cjelinu, dakle različitosti su stvorile jednu novu vrijednost. Nakon 20 godina u vlastitoj agenciji i desetak godina u prijašnjoj agenciji može se taj period usporediti sa poslovnim brakom, a svi znamo da u takvim vezama uvijek postoje faze: prvo ide kemija, onda fizika, a na kraju matematika… Malo šale, ali možda smo se sada djelomično približili i toj trećoj fazi, no važno je da smo toga svijesni i da potpomognuti mlađim snagama u agenciji još uvijek posao doživljavamo kao izazov.

Lojalnost je nešto što je bitno u ovako ozbiljnom poslu… možda imamo različite ideje kako doći do cilja, ali lojalnost agenciji nikad nije bila upitna.

Status grupa je danas uspješna agencija i ugledna članica HURA-e. Što je u protekla dva desetljeća bilo presudno da bismo danas ovako govorili o vašoj agenciji?

Ne bih htio da to ispadne kao floskula, ali uvijek smo se prvenstveno usredotočili na vlastiti posao i nastojali dati naš maksimum za klijenta. Prema svim sudionicima na tržištu smo nastojali biti korektni, tako da iza nas nikad nije bilo negativnih repova. Možda smo u nekim periodima mogli puno bolje iskoristiti  to što smo uspješno osmislili i realizirali za klijente (tu mislim na PR efekte), ali nismo… i ne žalimo previše za tim.

Kada bacite pogled unazad koja vam je kampanja  ostala najviše u sjećanju i zašto?

Bilo je stvarno mnoštvo kampanja, za različite klijente…radili smo i kreirali raznorodne stvari, od „igle do lokomotive“. Uvijek se prvo sjetim prve kampanje koju smo u Status grupi uopće kreirali: novi Faks Helizim za Saponiju, zatim  lansiranje novog softverskog paketa u avionu nad Hrvatskom, neobični kalendar za IT tvrtku TIS, nagrađivani jumbo za TIM Grupu. Ali kad bih već morao nešto izdvojiti onda je to projekt za otvaranje Microsoft WinDays konferencije 2002., točnije film za svečano otvaranje konferencije .

Film „Expedition 2002“ bio je ekspedicija u nepoznato. Cilj filma je bio na simboličan način doći do srca novih tehnologija, a radili smo ga nekoliko mjeseci sa talentiranim dečkima iz tvrtke Lighthouse. Film je tada bio daleko ispred vremena, a vjerujemo i da je i danas  jednako svjež i aktualan. Te godine je nagrađen na festivalu HypeFest u Los Angelesu i uvršten u 10 najboljih svjetskih animacija te godine.

Lijepa pohvala je stigla  od event direktora iz centrale Microsofta USA : „ …one of the best pieces of video I have ever seen at Microsoft.“

Zbog vrlo čestih promjena u komunikacijskoj industriji teško je kazati kako vidite Status grupu u narednih 20 godina, ali  ipak, kako zamišljate njenu budućnost danas kada obilježavate 20 godina od osnivanja?

Skoro je nemoguće predvidjeti nešto za duži period, iako to nije toliko ni važno. U ovom trenutku je bitnije da agencija ima kvalitetne temelje, da  ima dobar spoj iskustva i mladosti i još uvijek dovoljno strasti i ljubavi za marketingom. I ubuduće, za uspješnost agencije je važno da  glava može biti u oblacima, ali noge trebaju i dalje ostati čvrsto na zemlji.

U zadnjih pola godine primljeno je troje novih djelatnika, sada nas je 12 u agenciji i to bi bila gornja granica broja djelatnika  koju smo si od početka osnivanja postavili. S vanjskim suradnicima to je po našem viđenju optimalan agencijski broj ljudi, koji se može kvalitetno koordinirati, a s druge strane to znači da se klijentima  uvijek može staviti na raspolaganje najkvalitetniji tim.

Članak je u cjelosti preuzet s portala Media Marketing.