Web burza: Priključili smo se Zelenoj ideji jer želimo učiniti nešto dobro

Web burza je agencija koja se bavi izradom web stranica.

Vanja Bertalan

Foto: Pixell

Web burza je agencija koja se bavi izradom web stranica. Projekti na kojima su radili sežu od ‘micrositeova’ (web site sa samo jednom stranicom) do multi-modularnih portala sa složenim sustavima za dinamičko kreiranje i kompleksnu obradu sadržaja.

Za sebe kažu da su grupa ljudi koja ima sreće da radi ono što voli, a da ih za to još i plaćaju. Ima ih sedamnaest, ukupno su stari 509 godina, a dobar dio tih godina kažu da su potrošili na punjenje glava svime i svačime, uglavnom stvarima vezanim za kompjutere.

Uobičajeno shvaćanje burze je tržište vrijednosti. Slične zakonitosti vrijede i na internetu. Ono što danas vrijedi mnogo, ako se ne razvija, pada u zaborav i postaje bezvrijedno. U Web burzi veliku pažnju pridaju upotrebljivosti svakog web sitea, kako bi svi posjetitelji lako i intuitivno pronašli informacije koje ih zanimaju. Također, veliki su zagovornici razvoja web siteova prema web standardima, čime se osigurava univerzalna pristupačnost sadržaju, manja veličina samih datoteka i općenito brže učitavanje stranica.

Od prvog razgovora s klijentom, preko analize budućeg sadržaja, definiranja informacijske arhitekture i izrade funkcionalnog CMS-a, pa sve do crtanja grafičkog layouta, izrade korisničkog sučelja i optimizacije za internet pretraživače, na umu im je samo jedna stvar — brza, pristupačna, vizualno atraktivna i tehnički napredna prezentacija klijentovih proizvoda i usluga.

O Burzi, njenom funkcioniranju i hrvatskom tržištu razgovarali smo s Vanjom Bertalan, direktkrom agencije.

Koliko ste kao web dizajn agencija zadovoljni stanjem na hrvatskom tržištu, postoji li dovoljan interes za to što radite? Kakav je odnos ponude i potražnje?

Mi smo tu već više od 10 godina, cijelo vrijeme inzistiramo na kvaliteti, reinvestiramo i polagano rastemo. To nas je postavilo u okej poziciju tako da klijenti sami dolaze kad im je potreban ozbiljan pristup, sigurnost da ćemo posao napraviti na vrijeme i da nećemo nestati. Nekako se pokazalo da najbolje rezultate radimo na srednjim i većim projektima, pa ne jurimo hiperprodukciju nego se potpuno posvećujemo razmjerno malom broju projekata godišnje. A stanje tržišta nije bajno, često se traže brza i jeftina rješenja. Vidim dva glavna razloga za to. Jedno je to što smo mali (čak i ako gledamo regiju) pa je maksimalni doseg također mali, zbog čega cijena produkcije čini puno veći udio u ukupnim troškovima projekta nego što bi to bilo na većem tržištu. Drugo je to što je online prodaja kod nas još dosta nerazvijena, pa se mnogi projekti bave ‘mekšim’ stvarima koje ne donose novac u blagajnu, a to dodatno otežava opravdavanje ulaganja u razvoj.

Da li klijenti razumiju da pokretanje njihove web stranice predstavlja stratešku promjenu u njihovoj komunikaciji te da li podržavaju takav stav što znači prihvatanje cjelovitih ideja vaše agencije, stavljanje na raspolaganje svih resursa koji su vam potrebni za pripremu sadržaja i održavanje dinamike stranice?

Oduvijek mnogo energije ulažemo u edukaciju klijenata, vodimo dijalog u smjeru definiranja poslovnih ciljeva oko kojih im online rješenje može pomoći. Kod nekih urodi plodom, pa zajedno stvaramo super projekte, a kod nekih ne. To je normalno. Ali ima i ta fora s ciklusima koji se trebaju desiti. Svako toliko se desi da klijent dođe ponovo nakon godinu ili dvije i kaže da je probao svašta i da bi sada da radimo kako treba, od početka do kraja.

