20. godišnjicu HURA-e obilježili najveći uspjesi i još veći planovi

Od osnutka HURA-e prošlo je već dvadeset godina, a zadnje su četiri prošle izrazito uspješno u znaku predsjedništva Davora Brukete.

Prošlo je gotovo cijelo stoljeće nakon prvog oglašivačkog strukovnog sastanka u Hrvatskoj, a nedavno je obilježeno i 20 godina od osnutka Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), koja je sa svojim članovima tijekom posljednje četiri godine zabilježila najbolje rezultate.

Foto: Lorna Kijurko

Iako je od dvadesetak tvrtki koje su prije točno dvadeset godina osnovale ovu vodeću strukovnu udrugu tržišnih komunikacija u Hrvatskoj danas u članstvu samo njih četiri, procjenjuje se da HURA-ine agencije članice danas zastupaju impresivnih 75 % ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. Naime, brojne su nove agencije u međuvremenu postale HURA-ine članice, a samo tijekom četiri posljednje godine HURA je ostvarila porast članstva od otprilike 60 %. Svojim su trudom tvrtke članice Udruge ostvarile prihode od izvoza u 2018. godini u iznosu od visokih 250 milijuna kuna. U odnosu na 2015. godinu, ostvaren je porast prihoda od izvoza od 65 %.

Dani komunikacija, najveći HURA-in projekt, ove su godine dobili nominaciju britanskog Association Excellence Awardsa za najbolji event na svijetu, što je samo jedna od potvrda njihova rasta – od 2015. do 2019. ostvarili su postotni porast prihoda od 176 % te je broj posjetitelja porastao za 150 %.

Uvelike je porastao i broj predavača – od njih 25 2015. godine broj se 2019. povećao za čak 65 %, zabilježivši porast od 160 %. Na Danima komunikacija mogli ste susresti neke od najvećih faca svjetske industrije, kao što su: Sir Martin Sorrell, koji je izgradio WPP; Brad Parscale, voditelj predsjedničke kampanje Donalda J. Trumpa; Peter Sunde, suosnivač The Pirate Baya; iPhoneova Siri; Jayanta Jenkins, globalni izvršni kreativni direktor HP-a i bivši globalni kreativni direktor Twittera te mnogi drugi.

Jedan je od većih HURA-inih projekata i HOWtoWOW akademija, koja u radioničkom formatu objedinjuje širok spektar tema korisnih i zanimljivih svima iz komunikacijske industrije. U posljednje 4 godine na HOWtoWOW akademiji sudjelovalo je 2200 polaznika, od čega je HURA-inim članicama podijeljeno 700 besplatnih kotizacija. Ove su godine HOWtoWOW obilježila posebna ljetna i Halloween izdanja, a u tijeku je sezona s izvrsnim međunarodnim predavačima.

Do 2016. HURA je izdala samo jedne smjernice, a danas stoji iza čitavog seta od osam smjernica dobre prakse. Smjernice za progresivno prikazivanje roda u oglašavanju najnovije su u nizu, a nastale su kao dio inicijative Equality&Diversity. Možete ih pronaći na HURA-inim stranicama, a za fizičke se primjerke svakako se možete i izravno obratiti HURA-i.

Brojne aktivnosti HURA-e, kao i njezinih članica, svakodnevno su medijski popraćene, o čemu govori i činjenica da je tijekom posljednje četiri godine HURA objavila 107 medijskih priopćenja, a broj medijskih objava dosegao je 3500. Drastično je porastao i broj HURA-inih projekata, čime se HURA-in tim tijekom posljednje četiri godine povećao od jednog na čak sedam zaposlenika, koji poručuju da planiraju i dalje davati sve od sebe kako bi svako novo izdanje projekata Udruge bilo bolje od prethodnoga.

Govore prethodnoga predsjednika Uprave Davora Brukete te nove predsjednice Anđele Buljan Šiber o uspjesima HURA-e pogledajte na Facebook stranici HURA-e.