HURA Media AdEx medijska potrošnja

HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) pojam je koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih mrežnih izdanja, radija, i većih dobavljača vanjskog oglašavanja te općenito ulaganje u oglašavanje na internetu.

Podaci predstavljaju procjenu netto-investicije u ATL oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima eura prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.

GodinaTVTisakRadioOOHOstaloUkupno
2019.1022417301175
2020.961713221149
2020. vs. 2019.-5%-29%-23%-29%-14%-15%
2021.1081916291173
2021. vs. 2020.12%8%18%33%-22%16%
2022.1171618321184
2022. vs. 2021.8%-14%12%10%0%6%
2023. 1281519411204
2023. vs. 2022.9%-6%6%28%0%11%
2024. est.1371420431215
2024. est. vs. 2023.7%-5%4%5%0%5%

Primarni izvori podataka za procjenu su:

  • MediaPuls (IpsosPuls)
  • AGBNielsen
  • FINA
  • Medijske agencije HURA-e

Više informacija o cjelovitoj potrošnji u online kanalima za 2023. godinu dostupno je u Online Advertising Expenditureu (AdEx-u) IAB-a Croatia.

Metodologija TV

Baza za izračun vrijednosti oglašavanja je tzv. spot-lista (popis svih emitiranih spotova po televizijama u zadanom razdoblju) te pripadajuća ostvarena gledanost prema podacima AGBNielsena. Na ostvarenu gledanost primjenjuju se faktori koji utječu na cijenu (daypart-indeks, indeks dužine spota, sezonalnost, procijenjeni godišnji volumen).

Metodologija non-TV

Baza za izračun su podaci o brutto-vrijednosti oglasa prema MediaPulsu. Na brutto-iznose implementira se prosječni tržišni popust. S obzirom na ograničenu praćenost od strane istraživačke kuće, podaci za radio, OOH i internet korigiraju se na temelju agencijske procjene.