Boris Eftimovski: BalCannes žiriranje u vremenu korone

Dok čekamo online reviju BalCannesa i proglašenje dobitnika ovogodišnjih lavova u četvrtak, 24. 9. na Facebook stranici BalCannesa, pročitajte dojmove sa žiriranja Borisa Eftimovskog, osnivača i glavnog urednika makedonskog portala Marketing365 te dugogodišnjeg člana žirija BalCannesa!

Prošli tjedan imao sam zadovoljstvo sudjelovati u žiriju sastavljenom od top 25 marketinških profesionalaca iz redova klijenata, agencija i medija, koji su imali zadatak odabrati 25 najboljih regionalnih kreativnih projekata među ovogodišnjim prijavama na BalCannesu – jedinoj reviji kreativnosti u našoj Adriatic regiji.

Obično je vokabular koji sam prije koristio kad sam govorio o ovoj prilici uključivao pojmove čast, privilegija i velika odgovornost, ali nakon 8 godina iskustva kao član žirija, ova aktivnost za mene sada generalno dobiva atribut zadovoljstvo.

Zadovoljstvo je još veće ako uzmemo u obzir uvjete pod kojima je održano ovogodišnje ocjenjivanje koje se zbog izvanrednih uvjeta održavalo online, po uzoru na mnoge druge svjetske kreativne festivale koji su odlučili ne podleći pritisku zbog nemogućnosti organiziranja offline žiriranja i festivala te odlučno napraviti statement da se festivali i kreativnost u ovakvim vremenima moraju slaviti čak i više nego obično. Zahvaljujem HURA-i što su pokazali da su tu i kad sve je normalno, no i pri ovakvim izazovnim vremenima koja smo navikli imenovati kako novo normalno i što su ostali vjerni svojoj misiji da rade na razvoju kreativne industrije – bez obzira na sve!

Činjenica da sam najdugovječniji član žirija BalCannesa (zajedno s kolegicom Ivanom Parčetić iz Srbije) vjerojatno me čini prilično relevantnim za uspoređivanje različitih iskustava žiriranja, od vremena kada smo se okupljali u Rovinju, kada smo glasovali internetski, kada smo zajedno žirirali u Sarajevu… do sada, kada se ta aktivnost odvijala online pomoću popularne platforme za videokonferencije.

Proces odabira 25 najboljih projekata uobičajeno traje nekoliko dana; prvo smo kao žiri imali priliku dva dana pregledati sve projekte na vlastitom kauču, gdje smo mogli zapisati sve svoje komentare i početne dojmove. Zatim je uslijedio glavni dan ocjenjivanja, gdje smo svi zajedno još jednom gledali, komentirali i na kraju individualno ocjenjivali sve projekte. U tih 8 sati online diskusije i ocjenjivanja, mogu potvrditi da je kvaliteta rasprava članova žirija bila fenomenalna… možda još strukturiranija i konkretnija nego uživo. Svaka pojedina ideja projekata detaljno je komentirana, njihova izvedba, relevantnost na tržištu, ali i atributi kao što su kasting, produkcija, naracija, kamera, koncept case studyja.

Ljepota ovog raznolikog žirija iz svih zemalja regije je u tome što su članovi iz pojedinih zemalja mogli ostalim članovima dati dodatni insight i brifirati kako je kampanja tekla u određenoj zemlji, kako su brend/tvrtka pozicionirani, je li konkretni projekt dio neke šire platforme, koliki je stvarni utjecaj postigla, koliki je bio realni doseg u javnost itd. itd…

Nakon konačne procjene te nakon 8 sati rasprave i ocjenjivanja napokon je došao trenutak za malo odmora. No, sve je trajalo do sljedećeg dana, kada je zakazan koordinacijski sastanak žirija kako bi se sumirali rezultati koji su povukli crtu najboljih 25 projekata iz regije.

Pažljivo smo pregledali finalni ranking jedan po jedan kako bismo bili sigurni da smo napravili pravi izbor, s posebnom pažnjom na projekte navedene pri kraju crvene crte, preispitujući jesu li 26. i 27. rangirani rad možda malo bolji od 25. ili 24., od kojih ih dijeli samo 1 ili 2 boda razlike. Žiri ima to pravo da na kraju napravi i neku pretumbaciju ako iz nekog relevantnog razloga neki rad treba transferirati u gornji ili donji dio tablice, pa je zato ovaj završni koordinativni sastanak od velike važnosti da se svi članovi žirija usuglase da smo napravili najbolji mogući izbor, koji je svakako i reputacijsko pitanje za sve nas koje smo o tome odlučivali.

Opći zaključak većine bio je da smo izuzetno zahvalni i aplaudiramo svima koji su prijavili svoje projekte na ovogodišnji BalCannes. Svi smo svjesni činjenice koliko je ova godina bila izazovna u mnogim aspektima i zato je ovogodišnje sudjelovanje još značajnije za sve agencije i kompanije koje su prijavile svoj rad.

Sve u svemu, ovo je bilo još jedno izvrsno sudačko iskustvo, koje uvijek nosi neku posebnu čaroliju koja je vjerojatno neizbježna kada govorimo o spajanju Balkana i kreativnosti, nešto što jedino BalCannes omogućava u ovoj regiji.

Za kraj, pridružite nam se online 24. rujna u 16 sati na FB stranici BalCannesa, pogledajmo zajedno proglašenje najboljih projekata te još jednom proslavimo kreativnost i odajmo priznanje onima koji su bili malo bolji od ostalih.

Pozdrav iz Makedonije!