Jesmo li spremni odreći se kolačića, otkrivaju nam digitalni stručnjaci SeekandHita i OMD-a!

U tijeku je nova sezona e-Dilema! IAB Croatia na LinkedInu je pokrenuo ovaj serijal kolumni kojim želi proniknuti u niz važnih pitanja kojima se bavi domaća digitalna zajednica, a u novom izdanju čitajte o svima dobro poznatim – kolačićima.

Nedavno su nas dočekale velike novosti: umjesto ukidanja kolačića treće strane, Google je predložio novi pristup koji, kako naglašava, u središte stavlja izbor korisnika te “novo iskustvo u Chromeu, koje im omogućuje donošenje informiranog izbora koji će se primjenjivati na cijelo njihovo pregledavanje weba, a taj će izbor moći prilagoditi u bilo kojem trenutku”. Iz Googlea su poručili da o novom smjeru Privacy Sandboxa razgovaraju s regulatorima te da će u tom procesu surađivati s industrijom, no naglasili su i da je za developere važno imati i alternative za očuvanje privatnosti.

Podsjetimo, industrija se donedavno pripremala za Googleovo ukidanja kolačića treće strane, koje je bilo najavljeno za početak 2025. godine. Za digitalno poslovanje ovo je trebalo označiti prekretnicu, a upravo je zato Radna skupina za ukidanje kolačića treće strane IAB-a Croatia, još prošle godine pripremila opsežni dokument Smjernice za digitalnu budućnost bez kolačića treće strane. Smjernice, uz osnovne informacije, sadrže pregled pravnih okolnosti, informacija o pristupu podacima potrošača, kao i utjecaj na digitalnu industriju iz različitih perspektiva, a nudi i pregled alternativa te kvalitetnih rješenja.

Što se u industriji promijenilo u odnosu na studeni 2023., kada su Smjernice izdane? U studenom su nas upravo one opremile bogatim i sistematiziranim pregledom informacija u opsežnom dokumentu; no što najnovija Googleova objava znači za tržište? Kako su se digitalne agencije dosad pripremale na svijet bez kolačića treće strane i na koje će načine, s obzirom na novi kontekst, potencijalno prilagođavati te procedure? Što trebamo očekivati, na što se pripremiti? I – jesmo li spremni odreći se kolačića, barem ovakvih kakve ih trenutno poznajemo? Mnogo je pitanja, a svoje su odgovore s nama podijelili Mario Frančešević (SeekandHit) i Saša Milinović (OMD).

Tekst u cijelosti pročitajte na LinkedInu IAB-a Croatia, zapratite stranicu kako biste bili u tijeku sa sljedećim izdanjima kolumni i u komentarima se pridružite razgovorima!