Kako odabrati održivija rješenja za marketinšku komunikaciju?

U današnjem svijetu gdje sve veći naglasak stavljamo na očuvanje okoliša, važno je prilagoditi marketinške taktike kako bi se smanjio negativan utjecaj na okoliš.

Utjecaj marketinških aktivnosti na okoliš sve više postaje tema razgovora. Međutim, mjerljivost tog utjecaja ograničavao je donošenje zaključaka i optimizaciju. Marketinška agencija dentsu je u Hrvatskoj nedavno lansirao jedinstveni alat za mjerenje ugljičnog otiska oglašavanja, Media Carbon Calculator.

Kako bi taj alat primijenili u praksi, stručnjaci iz dentsu Good, divizije za društveno odgovorni marketing, udružili su snage sa stručnjacima iz Dentsu Data Labs, divizijom za istraživanje tržišta, te napravili detaljnu analizu utjecaja na okoliš generiranog u dvije usporedive kampanje. Analizirane su dvije veće kampanje, svaka s gotovo istim marketinškim budžetom i vremenskim rasporedom, ali s izrazito različitim taktičkim pristupom, pa tako i rezultatima za okoliš.

Kampanja A generirala je 31 tonu CO2e emisija. S druge strane, kampanja B, iako ambiciozna, ostavila je znatno veći trag na našem planetu, emitirajući gotovo 51 tonu CO2e. Ova razlika od 64% više emisija iz Kampanje B naglašava značajan utjecaj koji naši izbori u marketingu mogu imati na okoliš.

Kampanja B dosegla je više od 1,3 milijuna ljudi putem radija, ali uz niske troškove za okoliš od manje od jedne tone CO2e. Fokusiraniji radijski pristup kampanje A dosegao je manje, ali je ipak uspio zadržati svoj otisak još nižim.

Display oglasi na digitalnim uređajima, s raznolikim miksom kampanje A emitirali su nešto više od tone CO2e, dokazujući da mali detalji mogu igrati ulogu kako kampanja utječe na okoliš.

Proučen je utjecaj i društvenih mreža te vanjskog oglašavanja. Koristeći video zapise na društvenim mrežama te digitalne billboarde, Kampanja A rezultirala je značajno višim emisijama od Kampanje B. Čak su i mediji poput Outdoor Citylight i klasičnih billboarda imali svoje uloge, s veličinom i brojem oglasa koji su utjecali na ugljični otisak.

Kroz ovu usporedbu, zaključak je da svaki element marketinške kampanje može značajno utjecati na jačinu ugljičnog otiska, u pozitivnom i negativnom smislu. Media Carbon Calculator ne samo da mjeri ovaj utjecaj, već služi i kao vodič za donošenje održivijih izbora u marketingu.

Odabir održivijih rješenja za marketinšku komunikaciju ne koristi samo okolišu nego je u skladu i s rastućom potražnjom potrošača za ekološki prihvatljivim praksama. Prioritiziranjem digitalnih platformi koje nude veliku učinkovitost uz niže troškove te fokusiranjem na kreativne strategije koje su i utjecajne i održive, brendovi mogu značajno smanjiti svoj ugljični otisak. Mjerenje ugljičnog otiska u oglašavanju važan je korak prema optimizaciji. Odabir održivijih marketinških rješenja nije samo pitanje odgovornosti prema okolišu nego i strateška poslovna odluka koja može dovesti do uspješnijih i održivijih rezultata.

Želite li saznati više o Media Carbon Calculator alatu i ostalim uslugama koje agencija dentsu pruža iz sfere održivosti i društveno odgovornog marketinga, obratite se na [email protected].