Helena Šekerija: Zajednica malih tvrtki i onih velikih koje su im spremne pomoći može pokrenuti valove promjena

Foto: Marko Prpić/PIXELL
Iz dana u dan sve je teže zadobiti i zadržati povjerenje potrošača; tržište se mijenja, a ključno je pratiti promjene. Jedan od glavnih smjerova razvoja tržišta je održivi način poslovanja, o čemu smo razgovarali sa stručnjakinjom Helenom Šekerijom, direktoricom iskustvenog marketinga u globalnom Mastercardovu timu, koja nam je dala i nekoliko savjeta za stvaranje zajednice malih i velikih tvrtki koja će donijeti najviše pogodnosti za obje strane. Otkrila nam je detalje primamljive nagrade koje priprema platforma Priceless.com na Danima komunikacija, a razgovor s njom pročitajte u nastavku!
Čestitamo na tituli direktorice iskustvenog marketinga u globalnom Mastercardovu timu! To su sjajne vijesti i za hrvatsko tržište, a vjerujemo da je Vaš hrvatski tim izuzetno ponosan! Što se promaknućem promijenilo i za njih i za Vas? Koji su Vaši ciljevi, ali i misije u novoj ulozi?
Hvala vam od srca! Nova pozicija, i to ona u globalnom timu Mastercarda, veliki je vjetar u leđa za mene i ogromna prilika da implementiram na globalnoj razini sve ono u što istinski vjerujem kad je iskustveni marketing u pitanju općenito, a posebno u kontekstu platforme Priceless.com.
Kako sam godinama vodila Priceless.com u Hrvatskoj i zahvaljujući tome što je upravo naša inačica primjer mnogim tržištima kako je potrebno voditi taj projekt, stekla sam mnoga znanja i iskustva u ovom segmentu. Zato se osjećam spremno prihvatiti ovaj izazov i na globalnoj razini te pružiti podršku tržištima diljem svijeta vodeći strategiju programa platforme Priceless.com. Mastercard približava ljude njihovim strastima upravo kroz neprocjenjiva iskustva, osmišljena kako bi pružila radost i ostavila pozitivan trag u njihovim životima. Naša je misija graditi naš brend kroz Priceless.com i biti među top 5 globalnih brendova. Neprocjenjivo je razlog zašto potrošači, naši ključni klijenti i partneri biraju Mastercard. U novoj ulozi zadužena sam za osmišljavanje, unaprjeđenje i implementaciju content strategije platforme Priceless.com na 40-ak tržišta svijeta s naglaskom na to da je, slijedeći krovnu viziju, koriste kao idealnu platformu za promicanje ljepota, posebnosti, tradicije i kulture svoje zemlje diljem svijeta, na inovativne načine, nudeći uživanje kroz sva osjetila.
Koja je, po Vama, najveća prednost iskustvenog marketinga i kakvu on ulogu na tržištu ima danas, a što nas očekuje u budućnosti?
Brendovi danas moraju puno više zasukati rukave kako bi stekli i dugoročno zadržali povjerenje svojih potrošača. Sve u tom procesu se iz godine u godinu mijenja sukladno svim izazovima i promjenama na tržištima, ali taj krajnji cilj nikad neće i u to čvrsto vjerujem. S obzirom upravo na te izazove, sve veću potrebu za konkurentnošću, najnovije trendove i target skupine koje vrlo jasno komuniciraju uz koje se vrijednosti vežu kad je riječ o odabiru brendova, moramo osluškivati i ne bojati se upuštati u nove načine kako upravo to povjerenje dugoročno zadobiti. Iskustveni marketing je već dugo na svjetskim tržištima izvrstan način za to jer nudi jedinstveno povezivanje potrošača s brendovima. Uz sve načine dvosmjerne komunikacije koja je dugi niz godina imperativ za uspjeh u našem području, iskustveni marketing je, po mom mišljenju, njezin najviši i najsveobuhvatniji nivo. Kad smo Priceless.com lansirali u Hrvatskoj 2017. godine morali smo itekako puno istraživati što iskustveni marketing jest, a kad smo shvatili kakve nam sve oblike nudi da se povežemo s potrošačima, nismo puno dvojili i nismo željeli propustiti priliku da prvi u tu priču zakoračimo, hrabro, bez zadrške. I danas smatram da je upravo naša platforma Priceless.com pionir u Hrvatskoj u ovom području jer se, prije svega, radi o iskustvenoj platformi. Nema boljeg mjesta za pozicioniranje kompanije kroz iskustveni marketing od platforme koja njezinom targetu, u našem slučaju korisnicima Mastercard® kartica, može prikazati uz kakve se doživljaje, vrijednosti, ljepote, mirise i okuse kompanija veže te što podržava kroz iskustva koja njezini korisnici osjećaju i pamte čitav život.
