Degordian predstavio svoje novo pozicioniranje
Uoči svoje 14. godišnjice osnivanja Degordian je prošao proces repozicioniranja te ga od danas poznajemo kao "digital-first agency that helps businesses advance to the next level".
Podsjetimo se, Degordian se dosad na tržištu pozicionirao kao strateško-kreativna agencija. Međutim, značajni događaji koji su obilježili njihovo poslovanje u protekle dvije godine – utrostručen rast, reorganizacija u unite te osnivanje novih unita i otvaranje ureda u New Yorku te općenito digital kao industrija poznata po brzom razvoju i čestim promjenama – potaknuli su Degordian da preispita kako se trenutno predstavljanje na tržištu. Ispostavilo da ga je potrebno ponovno postaviti. O tome smo razgovarali s izvršnim direktorom Degordiana Danielom Ackermannom, koji nam je predstavio osvježeni identitet Degordiana i ispričao viziju za budućnost.
Kako to da ste se odlučili napraviti novo pozicioniranje?
Posljednje smo pozicioniranje radili 2018. godine, a u međuvremenu se dogodilo sto stvari. Prije svega, Degordian ima tri puta veće prihode, potpuno smo prešli na organizaciju unita, pokrenuli i neke nove, restrukturirali se iz područnih ureda u jedan – Degordian One, stvorili novi proizvod – Stethoscope, napravili svoju prvu akviziciju – Shopycode te otvorili ured u New Yorku. Kompanija se iz temelja promijenila, naš se pristup iz temelja promijenio te smo to morali popratiti positioningom.
Iako je odlično to što smo ostvarili ovakav rast, ipak je došlo do suštinske promjene: Degordian je počeo kao digitalna marketinška agencija. Koliko god nam je to još uvijek najveći dio poslovanja, to smo prerasli te se danas bavimo, naravno i marketingom, ali i drugim konceptima. Sve više radimo na samom salesu s taktikama kao što su lead generation, lead qualification, lead nurturing, sales automatization itd. Sve smo dublje u HR vertikali s Employer Branding unitom, Stethoscope productom i festivalom HR.WEEKEND. U produkciji sve više radimo na razvoju novih proizvoda i e-commercea gdje ulazimo u digitalnu transformaciju i razvoj cijelih businessa. Kada to zbrojim, daleko smo više od marketinga, a kada bismo to morali opisati jednom riječju, bio bi to – business.
Što znači sadašnje pozicioniranje?
Naše novo pozicioniranje glasi: digital-first agencija koja pomaže klijentima da svoj business dovedu na višu razinu.
Digital first agency znači da je Degordianu digital uvijek bio u krvi i da će to uvijek biti. Sve što radimo je digitalno, inovativno, tehnološko i progresivno i to se nikada neće promijeniti. Ipak, cilj nam je uvijek raditi stvari koje imaju najviše smisla za klijente i njihov business problem. Koliko god vjerujemo da digital i tehnologija mogu riješiti većinu problema, nekad ćemo trebati rješenje izvan digitala i za to smo opremljeni.
Pomoći klijentima da business dovedu na višu razinu znači da smo orijentirani na business i cjelokupno poslovanje klijenata – ne želimo se baviti projektom samo zato što se čini cool, nego želimo raditi na projektu koji zbilja čini razliku u poslovanju i pomaže klijentima da unaprijede svoje poslovanje.
Osim positioninga agencije Degordian, svaki je unit dobio svoje pozicioniranje. Koji je razlog tome?
Uvijek smo pokušavali balansirati između velikog, širokog pristupa full service i manjih specijaliziranih unita. Mislim da smo baš to postigli strukturiranjem u unite. Degordian je širok, snažan, integriran te klijentima koji traže takve usluge možemo točno to deliverati – lokalno, regionalno ili globalno. S druge strane, svaki je unit praktički postao agencija unutar agencije. Svaki ima svoju viziju, pristup, ciljeve, strukturu i na kraju – fokus. Svaki unit, svaki član unita razmišlja potpuno jednako i 100 % je fokusiran na svoju viziju, a to je kako da u tom segmentu na svjetskoj razini postanu apsolutni top.
Kakav je plan za dalje – svaki je unit dobio svoj positioning, što je sljedeće?
Svakom unitu želimo omogućiti da se što više razvije u skladu sa svojom vizijom – svaki ima poprilično visoki level autonomije. Zato svaki dobiva i svoj positioning, a neke ćemo početi čak i spin-offati u svoje brendove pod umbrellom Degordiana, odnosno u potpuno specijalizirane agencije kako bismo još više naglasili snažnu specijalizaciju.
Kako će se to odraziti na Degordian – u kojem će odnosu biti Degordian sa svojim podbrendovima?
Ovim potezom unitima želimo omogućiti da jasnije izraze svoje nišne ekspertize i dugogodišnje iskustvo, a kao posljedica će jačati i brend Degordian. Naime, svi uniti koji se spin-offaju u podbrendove bit će dio grupacije Degordian. Degordian je i dalje krovni brend.
Rekli ste da je jedan od razloga repozicioniranja i otvaranje ureda u New Yorku. Kako će se to odraziti na poslovanje u SAD-u?
Ne bih rekao da će pozicioniranje imati toliki utjecaj, ali će važni biti sami podbrendovi. NYC i SAD kao tržište jako traže specijalizaciju. Što uže, to bolje. Degordian kao široka agencija nije bio najbolje pozicioniran za američko tržište. No, sa specijaliziranim brendovima i njihovim dobrim pozicioniranjem koje smo napravili mnogo smo više fit te će biti lakše probiti se.
Za kraj, kako će za Degordian izgledati mjeseci nakon ovog repozicioniranja? Koji su sljedeći koraci i aktivnosti?
Spomenuo sam spin-offanje unita u zasebne podbrendove. Uskoro ćemo lansirati prvi takav i to upravo naš tech odjel specijaliziran za e-commerce te product i website development. Zatim krećemo raditi na spin-offu idućeg unita u podbrend, a u devetom ćemo mjesecu održati naš prvi HR.WEEKEND. Za kraj: Stethoscope je u pregovorima za investicije, a i njega čeka potpuni rebranding. Ljeto nam definitivno neće biti mirno!