Grey Worldwide Zagreb: Zelena ideja nije dobra ideja, to je odlična ideja!

agrebačka agencija Grey Worldwide zabilježila je veliki uspjeh i rast proteklih pet godina.

Capture

Foto: Pixell

Zagrebačka agencija Grey Worldwide zabilježila je veliki uspjeh i rast proteklih pet godina. Njena lista klijenata je vrlo impresivna, po festivalskim nagradama svrstala se uz bok najkreativnijim hrvatskim agencijama. I ne samo najkreativnijim, već i društveno najodgovornijim. Grey se priključio agencijama koje su uzele učešća u projektu Zelena ideja čija je misija pomoći poduzetnicima, koji se bave eko proizvodnjom, u njihovom prodoru na tržištu. Podsjetimo da se oko 70 poduzetnika prijavilo na natječaj da bi koristili besplatne kreativne usluge agencija.

U agenciji Grey tim koji će raditi na Zelenoj ideju vodit će tandem Martina Pavić i Nataša Buljan, obje kreativne direktorice.

Posao kreativnog direktora u Greyu je očlito vrlo dinamičan. Ove je godine bilo mnogo kampanja, ali i nagrada. Uzbudljivo?

Martina: Posao kreativnog direktora nikad nije dosadan, ne radiš dvaput istu stvar. Pritom je generiranje ideja tek početak, jer nije bitno samo koliko je ideja originalna ili duhovita. Ono što mi radimo je primjenjena kreativnost, što znači da ideja mora odgovarati zadatku, brendu, da šalje jaku poruku relevantnu ciljnoj skupini te da je izvediva u zadanom roku za novac koji imamo na raspolaganju. Kad sve to uskladimo i iznjedrimo uspješnu kampanju, a ove godine ih je stvarno bilo mnogo – od Vipa i Tomata, do Erste banke, Dinersa, INE – da nabrojim samo neke, možemo reći da smo zadovoljni. Nagrade su tu kao šećer na kraju, zadnje što smo osvojili je Effie za kampanje Erste banke (Bankarimo s kunama) i Labuda (Sanitar) i Ideja X za Erste stambene kredite. Vip rebranding kampanja i Erste stambeni krediti bili su i finalisti Balcannesa.

Zelena ideja predstavlja veliki izazov za sve agencije koje su se priključile projektu. Za koga biste najviše voilili raditi? Ima li neki eko proizvod ili usluga koji kod Vas bude posebnu inspiraciju?

Martina: Nemam posebnu preferenciju, već to što se radi za ekološki orijentirane projekte je motivirajuće samo po sebi. Hrvatska ima veliki potencijal za ekološki orijentiranu poljoprivredu. Svi pričamo o zdravoj hrani, a završimo prečesto na prženim krumpirićima, ne samo zato jer su dostupni i jeftini, već zato što i ne postoji dovoljno izgrađena svijest i kultura prehrane, očuvanja prirode. U agenciji smo svi gurmani, a zna se koja i kakva rajčica ili jagoda još uvijek ima okus – ako nekome već zdravlje nije dovoljna motivacija. Priroda je bila darežljiva i još uvijek to stignemo sačuvati.

Za malo vremena u Greyu ste već uradili nekoliko kampanja.

Nataša: U Greyu sam tek 5-6 mjeseci, a osjećam se kao da sam već par godina! Uradila nekoliko većih i manjih kampanja, najviše za Vip, zatim je tu Unija Nova koju smo već spomenuli u zelenom kontekstu, natječaji… Trenutno mnogo vremena provodim na snimanjima, što je naporno ali i uzbudljivo, jer vam sve ono što ste tjednima smišljali, kombinirali, balansirali između tisuću zahtjeva – napokon nastaje pred očima. Vesela smo i uigrana ekipa, ima nas i novih i onih koji su tu već godinama, a kao da se znamo oduvijek, jer često provodimo više vremena zajedno nego s vlastitim obiteljima.

Na slici uz ovaj tekst vidimo da vam je tržnica Dolac cijelog dana u vidokrugu. Na njoj su uglavnom eko proizvodi kojima ćete se posvetiti u kampanji Zelena ideja. Koliko vam pogled na Dolac daje inspiraciju za krativne ideje, koliko vas Dolac opušta?

Nataša: Moram priznati, kad sam došla u Grey, Dolac mi je bio totalno otkriće. Tadašnja soba mi je gledala baš na tržnicu i bila sam oduševljena time kako mogu pod pauzom skoknuti po jabuke, bademe ili salatu. Dovoljno je bilo izaći na balkon i zagledati se u crvene suncobrane i mravinjak ljudi – stvarni život, doslovce u minuti se opustiš. Petkom nam je u Greyu zajednički hladnjak prepun vrećica s placa koje nosimo doma. Znamo koje su bakice i štandovi pravi domaći, često jedni druge navigiramo s balkona. Dolac mi je čak u jednom trenutku bio i inspiracija za našu facebook stranicu koju smo nedavno lansirali.

