Algoritmi mijenjaju pravila igre: Kako će izgledati oglašavanje u 2025.?
Najnovije dentsu prognoze predviđaju rast globalnog ulaganja u oglašavanje od 6,8% u 2024., dosegnuvši 772,4 milijarde USD.
Revidirana prognoza temelji se na dvoznamenkastom rastu budžeta za digitalno oglašavanje (+10,7%), utjecaju sportskih i političkih događaja te poboljšanoj situaciji na ključnim tržištima poput SAD-a, UK-a, Brazila i Francuske.
- Sjeverna i Južna Amerika: Očekuje se da će 2025. predvoditi s rastom od 6,3%, potaknute snažnim američkim i brazilskim tržištima, ponajprije u digitalnom oglašavanju i streaming platformama
- Azija-Pacifik: Predviđa se porast od 5,8%, pri čemu će plasmani oglasa upravljani umjetnom inteligencijom pridonijeti povećanju ulaganja u digitalno oglašavanje na tržištima poput Indije.
- EMEA: Predviđeni rast od 5%, uz snažan rast digitalnog oglašavanja na ključnim tržištima uključujući UK.
S ulaskom industrije u takozvanu algoritamsku eru, oglašavanje vođeno podacima sve više oblikuje medijske strategije. Predviđa se da će algoritamski oglasi do 2027. činiti čak 79% ukupnih ulaganja na oglašavanje.
Will Swayne, Global Practice President – Media, dentsu, istaknuo je: Predviđanja za 2025. potvrđuju ključnu ulogu medija u današnjem gospodarstvu. Strategije temeljene na podacima i digitalnim prioritetima transformiraju način na koji se brendovi povezuju s potrošačima. Rast algoritamskih medija otvara nove prilike za smislenu i učinkovitu interakciju s postojećim i novim kupcima.
Prema izvješću dentsu Global Ad Spend Forecasts, digitalni kanali ostat će najbrže rastući segment, s očekivanim rastom od 9,2% u 2025., dosegnuvši 513 milijardi USD i zauzevši 62,7% globalnih ulaganja u oglašavanje. Ključni segmenti, poput retail medija, predvode s rastom od 21,9% zahvaljujući vrijednim podacima o potrošačima te rastu ulaganja u offsite formate, uključujući Connected TV.
Plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama trebalo bi zabilježiti rast od 8,7% u 2025. (7,8% trogodišnji CAGR do 2027.), zahvaljujući integriranom ekosustavu koji objedinjuje kupovinu, video, pretraživanje i igranje. Ključne su za angažiranje mlađe publike, pri čemu 79,7% generacije Z koristi Instagram mjesečno, dok 42% CMO-ova planira povećati ulaganja u influencer marketing. Plaćeno pretraživanje očekuje rast od 6,7% (6,5% trogodišnji CAGR do 2027.), potaknuto naprednim AI značajkama koje osiguravaju relevantnost uslijed širenja social i retail pretraživanja.
Internetsko video oglašavanje očekuje rast od 8% jer oglašivači nastavljaju tražiti formate s visokim angažmanom i povjerenjem. Programatsko oglašavanje porast će za 11,1%, čineći preko 70% digitalnih budžeta, uz stabilan rast od 10,9% trogodišnjeg CAGR-a do 2027.
Potrošnja na TV oglašavanje očekuje marginalni rast od 0,6% u 2025., s brzim rastom (+18,4%) ulaganja u Connected TV, tj. streaming platforme na kojima je moguće oglašavanje. Tradicionalno oglašavanje na televiziji očekuje se da zabilježi pad od -2,5%. Tiskani mediji nastavljaju padati, dok oglašavanje u kinima (+3,2%) i vanjsko oglašavanje (+3,9%) bilježe stabilan rast.
Značajan rast ulaganja u oglašavanje predviđa se u sektorima financija (+6,4%), farmacije (+5,8%) te putovanja i transporta (+5,5%), dok se prilagođavaju sve većim potrebama potrošača.
Swayne ističe: Kvalitetna strategija ulaganja u medije ključ su za transformaciju i rast, omogućujući brendovima da prate promjene u ponašanju potrošača.
Više informacija i cjeloviti izvještaj možete preuzeti ovdje.