Od ravnopravnosti, dječjih prava i informiranja do poboljšanja turizma – kako komuniciranjem doprinijeti zajednici?

Objavljen je raspored popularnog festivala kreativnosti i komunikacija – a velike državne i europske institucije pridružuju se zajednici domaćih komunikatora kako bi zajedno potaknuli razgovor o aktualnim temama bitnim za cijelo društvo.

Dupkom pune festivalske dvorane, kvalitetne i aktualne teme, globalni lideri te punjenje kreativnih baterija u proljetnom ambijentu rovinjskoga hotela Lone među domaćim liderima iz svijeta tržišnih komunikacija – u punom su jeku pripreme za nove Dane komunikacija, koji će u svom devetom izdanju od 20. do 23. travnja okupiti nekoliko tisuća sudionika. Objavljen je službeni raspored festivala; sudionici se i ovoga puta mogu uključiti u cijeli niz zanimljivih diskusija o temama od velikog značaja za industriju, kao i za društvo u cjelini, a neke od njih izdvajamo u nastavku.

EUROPE, FOREIGN INTERFERENCE AND INFORMATION MANIPULATION

Prije početka 21. stoljeća bilo je nezamislivo da ćemo imati informacija u tolikoj mjeri da ćemo postati dezinformirani – na opasnost od dezinformacija u Europskoj uniji i njihov utjecaj na javno mišljenje i demokraciju utječu i strani akteri koji lažnim informacijama napadaju EU te, naravno, društvene mreže kao izvori niza neistinitih podataka. No Europska komisija u Hrvatskoj smatra da je moguće izaći kao pobjednik iz te borbe, što je upravo tema njihova panela: Europe, Foreign Interference and Information Manipulation. Domaćin razgovora bit će Ognian Zlatev (voditelj predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj), a pridružit će mu se Jasna Jelisić (voditeljica, Western Balkans Task Force, European External Action Service) te će u razgovoru sa sudionicima zajedno naglasak staviti na suradnju u borbi protiv dezinformacija.

SUGAR RUSH

Prekomjerna težina u ranom djetinjstvu može imati značajan utjecaj na fizičko i mentalno zdravlje djece, kvalitetu njihova života, a povećava rizik od pretilosti i drugih kroničnih nezaraznih bolesti u odrasloj dobi. Brojni su uzroci, ali jedan je od značajnijih taj što su djeca izložena oglašavanju prehrambenih proizvoda s visokim udjelom masti, soli i šećera (HFSS). UNICEF Hrvatska na panelu Sugar Rush: Examining the Effects of Advertising HFSS to Children upozorit će na taj rastući problem i dati savjet kako odgovornijim marketingom možemo stvoriti okruženje koje promiče pravilne prehrambene izbore. Domaćin panela bit će Martina Prokl Predragović (komunikacijska konzultantica, UNICEF Croatia), a u razgovoru o suradnji različitih sektora pridružit će joj se Anđela Buljan Šiber (predsjednica uprave, HURA i IAB Croatia / Izone), Maja Lang-Morović (prof. rehabilitator, Hrvatski zavod za javno zdravstvo) i Lidija Gamulin (voditeljica partnerstava, UNICEF Hrvatska).

EUROPE OF EQUALITY

Način rada mijenja se pri uvođenju novog zakona – nekad su te razlike jedva primjetne, a nekad one mogu potaknuti korjenitu promjenu. Primjer je takve revolucionarne promjene Direktiva o ženama na čelnim pozicijama, koja zahtijeva povećanje udjela žena na vodećim pozicijama do 2026. godine. Ovaj korak prema rodno osviještenoj politici, boljoj ravnoteži poslovnog i privatnog života i uklanjanju rodnih razlika na tržištu rada bit će tema panela Europe of Equality by European Commission in Croatia, koji će voditi Andrea Čović Vidović (zamjenica voditelja Ureda Europske komisije u Hrvatskoj te voditeljica odnosa s javnošću EK u Hrvatskoj), a u razgovoru sa sudionicima festivala pridružit će joj se Marina Burazer (direktorica marketinga, Fortenova grupa).

SHOW ME THE MONEY!

Hrvatska je česta destinacija velikih produkcija i filmskih ekipa: neki su od najpoznatijih primjera nezaobilazna Igra prijestolja snimana u Dubrovniku ili hrvatski otok Vis, koji je glumio Grčku u filmu Mamma Mia: Here We Go Again. Sve su to bile odlične prilike da se Hrvatska progura u svijetu showbiza, ali kada će napokon zaista glumiti Hrvatsku? Kada ćemo se distancirati od imidža jeftine destinacije za snimanje filmova i potruditi se da naša prekrasna turistička odredišta postanu prepoznatljiva u svijetu? Hrvatska gospodarska komora panelom Show Me the Money! Film Productiona for a Good Job in Croatia uz predstavnicu Jagodu Divić (samostalna savjetnica, Hrvatska gospodarska komora) i sugovornika Dalibora Matanića, hvaljenoga scenarista i filmskoga redatelja, na Danima komunikacija skrenut će pažnju na brendiranje Hrvatske kroz film iz poslovne perspektive, što može pomoći ne samo lokalnim filmašima – već i cijeloj turističkoj branši.

COMMUNICATING EUROPE IN TIMES OF POLYCRISIS

Recentna događanja na svjetskom planu suočavaju kako građane tako i kreatore politika s dubokim izazovima. Ipak, poslužila su i kao katalizator za nova rješenja i politike u raznim područjima, od digitalne i zelene tranzicije pa sve do sigurnosti. Jedan je od primjera i EU Artificial Intelligence Act, koji predstavlja prvu horizontalnu regulaciju umjetne inteligencije na svijetu, stavljajući Europu na čelo u postavljanju globalnih standarda. Upravo će to biti jedna od tema razgovora Ureda Europskoga parlamenta u Hrvatskoj Communicating Europe in times of polycrisis, u kojemu će sudjelovati Maja Ljubić Kutnjak (Odnosi s medijima, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj) i Milly Doolan (generalna direktorica, Euronavigator).

I ranije prepoznati po jedinstvenoj festivalskoj ponudi koja iskače iz uobičajenoga i potiče na promjenu, Dani komunikacija svojim netipičnim pristupom žele nastaviti osvajati srca svih željnih kritičkog razmišljanja, novih pristupa i inovativnih tehnologija. Prijave za sudjelovanje na jednom od najboljih svjetskih evenata prema dvostrukoj nominaciji britanskoga Association Excellence Awardsa moguće su na www.danikomunikacija.com.