(Brend) Ljubav u doba korone.

U nastavku pročitajte tekst Alena Kekića (CEO, I TO NIJE SVE!) o lekcijama koje nam donose komunikacije u aktualnoj situaciji.

Ako se ove godine bude glasalo za osobu godine, kako stvari stoji, pobjedu odnosi Ministar zdravstva Vili Beroš, barem za Govornika godine. Po mom predviđanju, a u tome sam nevjerojatno loš, neće biti ni potrebno pregledavati snimke fotofiniša.

Razlog zašto spominjem Ministra leži u tome što svi mi marketinški i brand stručnjaci možemo jako puno od njega naučiti. Prodaja je pala ili će vjerojatno pasti, krizna je situacija, a u takvim situacijama imamo vrlo razvijena osjetila prepoznati junake. A što od takvog jednog možemo naučiti je sljedeće:

Prilagođena komunikacija

Gledam ga danas kako, kao i svih ovih dana, govori smireno, samouvjereno, a posebno mi je bilo interesantno vidjeti kako za važne informacije koristi gestikulacije koje imitiraju ono što izgovara, a sve u nadi da će ga auditorij bolje razumjeti.

Kad gospodin Beroš izgovara Kad se virus prenosi aerosolom.. on rukom gestikulira na način da pokazuje kako iz usta izlazi zrak, a kad izgovara da se virus najviše prenosi dodirom, prstima tapka po zraku.

I ne radi to bezveze. Naime, ne primamo svi informacije na isti način, jer neki od nas informacije bolje upijaju kada čitaju, neki kada slušaju, neki kada gledaju… dalo bi se o tome napisati knjiga.

Tri su dobre stvari u tom pristupu.

Prva je što gospodin Beroš svoju komunikaciju prilagođava različitim tipovima ljudi.

Druga je što gospodin Beroš to (takvu gestikulaciju) koristi samo kad govori one najbitnije informacije i nije mu to dio svakog njegovog obraćanja. Gestikulacija tako naglašava i ne postaje redundantna.

Treća je što tim gestikulacijama osim što prenose bitne informacije, geste nam u bitnim trenucima zaokupe pažnju, pa ne gledamo u neke, ovog trenutka, manje bitne informacije; da je svježe ošišan, da ima bijelu košulju i crnu kravatu ili možda prašinu na svom televizoru.

Jasnoća

On govori jasno i smireno svojoj ciljanoj skupini. Bez imperativa, bez call for actiona, bez agresije u komunikaciji, jednostavnim rječnikom, njegov ton komunikacije pomaže mu da mu vjerujemo na prvu. Govori nikako drugačije nego asertivno. Možete li si zamisliti je li bi to bio slučaj s bivšim ministrom?

Dostupnost

On je dostupan za informacije. Imao sam prilike završiti s njim u liftu nakon što je završio s izjavom na N1 televiziji s kojom smo doslovno vrata do vrata. Bez mašinerije iza sebe, Ministar, sam, odlazi na drugu televiziju, dati istu informaciju. Drugim riječima, njegova ciljana skupina informirana je na svim kanalima komunikacije pravovremeno.

S ozbirom na nove odredbe o zabrani rada svih trgovina osim ljekarni, benzinskih stanica, kioska i kako kažu dućana sa živežnim namirnicama, znate li točno što sutra možete kupiti i jesu li vas brendovi o tome odmah informirali? Prelistavam društvene mreže u potrazi za nekim od informacija i pronalazim tek nekoliko postova brendova u Hrvatskoj na tu temu.

Relevantnost

Informacije koje daje su relevantne, prilagođene ciljanoj skupini. Razumije što nas najviše brine i oko, i samo oko toga nas informira. Nisam ga još čuo da je izgovorio i jednu rečenicu koja bi bila relevantna samo određenoj, mikro, samo njemu poznatoj znanstvenoj ciljanoj skupini.

Neovisno što mislimo o pojedinoj političkoj stranci, Ministar Beroš je osoba od koje možemo puno toga naučiti u komunikacijskom smislu. Ulazimo u doba kad prodaja ne bi trebala biti na prvom mjestu, već izgradnja odnosa u kojoj brendovi trebaju vratiti i pomoći društvu u krizi, jer u kriznim situacijama stvaraju se najveća prijateljstva koja traju doživotno. Brendovi ovog trenutka mogu puno pomoći (po-mo-ći) ili se kasnije žaliti na slabe rezultate istraživanja tržišta.

Ovo je faza izgradnje tzv. brand lovea, pa makar u doba korone.

Alen Kekić (CEO, I TO NIJE SVE!)