Marketinška agencija dentsu X istražila je ljudske motivacije
Agencija dentsu X, dio marketinške grupacije dentsu, objavila je istraživanje o motivatorima ljudskog ponašanja te kako ovi motivatori utječu na ponašanje potrošača.
Zašto ljudi rade stvari koje rade? To je pitanje koje je stoljećima mučilo filozofe i znanstvenike. Uz pomoć Motivations alata marketinške agencije dentsu X, sada možemo razotkriti misterij ljudskog ponašanja i bolje razumjeti motivacije potrošača. Naš inovativni alat otkriva vrijedne podatke o motivaciji ljudskog ponašanja te time potiče rast i razvoj uspješnih strategija svakog brenda.
Dentsu X Motivations je dentsu alat baziran na iscrpnom istraživanju ljudskih motivacija koji nam omogućava dublji uvid u ponašanje potrošača i omogućuje našim klijentima bolje razumijevanje i približavanje kupcima. Dentsu X Motivations integriran je u dentsu CCS panel, alat za uvid u potrošače te istražuje motivatore koji istinski utječu na obrasce kupnje.
Putem dentsu X Motivations alata identificirano je šest ključnih motivatora koji pokreću potrošače na različitim razinama. Oni su: Uspjeh, Privrženost, Informiranost, Posjedovanje, Moć i Ugled.
Razumijevanje motivacije korisnika ključno je za pružanje ciljanih preporuka koje će potaknuti visoku razinu angažmana u oglašavanju. Motivacija je promjenjiva komponenta koja se može razlikovati kod ljudi, a to primjerice možemo posebno uočiti kada osoba postane roditelj. Uspoređujući osobe u dobi od 25 do 39 godina koji su roditelji s onima iste dobi koji nemaju djecu, primijetili smo značajne razlike u motivaciji za uspjeh. Konkretno, očevi pokazuju povećanje želje za natjecanjem za 23%, dok se kod majki primjećuje povećanje potrebe da budu primijećene za 28%. Osobe koje imaju veću potrebu za privrženosti imaju potrebu za pripadnošću i aktivno traže društvo drugih, obično cijene prijateljstvo i zajednički život s drugima. Zanimljivo je primijetiti da 21% češće smatraju da moraju donositi previše odluka u životu. Takav stav dolazi od njihove sklonosti da budu prisutni svugdje i dijele puno svoja svakodnevna iskustva s prijateljima te brinu o tome što drugi misle o njima i žele se istaknuti u masi.
U današnje vrijeme svakodnevno smo okruženi informacijama kojima se često vodimo prilikom donošenja odluka. Naše odluke o tome što raditi za vikend ili što jesti temelje se upravo na informacijama. Osobe koje su motivirane željom za informiranošću imaju u sebi prirodnu znatiželju i neprestano teže otkrivanju kako stvari funkcioniraju. Također, žele dijeliti svoje znanje odnosno podučavati druge o onome što su naučili, biti sposobni rješavati probleme i donositi odluke koje će unaprijediti njihov život. Motivacija za posjedovanjem odnosi se na stjecanje (stvari) i stvaranje i izgradnju nečega svog. Analizirajući korisnike Pinteresta, primijetili smo da se posjedovanje ističe kao njihov temeljni motivator s udjelom od 43%. To čini Pinterest idealnom platformom za interakciju s publikom koja se želi izraziti kroz stvari koje kupuju.
Moć i ugled su dva povezana motivatora koji se prvenstveno usredotočuju na kontrolu i autonomiju, ali se razlikuju prema svom usmjerenju. Moć je vanjska motivacija koja se fokusira na potrebu za kontrolom nad našim životima, ljudima i stvarima oko nas. Može se manifestirati kroz uspostavljanje granica autonomije ili preuzimanjem kontrole nad drugima. Zanimljivo je kako pojedinci vođeni motivacijom za moći preferiraju marke kao što su Land Rover, BMW, Mercedes Benz, Nike i Apple tako da je za marketinške stručnjake koji ciljaju ovu publiku svakako korisno usmjeriti se na luksuzne automobilske marke za početak. S druge strane, ugled je motivacija usmjerena na održavanje ili zaštitu postojeće moći. Ugled je više povezan s potrebom da se zaštitimo izvana prema unutra, odnosno da se zaštitimo od gubitka ili neuspjeha. Osobe čija je temeljna motivacija ugled obično su motivirane potrebom da se drže poznatih i sigurnih puteva, izrazito brinu o svom dojmu i statusu, te obično izbjegavaju potencijalne rizike. Prema istraživanju, u zemljama kao što su Tajvan, Hong Kong i Japan posebno je izražena ova motivacija za očuvanjem ugleda što je povezano i s kulturološkim obrascima ponašanja.
Ukoliko vas zanima koja od opisanih motivacija vas više pokreće, možete to saznati putem kratkog dentsu X Motivations upitnika.
Sve opisane zanimljivosti o motivatorima korisnika i još mnogo zanimljivih podataka prikupila je grupa za marketinško komuniciranje, dentsu, putem dentsu X Motivations istraživanja i CCS Panel alata.
CCS Panel baziran je na sveobuhvatnom upitniku te se provodi na više od 50 tržišta diljem svijeta. U Hrvatskoj u istraživanju sudjeluje 2000 ispitanika u dobi od 15 do 64 godine. Putem upitnika prikupljaju se različiti sociodemografski podaci, podaci o stavovima, navikama i interesima potrošača. Provedeno istraživanje u potpunosti je anonimno, u skladu s načelima GDPR-a i etičkim smjernicama, posebice kod sudjelovanja maloljetnika uz osiguranje zaštite njihovih prava i dobrobiti.
CCS Panel podaci integrirani su i u dentsu alat za medijsko planiranje i izradu sadržaja te kreativnih rješenja, CCS Planner, što omogućuje agencijama dentsu grupacije Carat, iProspect, dentsu X i Dentsu Creative da poboljšaju efikasnost marketinške komunikacije i bolje upravljaju medijskim i kreativnim procesom za svoje klijente. CCS Panel je razvijen unutar dentsu grupacije kao jedan od alata dentsu data labs, research tima koji se bavi analitikom podataka i uslugama baziranim na podacima poput dubinskih istraživanja ciljne skupine, kreiranja persona potrošača, vizualizacije podataka, analize tržišta i ostalih proizvoda.
Želite li saznati više o specifičnostima različitih ciljnih skupina, njihovim demografskim karakteristikama i navikama, te tako obogatiti svoje poslovanje, obratite se na [email protected].