Dentsu Creative trendovi za 2023. Predviđaju vrijeme promjenjivosti i nade
Kreativna agencija Dentsu Creative, dio marketinške grupacije dentsu, objavila je svoje izvješće o trendovima za 2023., istražujući doba volatilnosti i nade.
Izvješće pod nazivom A Tale of New Cities istražuje moderne dualnosti napretka i nazadovanja, optimizma i tjeskobe, promjenjivu ravnotežu starog i novog, tehnologije i humanosti te inovacije i tradicije.
Dentsu Creative identificira 12 trendova koji će pokrenuti i utjecati na industriju 2023. godine. Podijeljeni su u šest parova, s istraženim izazovima i prilikama za društvo.
Sve veća volatilnost, sukobi, recesija, klimatske promjene i inflacija postali su naša globalna stvarnost, a to utječe na način na koji brendovi komuniciraju. Najrelevantnije za brendove je da se kao odgovor na gore navedeno pojavljuju novi obrasci utjecaja jer ljudi traže nove izvore vodstva i inspiracije.
Marius Tianu, kreativni direktor za Dentsu Creative jugoistočne Europe, priznaje da su napetosti prisutne i u ovoj regiji.
Dok nas muči mnoštvo sumornih tema – inflacija, ratne implikacije, troškovi života – također vidimo tračke nade koji preokreću situaciju u našu korist. Ohrabrujuće je vidjeti da zajednice pišu vlastite priče, a novi alati pružaju nove nepredviđene prilike. Dakle, umjesto da se fokusiramo na negativno, možemo se posvetiti tome kako možemo nadvladati izazove koristeći kreativnost, maštu i inovativnost u 2023. godini, navodi Tianu.
Trendovi za izvješće prikupljeni su iz cijelog svijeta, i dok je većina trendova globalna, relevantni su i za jugoistočnu Europu.
12 trendova koji odražavaju promjene u poslovanju i kulturi su:
- Kraj monokulture → Potraga za kulturnim šokom
- Mentalno zdravlje u krizi → Imperativ radosti
- Toksičnost u tehnologiji → Meta raznolikost
- Sjajno isključivanje → Sjajno na otvorenom
- Buntovnik bez filtera → AI-dentitet
- Ručne kočnice na rastu → Imperativ za dobro.
Dok se promjene proteklih godina u našem životnom standardu naziru u pozadini, Europa se suočava s recesijom mentalnog zdravlja, a ljudi razvijaju brigu o sebi kroz male luksuze. Istovremeno, nove generacije traže nove izvore inspiracije.
Quiet quitting, fenomen razvijen u 2022., vidi odgovor u želji za hobijima, za druženjem s voljenima ili samo za boravak u prirodi. To se događa bez stresa zbog prevelike težnje za napredovanjem u karijeri.
Na društvenim mrežama vidimo zanimljivu jukstapoziciju: dok s jedne strane imamo metaverse, NFT i kripto, s druge strane postoji suprotni trend u kojem ljudi više nego ikad prikazuju svoje nefiltrirane živote putem Be Real i TikToka. Da citiram klasiku, to su najbolja vremena i najgora vremena. Bilo da je naša osobna perspektiva čaša napola puna ili čaša napola prazna, jasno je da se za 2023. treba napisati priča o novim gradovima, novim kulturama i zajednicama, zaključuje Tianu.
Preuzmite svoj primjerak izvješća ovdje.