#AgencyReport18: Stabilan rast agencija za vanjsko oglašavanje
Marketing mreža, u proteklih nekoliko mjeseci, provela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u području tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report.
Prvi rezultati istraživanja objavljeni su danas, a odnose se na agencije za vanjsko oglašavanje koje posluju u Srbiji. U okviru ove grupacije, agencija Alma Quattro, godinama uvjerljivo drži prvo mjesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. U odnosu na 2016, ova agencija je u prošloj godini uvećala svoj poslovni prihod za 2.38% odnosno za skoro 32 milijuna dinara, dok je neto dobit uvećana za nešto više od 30% (skoro 84 milijuna dinara). Kada je u pitanju broj klijenata po projektu, Alma Quattro i po ovom parametru bilježi rast u 2017. od 8.25%, dok je broj stalnih klijenata (po godišnjem ugovoru) pao za 11.5%.
Na drugom mjestu na ljestvici po poslovnom prihodu i po neto dobiti, nalazi se Digital Printing Center (DPC). Ova agencija je jedina među prvih pet na rang listi zabilježila pad poslovnog prihoda u 2017. godini za 3.71%, odnosno za oko 31,7 milijuna dinara. S druge strane, u prošloj godini DPC bilježi rast neto dobiti za oko 21% u odnosu na 2016., broja zaposlenih 11%, ali i broja klijenata po projektu za oko 15%.
Novosadska agencija NS Plakat zauzela je treće mjesto na rang listi na oba financijska kriterija. Ova agencija zabilježila je veoma visok rast poslovnog prihoda u odnosu na 2016. (40.3%), dok je neto dobit uvećana za nevjerojatnih 119.3%.
Iako stagnira po svim parametrima, agencija Grafix iz Beograda, već dvije godine unazad drži visoko četvrto mjesto na rang listi. Grafix je, u prošloj godini, zabilježio manje od 1% rasta prihoda, kao i pad dobiti od skoro 15%.
Mala agencija, sa svega pet zaposlenih, Skyboard Advertising iz Beograda zauzela je peto mesto na rang listi, sa zabilježenim rastom prihoda od oko 22%, ali i padom dobiti za isti postotak.
“Nasljednik” agencije Masel Group, Info Media Group, osnovan 2015. godine, nalazi se na visokom šestom mjestu po poslovnom prihodu. U odnosu na 2016. bilježi rast prihoda od 62% i neto dobiti od svega 1.7%. Iako spada u male agencije, s 11 zaposlenih, Info Media Group je u prošloj godini zabilježila povećanje broja klijenata po projektu za čak 30%.
Također, drastičan pad prihoda od 53% u 2017. godini zabilježila je agencija YU Spectrum, koja se po neto dobitku, odnosno gubitku, nalazi na samom začelju rang liste. Agencije koje su također zabilježile pad poslovnog prihoda u prošloj godini od preko 20% su Media Max, Žižgin Art i Euro Sky. Po neto dobiti u 2017., samo četiri agencije zabilježile su negativan poslovni rezultat, a to su Portal Company (-1.17 milijuna), Euro Sky (-1.28milijuna), Žižgin Art (-10.1 milijuna) i YU Spectrum (-18.3 milijuna dinara).
Rast poslovanja po oba financijska parametra u prošloj godini zabilježile su agencije Maxim&Co, Babbler Media Marketing, Billboard, Billboard Print, Message, Mediaplay Communications i Magnus Media.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrirano je ukupno 26 agencija koje se primarno bave vanjskim oglašavanjem. Ukupan poslovni prihod ove grupacija agencija veći je za 9.81%, a neto dobit za čak 27.33%, u odnosu na 2016. godinu.
Broj zaposlenih veći je za 10.71%, a u 2017. iznosio je 558. Najviše novih kolega zaposlila je agencija NS Plakat (25) i DPC (11).
Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 81%, zatim velikih s preko 50 zaposlenih 15% i samo jedna agencija spada među srednje od 16 do 49 zaposlenih.
Svi parametri ukazuju na stabilan rast tržišta vanjskog oglašavanja, a prognoze su da će se rast nastaviti i u 2018.
Cilj #AgencyReport18 istraživanja bila je analiza tržišta za 2017. godinu, odnosno stjecanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijima. U pitanju je jedinstvena istraživačko – izvještajna platforma koja ima višestruku namjenu i dalekosežne utjecaje na tržište marketinških komunikacija u Srbiji.