Dentsu otkriva medijske trendove koji će oblikovati 2024.
Novo dentsu izvješće otkriva deset novih načina oglašavanja i tehnologija za koje se očekuje da će transformirati medijsku industriju u nadolazećim godinama.
Danas dentsu objavljuje svoje godišnje izvješće o medijskim trendovima pod nazivom Tempo napretka: dentsu 2024. medijski trendovi. Stvoreno skupljanjem uvida od svojih stručnjaka unutar Carata, dentsu X i iProspecta na globalnoj razini, novo dentsu izvješće ističe deset ključnih katalizatora promjena unutar medijske industrije koji će najvjerojatnije određivati tempo napretka brendova diljem svijeta.
S više od 40 stranica detaljnih komentara, izvješće ekstrapolira kako će se generativni AI najbolje koristiti za pokretanje rasta, kako monetizacija industrije sve više dobiva na snazi i kako će istinski integritet u oglašavanju uzdići brendove. Ne samo da izvješće ističe ključne trendove unutar svakog od ova tri područja interesa, već također daje prijedloge o tome kako ih brendovi mogu iskoristiti kratkoročno i dugoročno.
Naše istraživanje klijenata pokazalo je da je više od 60% marketinških stručnjaka reklo da su već počeli koristiti generativni AI u svojoj tvrtki*. Dakle, u našem izvješću o medijskim trendovima dentsu 2024. bilo nam je važno identificirati i predstaviti dodatne prednosti, trendove i tehnologije kako bismo im pomogli da napreduju u ovom prostoru, kaže Peter Huijboom, globalni izvršni direktor, međunarodna tržišta medija, dentsu.
Huijboom nastavlja: Kada okupimo naše stručnjake iz naših medijskih agencija i iz cijelog svijeta kako bismo izradili ova predviđanja, bitno je da prikažemo najhitnije teme i najbolje prilike za budućnost. Ovo izvješće čini upravo to, na praktičan i lako dostupan način.
Prema novom dentsu izvješću, ključna predviđanja za smjer medijske industrije do 2024. i nadalje su:
Generativni AI zauzima središnje mjesto
Generativna umjetna inteligencija najveći je tehnološki napredak u posljednjem desetljeću. Budući da je 63 % marketinških stručnjaka reklo da su već počeli koristiti Generative AI u svojoj tvrtki*, tehnologija će zauzeti središnje mjesto u nadolazećim mjesecima i godinama. Od pretraživanja do kreativnosti, do medijskog planiranja i produkcije, generativna umjetna inteligencija podiže medijsku učinkovitost na nove visine. Ova se tema istražuje kroz:
- Trend 1 – Porast generativnog pretraživanja
Generativna umjetna inteligencija će transformirati način na koji ljudi pristupaju informacijama, od tražilica do trgovačkih platformi.
- Trend 2 – Ponovno osmišljena kreativnost
Povećanje ljudske kreativnosti kroz generativni AI u poljima kao što su kreiranje sadržaja i pisanje teksta, kao i razvoj imidža.
- Trend 3 – Generativne optimizacije
Iskorištavanje generativne umjetne inteligencije za pojednostavljenje proizvodnje oglasa, ciljanja i učinkovitosti u razmjeru i tempu.
Utrka za monetizacijom
- godine vidjet ćemo pojačavanje konkurencije između tehnoloških platformi. Dok nastoje bolje unovčiti svoje usluge u izazovnim ekonomskim okolnostima, platforme će se znatno više fokusirati na zaštitu svojih podataka, razumijevanje svojih korisnika i pojačavanje svoje ponude oglašavanja. Ovaj megatrend uključuje:
- Trend 4 – Svijet sličnih aplikacija
Kako platforme postaju progresivno slične, privlačenje pažnje publike nikada nije bilo važnije za brendove.
- Trend 5 – Od ograđenih vrtova do ograđenih cijevi
Platforme imaju obrambeniji stav prema svojim podacima što otvara veće pitanje delikatne ravnoteže između zaštite i otkrivanja.
- Trend 6 – Ponovno fokusiranje identiteta
Kako se bliži kraj kolačića treće strane, medijske platforme ulažu znatno više u dubinsko razumijevanje ljudi.
- Trend 7 – Više oglasa za više povrata
Širenje oglašavanja na nova područja za većinu platformi, s novim formatima, prilikama – i rizicima – koji se pojavljuju kao rezultat.
Ekonomija integriteta
Rast u sljedećoj godini neće biti samo u teškoj ekonomiji; također će biti riječi o održivim doprinosima brendova društvu. Usred rastuće društvene i političke polarizacije i klimatskih promjena, izgradnja više ugljično učinkovitih, raznolikih i sigurnih online prostora za ljude i brendove bit će ključna za uspjeh. Ovo će biti istaknuto kroz:
- Trend 8 – Nova lica rasta
Kako medijska potrošnja postaje sve raznolikija i osobnija, brendovi se moraju prilagoditi kako bi odražavali potrebe i identitete publike i ostali relevantni.
- Trend 9 – Sigurniji, bolji, brži, jači
Usred digitalnog krajolika koji se brzo mijenja, novi razvoji u osnaživanju robne marke imaju za cilj stvoriti sigurnija okruženja za ljude i brendove.
- Trend 10 – Više pozornosti, manje emisija
Kako brendovi provode strategije učinkovitosti ugljičnog otiska, optimizacija za pozornost trebala bi dovesti i do dekarbonizacije putem optimiziranog i poboljšanog utjecaja.
Kako biste saznali više o medijskim trendovima za 2024. godinu, preuzmite izvješće ovdje.
*Rezultati dentsu 2023 Global Media Client Survey (rujan 2023.), uključujući globalne doprinose 302 marketinška stručnjaka s 36 različitih tržišta, uključujući Hrvatsku.