Dentsu donosi predviđanja za globalna ulaganja u oglašavanje u 2024.
Najnovije izvješće dentsu Global Ad Spend Forecasts predstavlja novu analizu cijene po stanovniku i bruto domaćeg proizvoda za holističku usporedbu ulaganja u oglašavanje. Očekuje se da će globalna ulaganja na oglašavanje porasti za 4,6% u 2024. s s medijskom inflacijom koja će potaknuti povećanje na 752,8 milijardi USD. Digital nastavlja s rastom od 6,5% u 2024. do 442,6 milijardi USD i 58,8% ukupne potrošnje, s tzv. Retail Media koji predvode ubrzanje ulaganja. Rast oglašavanja na povezanim TV platformama udvostručuje se iz godine u godinu, do 30,8% u 2024., kako glavne video platforme pokreću ili usavršavaju svoju ponudu oglasa.
Najnoviji dentsu Global Ad Spend Forecasts, koje pokrivaju 58 tržišta diljem svijeta, pokazuju da će se ulaganje na oglašavanje povećati za 33,0 milijardi dolara u 2024. te da će doći do 752,8 milijardi dolara. To predstavlja rast od 4,6% u odnosu na prethodnu godinu za oglašivačku industriju – puno brže od tempa zabilježenog 2023. (+2,7% u odnosu na 2022.). Međutim, inflacija cijena medija i dalje ima značajan utjecaj na rast, pri čemu se za globalno ulaganje u oglašavanje po stalnim cijenama predviđa povećanje od samo 2,5% u 2024. u usporedbi s potrošnjom u 2023.
Također se očekuje da će digitalno oglašavanje pratiti uzlaznu putanju do 442,6 milijardi dolara u 2024., što predstavlja 58,8% globalnih investicija u oglašavanje. Predviđa se da će se usporavanje do jednoznamenkastog rasta prvi put primijećenog 2023. (6,3%) nastaviti u 2024. (6,5%) i da će postati norma u sljedećim godinama – trogodišnja kumulativna godišnja stopa rasta (CAGR) od 6,3% do 2026. godine. Ipak, očekuje se da će digital i dalje biti glavni pokretač rasta globalnog ulaganja u oglašavanje i da će privući najviše inkrementalnih ulaganja, s dodatnom potrošnjom od 27,1 milijardu dolara sljedeće godine.
Izvješće pokazuje da se u 2024. značajne medijske prilike pojavljuju za oglašivače iz velikih sportskih i političkih događaja kao što su UEFA EURO2024 i predsjednički izbori u SAD-u, potičući povećana ulaganja i na tržišnoj i na međunarodnoj razini.
Besplatno polugodišnje izvješće dentsu Global Ad Spend Forecasts, analiza financijske podatke u stvarnom vremenu iz cijelog svijeta, identificirajući velike promjene u ulaganju u oglašavanje prema medijskim kanalima, sektorima i zemljopisnim područjima. Osim toga, ovo izvješće također istražuje dvije nove usporedbe za vodeće brendove, omogućujući im da razmotre oglašavanje u odnosu na šire makroekonomske čimbenike kao što su demografija tržišta i bruto domaći proizvod (BDP).
Will Swayne, Global Practice President – Media, dentsu rekao je: Unatoč trenutačnim geopolitičkim nestabilnostima i ekonomskim izgledima diljem svijeta, za 2024. možemo vidjeti koliko su važni veliki politički i sportski događaji za stvaranje pozitivnog rasta ulaganja u oglašavanje. Ukupna potrošnja samo je jedan od pokazatelja koje trebamo uzeti u obzir, pa smo po prvi put proveli detaljnu analizu tržišnog BDP-a i stanovništva kao nove alternativne referentne vrijednosti ulaganja u oglašavanje za naše klijente.
Dentsu analiza pokazuje da se u 2024. predviđa da će potrošnja na oglašavanje u prosjeku predstavljati 0,75% bruto domaćeg proizvoda (BDP) zemalja koje se prate, što je u skladu s prosječnom godišnjom potrošnjom na oglašavanje/indikatorom BDP-a promatranim u posljednjih 20 godina (0,70%). Neka tržišta doprinose znatno više, na primjer: oglašivači u Japanu (1,26%), Ujedinjenom Kraljevstvu (1,23%) i Sjedinjenim Državama (1,13%) troše mnogo više od onih na drugim tržištima u odnosu na njihov BDP.
Osim toga, izvješće pokazuje da će 2024. godine oglašivači potrošiti u prosjeku 139 USD po stanovniku diljem svijeta. To je oko 75% više od onoga što su potrošili prije 20 godina (80 USD). Osim što pokazuje da oglašivači troše više kako bi privukli publiku, pokazatelj ulaganja u oglašavanje po glavi stanovnika također pokazuje sve veći pritisak oglasa s kojim se publika suočava.
Swayne nastavlja: Publika prima sve veći broj oglasa, stoga pronalaženje novih načina za povećanje učinkovitosti oglasa nikada nije bilo važnije. Vidimo povećanu usredotočenost na planiranje i kupnju pozornosti, iznad čistog dosega, jer sve više brendova nastoji maksimizirati svoj povrat na ulaganja i kapitalizirati alate za ekonomiju pozornosti koji su im dostupni.
Iz perspektive kanala, predviđanja ovog izvješća za 2024. pokazuju da će se u digitalnom prostoru najbrže ubrzati oglašavanje na Retail Media kanalima sa 17,2% trogodišnjim CAGR-om, a slijedi oglašavanje na društvenim mrežama (12,3% trogodišnji CAGR). Također se očekuje da će programatsko oglašavanje, koje već čini više od 70% potrošnje na digitalne oglase, nastaviti rasti (10,2% trogodišnji CAGR).
Nakon dvije uzastopne godine pada ulaganja u oglašavanje, predviđa se da će TV rasti (2,9%) i dosegnuti 23,0% oglašivačkih budžeta u 2024. Povezana televizija doživjet će brzi rast od 30,8%, gotovo dvostruko brže od rasta 2023. (15,9%), kako glavne video platforme pokreću ili usavršavaju svoje mogućnosti oglašavanja.
Očekuje se da će ostali mediji imati 18,2% udjela u potrošnji na oglašavanje u 2024. Svi će rasti (kino za 6,4%, out-of-home za 4,4%, audio za 1,1%), osim tiska koji će se smanjiti za -3,3%.
Očekuje se da će potrošnja na oglašavanje rasti u svim regijama. Predviđa se da će obje Amerike, najveće regije u pogledu potrošnje, prestići Aziju i Pacifik s rastom od 5,8% u 2024., što je znatno više od rasta od 2,5% koliko je doživjela 2023. Očekuje se da će potrošnja na oglašavanje u regiji ubrzati rast najviše u 2025. (rast od 4,8%). Predviđa se da će Azija i Pacifik rasti za 4,0% u 2024. (+0,5 postotnih bodova u odnosu na 2023.), a EMEA od 2,7% (+0,8 postotnih bodova u odnosu na 2023.).
Dok će prvo tromjesečje biti najsporije u godini (4,2%), predviđa se ubrzanje rasta u drugom tromjesečju (4,9%) prije vrhunca u trećem (5,5%), uz podršku velikih sportskih događaja. Predviđa se da će posebno dva sektora rasti puno brže od svjetskog prosjeka: putovanja i transport (7,5%) te farmaceutski sektor (7,4%).
Cjelokupni izvještaj može se besplatno preuzeti ovdje.