Nekad i sad: Tko su glavni stručnjaci domaće komunikacijske industrije?

Crna odijela, stav i vizija bolje industrije za bolje društvo načelno se nisu promijenili – samo su snage sada povećane, a osmijeh je širi jer iza njih stoje konkretni rezultati, ali i ambiciozni daljnji planovi.

Gotovo cijelo stoljeće nakon prvog oglašivačkog strukovnog sastanka u Hrvatskoj mjesto je radnje Rovinj – gdje se ovih dana okupilo pedesetak predstavnika tvrtki članica Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), kako bi, uz HURA-in tim, poslušali svjetske stručnjake komunikacijske industrije, razmijenili dojmove i odredili smjer industrije odabirom novoga vodstva HURA-e.

Prvi strukovni oglašivački sastanak u Hrvatskoj održan je 1928. na Sušaku: u sredini je predstavnik Kontinentalnog saveza propagande Emil Trebitsch, prvi zdesna u drugom redu organizator je toga sastanka Miroslav Feller, a do njega sjedi Dušan Mrvoš, nestor oglašivačke industrije

Akteri industrije tržišnog komuniciranja nisu tek iskoristili popularne fotografske filtre, nego su za efektan prije i poslije dojam ozbiljno zasukali rukave. Osnovna svrha davnog sastanka, održanog u rujnu 1928., bila je da se u našoj zemlji osnuje Savez propagande, koji bi radio na povećanju ugleda oglašivačke struke u zemlji, poboljšanju stručnosti i kvalitete rada – na čemu HURA ustraje i dalje. No agencije se danas bave i poslovnim savjetovanjem, kreiranjem novih proizvoda, usluga i poslovnih procesa, digitalnim transformacijama kompanija – i svime onim što njihovi kadrovi, osim samih reklama, mogu isporučivati.

Foto: Lorna Kijurko

Komunikacijska industrija nije sjedila skrštenih ruku, već se devedeset godina neumorno razvija. Danas se od nas više ne očekuje da radimo samo reklame, nego da komunikacijska rješenja ugrađujemo u proizvode, usluge i poslovne procese. Nikad nije bilo bolje vrijeme za ljude s nabildanim kreativnim mišićem, rekao je Davor Bruketa, koji je HURA-u kao predsjednik Uprave vodio tijekom posljednje četiri godine, a sada je predsjedničku poziciju prepustio Anđeli Buljan Šiber, koja će biti HURA-ina pokretačka snaga u mandatu koji slijedi.

Foto: Lorna Kijurko

Od dvadesetak tvrtki koje su prije točno dvadeset godina osnovale HURA-u, danas ih je samo četiri. Puno je tvrtki nestalo, ali pojavilo se još više novih te se procjenjuje da danas HURA-ine agencije članice zastupaju impresivnih 75 % ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. Drastično je porastao i broj HURA-inih projekata, čime se HURA-in tim tijekom posljednje četiri godine povećao od jednog na čak sedam zaposlenika koji okupljaju industriju – u aktivnostima Udruge ili ispred fotografskog objektiva.