Sudjelujete u strateškom razvoju globalne platforme Priceless.com. Kakve sadržaje na njoj možemo pronaći; što je ponajviše u fokusu?
Od samih začetaka platforme, naš cilj je bio graditi i jačati brend Mastercard kroz jedinstvenu ponudu iskustava, a fokus je bio na promicanju destinacija u kontekstu turizma. To je i dalje glavni cilj i, kad posjetite Priceless.com, vidljivo je da najveći dio sadržaja koji ondje nudimo upravo poziva na istraživanje lokacija i promicanje njihovih posebnosti. Izazovna 2020. godina na neki način nas je natjerala da promišljamo o drugim sadržajima koji mogu ljudima uljepšati i upotpuniti živote, posebno u trenucima kad si vremenski i financijski, ali i uvjetovano vanjskim utjecajima koji su tad bili aktualni, ne mogu priuštiti putovanja. Zato smo se okrenuli digitalnim iskustvima – raznim edukativnim sadržajima u području enogastro i DIY segmenta te takav sadržaj zadržali kao svojevrstan add-on i danas. Uz to, poseban naglasak prilikom kreiranja svih vrsta iskustava sada je stavljen na održivost. Upravo smo mi s našom lokalnom inačicom Priceless.com prvi od svih destinacija u sklopu projekta održivost stavili u fokus kad smo osmišljavali i započinjali nove suradnje od kraja prošle godine. Tako surađujemo s partnerima kojima je kružno gospodarstvo ukorijenjeno u tzv. business as usual. Zajedno smo osmislili niz iskustava gdje ljudi, dok uživaju u istraživanju određene destinacije, usput saznaju više o tome kako prilikom pripreme jela iskoristiti namirnice u potpunosti te minimizirati stvaranje otpada od hrane, istraživati lokacije uz minimalni negativni otisak na njezine prirodne ljepote i slično.
Možete li nam reći nešto o svome iskustvu rada na projektu tolikog obujma i dosega? Koji su projekti bili najuspješniji, a koji su Vam najdraži?
Zaista je teško iz svih ovih godina izdvojiti najuspješnije i najdraže projekte, pogotovo kad se radi o platformi Priceless.com čiji je razvoj zasigurno obilježio (i nastavlja obilježavati) moju karijeru u Mastercardu. No, ipak smatram da je samo postavljanje platforme u Hrvatskoj svakako bilo među najuspješnijim. Bilo je izazovno od nule postaviti platformu u Hrvatskoj te kroz nju pozicionirati pojam i značenje iskustvenog marketinga koji je u to vrijeme bio mnogima nepoznat, ali i okupiti partnere koji s nama dijele iste ciljeve. Upravo su ti koraci bili izvrsno odrađeni – tako smo postavili dobar temelj na kojemu još uvijek razvijamo platformu. Danas je platforma postala hub za sva strateška partnerstva u turizmu. Izdvojila bih i nedavno lansiran projekt s Turističkom zajednicom Istarske županije u sklopu kojega smo okupili partnere platforme Priceless.com u Istri i zajedno s njima osmislili ekskluzivni sadržaj za buduće turiste iz Švicarske i Austrije. Svaka takva kampanja (a doista ih je mnogo) čini sve nas ponosnima jer pomičemo granice međusobnih suradnji i pokazujemo da zajedno činimo izvrsne stvari za hrvatski turizam.
Zalažete se za to da velike tvrtke pružaju potporu malim poduzetnicima jer osjećate da one imaju moć i odgovornost napraviti taj prvi korak. Što biste savjetovali velikim, a što malim tvrtkama kao prvi korak prema održivom načinu poslovanja?
Smatram da je za male tvrtke najvažnije, ali i najteže, izaći iz svojih zona komfora. Strah od nepoznatog, posebice novih načina poslovanja uz pomoć digitalnih tehnologija, istraživanja novih načina stvaranja i promocije svojih proizvoda i usluga, ono je što je i dalje vidljivo u poslovanjima mikro i malih poduzeća. S druge strane, velikima bih savjetovala da pronađu način kako podržati one male tvrtke koje mogu doprinijeti realizaciji njihovih misija i vizija. Tvrtke koje godinama uspješno posluju na čitavom nizu tržišta, uz stotine i tisuće zaposlenika, trebale bi se puno više otvoriti prema suradnjama s manjima, omogućiti im pristup najnovijim znanjima i vještinama uz koja mogu zajedno rasti. Jedino na taj način čitavo društvo može napredovati u svim segmentima. Sve više raste svijest o tome, takve suradnje su sve češće vidljive na globalnoj razini, i neizmjerno mi je drago što upravo Mastercard to čini već dugi niz godina.