Vjerujem da imate veliku konkurenciju, posebno u samostalnim web dizajnerima koji za malo novaca nude i malo kvaliteta što ipak zadovoljava prosječnog naručitelja. Kakav je hrvatski naručitelj usluga dizajna i programiranja web stranica? Zahtjevan i zna što hoće, ili, ‘daj mi samo zakači nešto, bit će to dobro’

Postalo nam je već sasvim normalno da klijent pošalje upit za ponudom gdje traži jednu Coolinariku ili jednu Emmezetu, i da do sutra očekuje ponudu s fiksnom cijenom i rokom izrade. To naravno tako ne ide, pogotovo kod većih projekata. Obično ponudimo predprojekt u kojem radimo analizu i planiranje, iz kojeg nastane specifikacija na temelju koje je onda moguće dati dobru ponudu, a i usporediti različite ponude po istim kriterijima. S druge strane, ne moraju svi projekti biti veliki ili komplicirani. Ima puno situacija gdje je baš vrlo jednostavno rješenje ujedno i najbolje za konkretan problem.

Uradili ste Coolericu za Podravku. To je bio vrlo uspješan projekat. Imate li često priliku raditi za klijente kao što je Podravka?

Uspjeli smo ostvariti vrlo kvalitetnu suradnju s nekoliko velikih hrvatskih klijenata poput Vipneta, Agrokora, RTL-a, Emmezete, NoveTV. Upravo radimo verziju Emmezeta webshopa za talijansko tržište, što je potvrda da smo na hrvatskoj verziji napravili dobar posao. Osim toga, ove sezone intenzivno radimo na otvaranju inozemnog tržišta. Posla stvarno ima dosta i zbog toga proširujemo tim. Trenutno nas je 17, a upravo je u toku natječaj za 3 nova heroja – dizionera (http://web.burza.hr/zaposlenja/dizioner), programatora (http://web.burza.hr/zaposlenja/programator) i frontendera (http://web.burza.hr/zaposlenja/frontender). Ako znate nekog tko odgovara opisu javite mu 🙂

U čemu vidite ključne konkurentske prednosti web.burze?

Ima nekoliko važnih stvari. Jedno je pristup o kojem sam već govorio, fokus na ciljeve i poslovne rezultate klijenta, a ne na trendove, forice i bojice. Druga važna stvar je što jako brinemo o potrebama korisnika (netko mora, a klijent često nije taj:) i inzistiramo na dobrom korisničkom iskustvu. A treće (ili prvo) su ljudi koji rade u web.burzi. Imamo sjajan tim različitih specijalizacija što nam omogućava da unutar kuće odradimo sve dijelove projekta, od analize i planiranja, preko dizajna, razvoja, stvaranja sadržaja, do kasnijeg kontinuiranog nadzora i održavanja.

Među 16 ste hrvatskih agencija koje su odlučile pomoći hrvatskim poduzetnicima, eko proizvođačima u okviru projekta Zelena ideja.

Da i to s velikim zadovoljstvom. Mislim da je to odličlna ideja. Priključili smo se projektu jer želimo učiniti nešto dobro – pomoći razvoju eko proizvodnje u Hrvatskoj, ali i doprinijeti pokretanju pozitivnih promjena općenito.

Jesteli već imali prilike surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Ovo će nam biti prva direktna suradnja ali koncept nam nije stran. Pred godinu dana smo organizirali nagradni natječaj Inspirakcija, gdje smo tražili najinovativniju društveno-korisnu ideju. Pobjedio je Dobri Buvljak (www.dobribuvljak.com) a mi smo im za nagradu potpuno besplatno izradili kompletnu online platformu.

Vjerujete li da se marketingom mogu pokrenuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu?

Pozitivne promjene se sigurno mogu pokrenuti, ali za postizanje ozbiljnih rezultata se mora uključiti cijeli ekosistem, svi poslovni segmenti. Nadam se da će se to desiti.

Intervju je preuzet s portala Media Marketing