Obveze i odgovornosti za sporazume između agencija i oglašivača

Webinar "Međunarodne perspektive ključnih pitanja u ugovorima o agencijama i oglašivačima", koji je organizirao Global Advertising Alliance Lawyers (GALA), istaknuo je postojanje nekih uobičajenih osnovnih načela koja treba uzeti u obzir kada agencije i oglašivači sklope sporazum.

HURA nastavlja podupirati tržište i rast svoje 53 članice na način na koji to najbolje zna – dijeljenjem znanja i primjera dobre prakse – te članicama kroz suradnju s partnerima omogućuje iznimno vrijedne sadržaje. U nastavku vam prenosimo glavne zaključke webinara “Međunarodne perspektive ključnih pitanja u ugovorima o agencijama i oglašivačima”, koji je objasnio obveze i odgovornosti između agencija i oglašivača prilikom sklapanja sporazuma te istaknuo postojanje nekih uobičajenih osnovnih načela koja treba uzeti u obzir kada agencije i oglašivači sklope sporazum, kao što su:

  1. trajanje i raskid ugovora: ovisno o veličini i mogućnostima agencije, tipično je da se osoblje angažira za rad u određenoj kampanji ili za određenog klijenta. Uz to, agencije se često obvezuju klijentima u određenom sektoru (tj. ne djeluju u korist konkurenata), pa sigurnost u srednjoročnoj i dugoročnoj bazi klijenata postaje ključna. Slijedom toga, treba odrediti minimalni rok i, u idealnom slučaju, značajan otkazni rok (najmanje 90 dana) za raskid.
  2. usluge: ugovor bi trebao biti sveobuhvatan u definiranju usluga koje rutinski obavlja agencija u upravljanju oglašavanjem klijenta, uključujući:
  • proizvode i robne marke obuhvaćene kampanjom
  • planiranje i razvoj strategija, koncepata i oglašavanja
  • stvaranje, produkciju i organizaciju proizvodnje oglasa
  • moguće praćenje oglašavanja nakon što je objavljeno
  • kako će funkcionirati kontakt između klijenta i agencije tijekom pružanja ovih usluga.
  1. naknade: naknade plaćene prema ugovoru očito su od komercijalne važnosti i trebale bi biti nedvosmisleno navedene u ugovoru agencije ili klijenta.
  2. rješavanje sporova: ugovori agencija ili klijenata trebali bi sadržavati klauzulu o rješavanju sporova koja određuje što će se dogoditi ako se prava i obveze stranaka sukobe.
  3. povjerljivost: odnos između klijenta i agencije uvijek će uključivati otkrivanje klijentovih povjerljivih podataka agenciji, primjerice otkrivanje tržišno osjetljivih i osobnih podataka o novom proizvodu klijenta.