Posjetite besplatnu izložbu o agenciji Ozeha: “Dizajn s feedbackom / Ozeha. Destinacija: Sesvete”

Ove godine obilježava se osamdeseta obljetnica osnutka Oglasnog zavoda Hrvatske (Ozeha), jedne od prvih i najvećih oglašivačkih agencija u bivšoj Jugoslaviji, koja je postavila temelje modernog marketinškog komuniciranja na ovim prostorima.

U Muzeju Prigorja, do kraja veljače razgledajte izložbu Ozeha – Dizajn s feedbackom: Destinacija Sesvete. Izložba istražuje dugogodišnju kreativnu suradnju Ozehe s tvornicama Badel i Sljeme, predstavljajući vizualne identitete oblikovane kroz etikete, plakate, ambalažu i reklamne spotove, koji su definirali tržišnu komunikaciju u drugoj polovici 20. stoljeća.

Pij malo, pij dobro! i Domače je domače! – slogani koji su obilježili kolektivno sjećanje generacije X i daleko nadmašili lokalni kontekst Sesveta i Hrvatske, samo su dio nasljeđa Ozehe. Tijekom više od pola stoljeća rada, agencija je razvila profesionalizirani sustav oglašavanja i postala vodeća full-service agencija u regiji s više od 130 zaposlenika te podružnicama u Rijeci, Splitu, Beogradu, Sarajevu i Skopju. Zahvaljujući multidisciplinarnom pristupu i inovativnim metodama, pozicionirala se kao pionir strateškog oglašavanja, integrirajući dizajn, copywriting i audiovizualnu produkciju.

Izložba Ozeha – Dizajn s feedbackom: Destinacija Sesvete četvrta je inačica dugoročnog istraživačkog projekta posvećenog Ozehi. Prva izložba, održana 2016. u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva, afirmirala je Ozehu kao dio nacionalne kulturne baštine, prezentirajući rijetke sačuvane radove njenih dizajnera i otvarajući prostor za nova istraživanja. Kasnije postavljene izložbe u Rijeci i Sisku fokusirale su se na suradnju agencije s industrijskim gigantima poput 3. maja, Rafinerije nafte Rijeka, Željezare Sisak i Segestice.

Sesvetska inačica izložbe donosi nove uvide i do sada nepoznate materijale. U fokusu su etikete, plakati i ambalaža koje je Ozeha oblikovala za Badel i Sljeme od 1950-ih do ranih 1990-ih. Posebnu vrijednost izložbe čine rijetki reklamni spotovi, među kojima su i animirani oglasi s prepoznatljivim maskotama poput djevojčice Nare i Jankića, nastali u suradnji sa Zagreb filmom. Ti audiovizualni materijali svjedoče o sinergiji likovne umjetnosti, animacije i oglašivačke industrije, koja je bila zaštitni znak Ozehe.

Stručnu koncepciju izložbe potpisuju Alira Hrabar Bekar i Slavko Henigsman, dok su istraživački doprinosi Renate Ladović Meštrović i Damira Fofića obogatili interpretaciju trajnog utjecaja Ozehe na vizualni identitet domaćih i regionalnih brendova. Izložba pruža jedinstveni uvid u razvoj kreativnih procesa, agencijskih praksi i estetskih standarda koji su oblikovali tržišnu komunikaciju i dizajn kroz desetljeća.

Posjetitelji imaju priliku uroniti u svijet oglašivačke baštine kroz etikete, plakate, promotivne materijale i ambalažu, koja odražava kreativnu energiju nekih od najvećih imena hrvatskog dizajna, uključujući Zvonimira Faista, Milana Vulpea, Dušana Bekara, Borisa Kolara i mnoge druge.

Izložba je dio dugoročnog projekta očuvanja i promicanja sesvetske industrijske baštine. Možete je posjetiti u Muzeju Prigorja do 28. veljače radnim danima od 10 do 19 sati. Ulaz je slobodan!

Katalog izložbe možete pogledati ovdje!