BRANDOCTOR: Branding trendovi koji su trenutno «in»

Temelj stvaranja inspirativnih brandova su znanje i iskustvo, tvrde iz Brandoctora, prve specijalizirane branding agencije u Hrvatskoj.

Upravo zato, tim, kojeg čine stručnjaci usko specijalizirani u području izgradnje brandova, otkriva nekoliko praktičnih savjeta kako osuvremeniti brand za današnjeg potrošača i ojačati ga naspram konkurencije.

Kao prvi trend navode blisko i osobno. Brandovi se iznimno trude kreirati iskustva “po mjeri” za svakog potrošača. Potrošači su ti u čijim je rukama kreiranje sadržaja. Apple je tako napravio dirljiv film u povodu Majčinog dana s fotografijama stvarnih majki pozivajući sve da film personaliziraju dodajući fotografije vlastitih majki.

7-branding-trends-web-1

Interes pobuđuje stvarni život, stvarni ljudi. Lakše se poistovjetiti sa stvarnim ljudima nego s lažnim osmjesima modela na generičkim fotografijama i video snimkama. Brandovi koji pričaju stvarne emocionalne priče dopiru do naših srca. Dokazao je to Under Armour u svojoj posljednjoj kampanji s Michaelom Phelpsom, jednim od najuspješnijih olimpijskih pobjednika svih vremena, koji se sada priprema za veliki povratak u Riju.

7-branding-trends-web-2

Brandovi imaju snagu postati pokretači pozitivnih promjena u društvu. Vraćanje zajednici konačno se pomaknulo s dna korporativnih web stranica na njihov vrh. Novi igrači na tržištu inkorporirali su činjenje dobra u svoju misiju branda. Warby Parker je izvrstan primjer – za svaki prodani par naočala, jedan daruju nekome komu su potrebne.

Prije ili kasnije, vrijeme je za povratak korijenima. Brandovi žele podsjetiti potrošače na svoje nasljeđe i temeljne vrijednosti, a koje su i danas aktualne. Pepsi je izbacio novo piće naziva 1893 referirajući se na stoljeće staru tradiciju stvaranja neočekivanih cola iskustava. Coke je obradila svoju ikoničku Hilltop reklamu iz 1971 komunicirajući posvećenost različitosti, ujedinjujući različite ljude i kulture.

7-branding-trends-web-3

Biti otvoren i transparentan ne čini brand ranjivim, upravo suprotno – čini ga empatičnim i snažnim. Beyonce, koja je izgradila jedan od najsnažnijih brandova u glazbenoj industriji, dokazala je da je jača no ikada razotkrivši se potpuno i dijeleći najintimnije životne trenutke na novom albumu Lemonade. Bilo istina ili ne, što još ne znamo, čini se kako je njezino razotkrivanje rezultiralo ogromnim interesom za njezinu glazbu i život.

Generacija Z dobiva sve više na važnosti. Još uvijek imaju značajno nižu kupovnu moć od Milenijalaca, ali znaju točno što žele od brandova. Preferiraju internet kupovinu, vole dobre priče i misle da je elektronička pošta za starce. Draža im je Taylor od Rihanne, video sadržaj od fotografija, Instagram od Facebooka i Snapchat od Twittera.

Posljednji veliki trend u Brandoctoru, nazivaju „veliki igrači, velike promjene“ te pritom ističu kako je kontinuitet je jedan od ključnih principa brandova, iako, kako bi ostali relevantni, brandovi trebaju biti u dosluhu s promjenama na tržištu i željama potrošača. McDonald’s je redizajnirao svoju ambalažu fokusirajući se na održivost i moderniji izgled, Coke i Axe nakon niza godina promijenili su svoje komunikacijske platforme, Lego i Mattel poslali su snažnu poruku kreirajući figurice koje predstavljaju osobe s invaliditetom ili Barbie lutke drugačije boje kože i proporcija.

Više o novostima iz Brandoctora pronađite na: http://brandoctor.com/novosti/

Tekst: Brandoctor
Ilustracije: Alen Lipuš, Bruketa&Žinić OM