Coca-Cola na prvom mjestu liste najjačih brendova u regiji

Coca-Cola je novi lider na VALICON ljestvici TOP25 brendova u Jadranskoj regiji.

Rezultati su pokazali kako regionalni brendovi smanjuju zaostatak za globalnima. Coca-Cola je zamijenila pozicije s Milkom, prošlogodišnjim liderom, koja sada postaje drugi najjači igrač. Treće mjesto pripada Cedeviti, koja je preuzela prošlogodišnju poziciju od Vegete, a među TOP25 brendova ušli su Chipsy čips, Kiki bomboni i Sprite, bezalkoholno gazirano piće.

Pogledamo li pojedina tržišta koja formiraju regionalno rangiranje, svi lokalni lideri su zadržali svoje pozicije. Argeta je jedini brend koji drži najbolje pozicije na dva tržišta. Regionalni i lokalni brendovi su i dalje jako snažni u svakoj od zemalja – globalni brendovi drže svega dvije (u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji) ili tri (u Bosni i Hercegovini) pozicije među deset najjačih brendova. Jedini izuzetak je Makedonija, gdje nalazimo pet globalnih na ljestvici TOP10 lokalnih brendova.

Što je novo u Hrvatskoj?

Na hrvatskoj ljestvici VALICON TOP10 lokalnih brendova čak četiri brenda su zadržala iste pozicije kao i prethodne godine: Jana na uvjerljivoj vodećoj poziciji, Milka na šestoj, za njom Gavrilović, te Nivea na samom začelju.

Cedevita, Vegeta i Jamnica se drže na odličnoj trećoj, četvrtoj, odnosno petoj poziciji, dok je Domaćica uspješno ušla na TOP10 ljestvicu. Našla se na osmoj poziciji, kao rezultat dosljednog rada posljednjih par godina na širenju portfelja branda te co-brandinga unutar kompanije. Odmah iza nje nalazi se Franck. Novi regionalni lider Coca Cola bilježi najveći uspjeh skokom s pete na drugu poziciju lokalne TOP10 ljestvice u Hrvatskoj.

VALICON TOP25 REGIONAL BRANDS je neovisno rangiranje, temeljeno na anketiranju o brendovima robe široke potrošnje (FMCG) koje uključuje pet tržišta Jadranske regije:  Hrvatsku, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Makedoniju. Prvo rangiranje je bilo objavljeno 2012.

VALICON je jedna od najvećih regionalnih kompanija za marketinško savjetovanje i istraživanje ujedno i partner Dana komunikacija koji će se od 30. ožujka do 2. travnja održati u Rovinju. Originalno iz Slovenije, VALICON je postao u potpunosti regionalna kompanija 2005. godine, s uredima u Zagrebu, Ljubljani, Sarajevu i Beogradu.