Uvijek volim reći da je jedino kreiranjem zajednica malih i velikih koje svojim djelovanjima teže istim ciljevima moguće pokrenuti valove pozitivnih promjena, a to je posebno važno danas. Danas se više no ikad od jednih i drugih traži prilagođavanje poslovnih strategija u smjeru obazrivijeg odnosa prema planetu te konkretni potezi i rezultati koji pokazuju da to uspješno čine, svakim svojim potezom, i sve više.
Što biste nam od aktualnih sadržaja platforme Priceless.com preporučili?
Klikom na Priceless.com otvarate ponudu iskustava iz cijeloga svijeta, ali i svijet inovacija kada je riječ o primjeni najnovijih tehnologija i postavljanja trendova. Kako bi svojim korisnicima kartica omogućili uživanje u umjetnosti, kulturi i putovanjima iz udobnosti svojih domova, uz korištenje najnovije tehnologije, Mastercard je surađivao s Miami Design Districtom i ROSE-om na stvaranju proširene stvarnosti od 360 stupnjeva, impresivnog obilaska najvažnijih mjesta u Miami Design Districtu, nudeći virtualno putovanje kroz izložbu. Upravo je ova suradnja danas kandidat u užem izboru za Shorty Awards, internacionalne nagrade za najbolji društveni sadržaj. Uz brigu o globalnom programu na Priceless.com, još uvijek sam pomalo subjektivna kad je riječ o hrvatskoj inačici 😊 Zato koristim priliku da preporučim najnovija iskustva koja smo osmislili kao dio aktualne kampanje s TZ Istarske županije koju smo lansirali na tržištima Švicarske i Austrije. Za potrebe tog projekta smo osmislili nekoliko iskustava koja omogućuju da u nekoliko dana istražite Istru iz perspektive i uz vodstvo malih poduzetnika koji sa srcem godinama osmišljavaju vrhunsku enogastro i ponudu aktivnog turizma – OPG-a Chiavalon, uljare Mate, JRE restorana Badi i San Rocco te male agencije Istriana Travel. Uz to, ponosna sam što smo, kao krunu suradnje s Tvrđavama kulture u Šibeniku osmislili dva divna aranžmana kroz koja, uz vođene ture, možete u potpunosti privatizirati vrh jedne od tvrđava i ondje uživati u romantičnoj večeri te čitavo iskustvo ovjekovječiti profesionalnim fotografijama.
A kada smo već kod aktualnih sadržaja – važno je spomenuti i da je ove godine na rasporedu Dana komunikacija niz govornika iz raznih područja industrije, među kojima je i sjajna Kristina Kuzmič, koja na festival dolazi upravo uz podršku platforme Priceless.com. Osim Kristinine sjajne energije i životne priče, svi će sudionici njezina predavanja imati i priliku osvojiti posebno iznenađenje – trodnevni aranžman za dvoje u Istri koji savršeno spaja vrhunsku enogastro i ponudu aktivnog turizma ove regije. O čemu biste na festivalu voljeli osobno porazgovarati s Kristinom?
Iznimno mi je drago što s platformom Priceless.com podržavamo upravo predavanje Kristine Kuzmič te što ćemo nekoga od prisutnih moći razveseliti posebnim iskustvom. Kad sam željela saznati više o Kristini i doznala s kakvim se sve izazovima susretala na privatnom polju, dok je istovremeno gradila iznimno uspješnu karijeru u SAD-u, shvatila sam koliko nam je svima potrebna inspiracija, pozitivne priče i dokazi da je sve moguće dokle god znamo što želimo od života. Voljela bih saznati što smatra da bismo od američkog mentaliteta mogli naučiti kako bismo se jednostavnije nosili s procesom uspostave dobrog balansa privatnog i poslovnog života. Naš pristup izazovima uvelike se razlikuje od njihovog, uvijek se čini kao da s puno manje otvorenosti i optimizma njima pristupamo no što to čine ondje, pa bih voljela znati što Kristina smatra da od njih možemo na tom polju naučiti.
U cijelosti je objavljen festivalski raspored – postoje li još neka predavanja u glavnoj dvorani i razgovori s domaćim stručnjacima kojima se posebno veselite?
Za početak, od srca vam čestitam na još jednom programu koji je pomno osmišljen da čitavu komunikacijsku industriju ponovno dovede u Rovinj. Stručnjaci čijim predavanjima posebno veselim su Edward Snowden i Thomas Kolster, a s domaće strane me vesele rasprave na temu održivih praksi u komunikacijama o kojima će se govoriti pod pokroviteljstvom Europske komisije i naše strukovne udruge HUOJ.
Više informacija o festivalu pronađite na www.danikomunikacija.com.