Iz UEPS-ova predavanja Saše Savića: “Marketing je mrtav, živeo marketing”
U petak 21. travnja u March Open Space, u organizaciji UEPS-a održano je predavanje dvostrukog dobitnika nagrade Marketing menadžer godine u SAD Saše Savića, globalni izvršni direktor Univerzal McCanna, tematski uobličeno u naslovu "Marketing je mrtav, živeo marketing". Odavno za neko predavanje nije vladao toliki interes, zbog čega su mnogi stojeći slušali ovu zanimljivu priču, protkanu bogatim razvojnim tridesetogodišnjim iskustvom u najvećim svjetskim marketinškim agencijama i nizom ilustrativnih podataka koji ukazuju na trendove i perspektive.
Kao ilustraciju izazovnosti i kompleksnosti situacije u kojoj se nalazi komunikacijska industrija, Savić je naveo da je čak 44 % anketiranih ljudi spremno platiti da ne gleda/ne sluša reklame, a čak dvije trećine ne bi se uopće uzbudilo zbog propadanja čuvenih brendova.
U prvom dijelu predavanja Savić se osvrnuo na period kada je kao izbjeglica u Pragu došao do svog prvog posla i uspjeha u marketinškom biznisu praveći izuzetno uspješnu kampanju za Nescafe. Usporedivši tadašnji način rada s onim što je tijekom sljedeća tri desetljeća uslijedilo, Savić je kronološki predstavio tehnološke promjene koje su utjecale na naše živote i rad marketinških agencija, ukazujući na njihovo nevjerojatno i prezahtjevno ubrzanje.
Ovo je vrijeme ubrzane transformacije, nove tehnologije sve brže se mijenjaju i zahtijevaju i od nas bržu reakciju. Prema njegovim riječima, iskustvo je pokazalo da bolje prolaze oni koji idu u susret promjenama riskirajući i greške, nego oni koji igraju na sigurno i kasne. Treba biti informiran, shvatiti što se događa, i izvesti prave zaključke za neophodne promjene u načinu rada kompanije.
O kakvim se epohalnim promjenama radi, ilustrirao je podatkom da je u posljednjem desetljeću složenost posla marketinških agencija porasla deset puta, potreba za ljudima šest puta, a naknade su porasle svega 1,6 puta.
Daljnji pravac razvoja reklamne industrije Savić vidi u sinergiji strateško-kreativnog dijela aktivnosti agencija s njenim tehnološkim segmentom, korištenjem podataka i novih tehnologija. Usmjerenost, gotovo do partnerstva, na klijenta i njegove potrebe se podrazumijeva, kao i stalno praćenje i reakcija na promjene na tržištu.
Poslije predavanja, uslijedio je razgovor koji je moderirao Ivan Stanković, u kojem se pored stručnih, marketinških tema našlo mjesta i za predstavljanje prve Savićeve knjige “Četvrta violina” koja je upravo izdana u Srbiji, a koja je dan ranije predstavljena u knjižari Delfi u SKC-u. Tom prilikom Saša se sreo i s omiljenim likom iz djetinjstva – Ljubivojem Ršumovićem, čiji je sin, Vuk, bio jedan od promotora, ali i inicijatora konačnog uobličavanja Savićevog romana-prvijenca. Da nije zaboravio izbjegličke dane, Saša Savić je pokazao organiziranjem brojnih akcija širom svijeta u korist izbjeglica, uključujući i odricanje od honorara od knjige u korist fonda za zapošljavanje izbjeglica.