Grey iz godine u godinu sve više osvaja hrvatsko tržište, stali ste uz bok najkreativnijim agencijama. Imate neki recept za uspjeh, ili ste već dobro ukomponiran tim spreman za najveće izazove?

Martina: Ne postoji univerzalan recept za uspjeh, jednostavno sa svakom kampanjom treba krenuti iznova, s novim entuzijazmom. U ovom poslu se ne može živjeti na staroj slavi – uspjeh se mjeri uspjehom zadnje kampanje. Za kreativca je najbitnije da se u svom poslu igra i zabavlja, jer onog trenutka kad počne rad doživljavati kao prisilu, kreative više nema.

Nataša: Uspjeh dolazi na kraju. Pred sobom imate projekt i njemu se treba potpuno posvetiti. Pritisci su veliki, od rokova, zadanih ciljeva, limitiranih budžeta, uspjeha prethodnih kampanja – no onog trenutka kad krenete smišljati novu kampanju, sve to treba zaboraviti, u suprotnom bi nas pritisak pojeo. Mozak mora biti slobodan za maštanje i smišljanje. On radi po nekom svom modelu, ne nužno od 9 do 5, sjedeći za laptopom. Kad se radi na kampanji, jednostavno si spreman ideju zgrabiti bilo kad i bilo gdje.

Što su, po vama, danas najveće konkurentske prednosti Greya?

Martina: Iako smo dio velike mreže, Grey se najvećim dijelom oslanja na vlastite snage i probijamo se samostalno na našem tržištu. Strateški, imamo podršku mreže i njihova znanja kombiniramo s našim uvidima u tržišne specifičnosti. Pratimo trendove, stoga sve veći naglasak stavljamo i na digitalni segment. Blisko surađujemo s klijentima koji su sve više involvirani u čitav proces. No svakako, najveća snaga su ljudi. Tim koji se međusobno razumije i nadopunjava, koji voli to to što radi i spreman je potegnuti kad treba. Međusobno si pomažemo i podržavamo se, svatko je pozvan dati ideju, mnogo je smijeha i pozitive – to je ono bez čega se u ovom poslu ne bi moglo.

Smatrate li da je Zelena ideja dobra ideja?

Martina: Ne. Zelena ideja je odlična ideja. U dobu, u kojem već neko vrijeme osjećamo posljedice industrijalizacije (na okoliš, zdravlje, prehrambene navike), zatim i krize u istoj te domino efektom i zastoja u našoj “industriji”, dobro je uočiti i pokušati iskoristiti potencijal koji pruža ekološka proizvodnja s jedne strane i marketing s druge. Marketinške aktivnosti često prati loša reputacija usmjerenosti samo na novac i prodaju pod bilo koju cijenu – u ovom slučaju radi se o projektu od važnosti za društvo u cjelini i to s više aspekata – ne samo gospodarskog, već i izgradnji svijesti o važnosti i održivosti ekološke proizvodnje.

Zašto ste se odlučili priključiti ovoj HURA-inoj inicijativi?

Nataša: Ova inicijativa je uzbudljiv i izazovan projekt s prednostima za sve koji se uključe. Marketinška struka tu ima svoju šansu pokazati kako može djelovati za opće dobro – gospodarstvo kojem je više nego ikad potreban poticaj i stručna sustavna podrška, zdravlje, okoliš i svijest koju ćemo prenijeti novim generacijama. Poljoprivredna i ekološka proizvodnja dosad su bile na komunikacijskim marginama – ovim projektom pokrećemo promjene.

Jeste li već imali priliku surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Nataša: U Greyu imamo priliku raditi za Uniju Novu, tvrtku koja je pionir u širenju svijesti o recikliranju različitih vrsta otpada i samim time, očuvanja okoliša. Tema koja je nama kreativcima uvijek inspirativna, a praktički i neiscrpna, barem dok odvajanje otpada ne postane rutina u svakom pojedinom kućanstvu i tvrtki, odnosno dok ljudi ne shvate da smeće nije smeće, već izvor nove energije.

Vjerujete li da marketing može pokrenuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu.

Martina: Naravno. Iako mnogi kad čuju riječ marketing prvo pomisle na reklamu, marketing je zapravo mnogo više od toga. Sve od osmišljavanja i kreiranja proizvoda, planiranja optimalne distribucije, određivanja tržišne cijene i (tek tada!) promocije. Marketing nije mašnica na kraju već zaokruženi proces koji se odvija unutar određenog društvenog, tržišnog i gospodarskog konteksta i zahtijeva njegovo odlično poznavanje.

Kombinacija znanja, uvida, kreativnosti i financijskih sredstava uložena u bilo koji cilj (projekt) jednostavno ne može ne uspjeti, samo je pitanje što imamo za reći, kome i na koji način.

U ovom projektu cilj je više nego vrijedan – prihvaćamo izazov!

Intervju je preuzet s portala Media Marketing