O čem se govorilo na BalCannes panelu na temu Umijeće nemogućeg – poslovanje u regiji

U okviru Weekend Media Festivala u Rovinju, a kao dio projekta BalCannes kojeg suorganizira HURA, održan je panel Umijeće nemogućeg – poslovanje u regiji.

balcannes09_peg_210913U okviru Weekend Media Festivala u Rovinju, a kao dio projekta BalCannes kojeg suorganizira HURA, održan je panel Umijeće nemogućeg – poslovanje u regiji.

Na panelu su sudjelovali direktori nekih od najvećih reklamnih agencija regije: Sašo Pešev (New Moment, Makedonija), Primož Pusar (Pristop, Slovenija), Zdenka Milanović (McCann Beograd, Srbija), Senad Zaimović (Fabrika, Bosna i Hercegovina) i Andrea Šumanovac (Unex, Hrvatska) dok je panel moderirao Davor Bruketa (Bruketa&Žinić OM).

Na panelu se raspravljalo o servisiranju regionalnih klijenata, spajanju tržišta, biznisu u regiji, izazovima pojedinih tržišta i sličnim temama, a ključna tema rasprave bila je kako u uvjetima smanjivanja tržišta u regiji ostvariti rast i koji su planovi pojedinih agencija.

Prema onome što je rečeno, svaka agencija je pronašla svoj model. Neki su počeli poslovati u drugim zemljama kroz otvaranje vlastitih ureda i kupnju agencija, drugi su pokušali doći do novih poslova kroz globalne mreže kojima pripadaju, neki su pratili svoje klijente kroz njihovo širenje na nova tržišta ili su razvijali nove usluge na domaćem tržištu. Svi čini se pokušavaju izvoziti na tržišta i izvan regije i tu se vidi najveći potencijal rasta i razvoja.

Smanjivanje poslovne aktivnosti glavni je izazov svih agencija u regiji, smatra Bruketa i dodaje: “Kao odgovor na taj izazov događa se čitav niz poslovnih inicijativa koje će osnažiti našu industriju, učiniti je konkurentnijom i otvoriti joj vrata lukrativnih tržišta. Ili ćemo pronaći nove kupce izvan našeg uobičajenog igrališta ili nećemo postojati. Svakom je to jasno. Snažno jačanje izvoza je jedini izlaz za većinu kompanija i reklamne agencije tu nisu iznimka. U tom kontekstu vodeće agencije iz regije sve su si manje konkurencija, a sve više partneri u epskom pothvatu spašavanja marketinške industrije u regiji.”