BBDO Zagreb: Marketing nije samo privilegij velikih

29.10.2013., Zagreb - Luka Dubokovic, BBDO. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Foto: Pixell

Agencija BBDO Hrvatska se među prvima priključila projektu Zelena ideja, čiji je cilj pomoći hrvatskim eko proizvođačima u uspješnom tržišnom nastupu. O tome smo razgovarali s Lukom Dubokovićem, direktorom BBDO Hrvatska.

Bližimo se kraju godine kada se svode sve bilance za proteklu i nove procjene za iduću godinu. Kakvom ocjenjujete 2013. godinu za BBDO? 

Obzirom na prilično nepovoljna tržišna kretanja (daljnji pad BDP-a, pad maloprodaje i kupovne moći…) zadovoljni smo poslovanjem. Zadržali smo te čak i povećali opsege poslovanja s važnijim klijentima. S obzirom na sve veći pritisak na cijene usluga, rezultati će biti na razini prošlogodišnjih. Zadovoljni smo i time što nismo imali otpuštanja, štoviše, čak smo i povećali broj zaposlenika.

Kao direktor jedne od najvećih i najkreativnijih hrvatskih agencija, imate dobar uvid u kompletnu advertising scenu, kako biste ocijenili hrvatsku industriju oglašavanja u ovoj godini? 

Ako ćemo ocjenu davati s obzirom na brojke, nema nekog razloga za zadovoljstvo: ukupni godišnji pad potrošnje u medijima iznosi oko 9 odsto. Pritom su svi mediji zabilježili pad. Što se kreative tiče, čini mi se da je situacija nešto bolja nego prošle godine, kao da ima manje recikliranih kampanja, a više originalno kreiranih i produciranih reklama. Očekivalo se da će, s obzirom na manje budžete (kako medijske tako i produkcijske), oglasne kampanje biti nešto hrabrije zbog bolje zamijećenosti, ali čini se da se događa suprotan efekt: klijenti zbog krize više igraju na ‘sigurno’ i ne žele previše riskirati.

Hrvatsko tržište, izgleda, postaje malo za velike agencije koje sada pokušavaju izaći na tržišta susjednih zemalja, ali i malo dalje. Vi ste dio mreže BBDO i ostajete tu gdje jeste. Koliko zapravo u vašem ukupnom poslovanju čini ono što dolazi iz BBDO mreže, a koliko čini vaš rad sa hrvatskim klijentima?

Mi smo dio BBDO worldwide mreže, a s obzirom da smo na hrvatskom tržištu prisutni od 1990. godine, zaista možemo s punim pravom reći da smo i hrvatska agencija. To najbolje dokazuje portfelj klijenata koje radimo i za koje smo radili svih ovih godina ali i omjer u poslovanju domaćih i mrežnih klijenata gdje je odnos 80:20 u korist domaćih (lokalno dobivenih) klijenata. S ponosom možemo reći da smo radili sa svim značajnijim hrvatskim kompanijama i brendovima.

Zanimljiva vam je mantra: rad, rad i samo rad. Za koga, ko su vam najveći klijenti? 

Da… prijevod naše globalne mantre THE WORK, THE WORK, THE WORK ispada malo nezgrapan jer u našoj branši THE WORK zapravo označava (kreativni) uradak ali isto tako označava i težak rad koji je potreban da bi se došlo do najboljeg uratka. Inspiracija je naravno bitan faktor, ali mi kao profesionalci ne možemo se osloniti samo na inspiraciju. To bi bilo ravno improvizaciji. Naši najveći klijenti, kao i klijenti za koje izvršavamo najveći broj radova su: Zagrebačka pivovara sa svim brandovima iz portfelja (Ožujsko, Becks, Staropramen, Stella, Carling), Podravka: Vegeta, juhe, Studena , Lino, Dukat: Mlijeko, jogurti, Baktiv, President sirevi, Hrvatska pošta – Evo tv, INA, Adidas, Henkel, American Express i mnogi drugi.

Smatrate li da je Zelena ideja dobra ideja?

Apsolutno. Lijepo je kad možete napraviti nešto u čemu ste dobri za nekoga tko istinski vjeruje u vlastiti biznis.

 Da li je to jedini razlog zašto ste se odlučili priključiti ovoj HURA-inoj inicijativi?

Smatramo da je inicijativa hvale vrijedna i da u potpunosti odgovara misiji HURA-e.

Jeste li već imali prilike surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Nismo. Ovo je i dobar put da se pokaže malim proizvođačima da marketinške agencije nisu bauk te da i za njih marketinške agencije mogu napraviti puno. I ne manje bitno pokazati da se novac uložen u marketing višestruko isplati.

Vjerujete li da marketingom možemo pokrenuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu?

Marketing  je kod nas još uvijek zapostavljen pogotovo kad se radi o malim poduzetnicima. Marketing nije samo privilegij velikih, pogotovo danas kad  imate na raspolaganju niz alata kojima uz mali ulog možete napraviti puno.