Powered by adverserve: Od strategije do izvršenja – 5 koraka kako biste pokrenuli svoj programatski oglašavački program

Upute za programsko oglašavanje? Takva stvar ne postoji. Što je Jeff Bezos iz Amazona jednom formulirao za čitav oglašavački posao, isto tako vrijedi i na programatskom području: svaki dan je prvi dan.

Ulazak u digitalno oglašavanje je poput kretanja na edukativno putovanje. S novim podacima u svakom trenutku i novim idejama svake minute sve se neprekidno mijenja. No, kako je svaki donositelj odluka u potrazi za orijentacijom, adverserve je u svojoj ulozi strateškog savjetodavnog partnera formulirao nekoliko koraka koji bi trebali olakšati programatsko oglašavanje u poslovnom svijetu.

1. Kristalno jasni ciljevi: Jasno vizualizirajte što želite postići

Programatski znači da sada možemo mjeriti i usmjeravati informacije o kojima se u svijetu konvencionalnog oglašavanja moglo samo nagađati. Podaci povezani s korisnikom dostupni su u realnom vremenu, a ciljne grupe mogu se doseći u njihovu aktualnom online-kontekstu, a ne više na osnovi statičkih demografskih informacija. Ali kako bi se to učinilo, morate precizno definirati koje ciljeve želite postići: želite li motivirati korisnika na kupnju? Inspirirati ga da se pretplati na newsletter? Ili da ostavi svoje podatke u online-formularu? Tek kad su ti ciljevi jasno definirani, možete učinkovito pratiti korisnikovo putovanje do željene konverzije. Za adverserve kao strateškog savjetnika taj je korak možda najznačajniji u svakom programatskom projektu.

2. Podaci su zlato: nikada ne zazirite od rada s podacima

Ako su ciljevi kampanje jasno definirani, vrijeme je da zasučete rukave, jer sad na red dolaze podaci. Ključ do uspjeha bilo kojeg programatskog programa su profesionalno upravljanje i sigurno rukovanje podacima, koji čine osnovu za optimalno vođenje kampanje. Kako su prikupljanje, analiziranje i konsolidiranje podataka kompleksni procesi, pružatelji usluga poput adverserve-a preuzet će to za Vas. Primjerice, adverserve je implementirao nezavisni server za METRO Cash & Carry kojim upravlja i osigurava suverenitet METRO-ovih podataka. Uspješno smo lansirali sličan projekt u suradnji s IKEA-om Austria.

3. Postavite temelje: integrirajte kodove za praćenje u svoju web-stranicu

Preduvjet za distribuciju točnih oglasnih poruka je precizno praćenje korisničkih putova. Kako biste to učinili, morate biti u mogućnosti opskrbiti svoju web-stranicu pixel-kodovima koji će Vam pomoći razumjeti ponašanje korisnika. U praksi web-stranicama često upravljaju vanjske agencije ili globalni marketinški odjeli. Međutim, kako biste mogli brzo implementirati programatsko oglašavanje, trebat će Vam pristup njima. Pravodobno raspravite odgovornosti i stvorite temelje za programsko oglašavanje na svojoj web-stranici, kako biste bez odgađanja mogli pokrenuti svoj program. Iz dugogodišnjeg iskustva zna se da projekti zbog praktičnih zamki poput ovih mogu doživjeti neuspjeh – stručnjaci iz adverserve-a su pisali  o tome pod osnove programatskog oglašavanja u nedavnim blog-postovima.

4. Programatski traži otvoreno razmišljanje: učenje kao permanentan proces

Započeti s programatskim oglašavanjem znači raskrstiti sa zahtjevima za savršenstvom. U programatskom svijetu ne postoji master-plan, već samo strukturirani pristup planiranom eksperimentiranju. Kao programatski stručnjaci, adverserve tim pruža podršku i savjetuje korisnike tijekom čitava procesa kroz intenzivnu i blisku suradnju. Podaci su pokretačka sila, a otvoren um preduvjet za uspješne programatske kampanje. Fokus je uvijek na vašoj ciljnoj skupini. Informacije u realnom vremenu pomoći će vam da brzo i izravno optimizirate kampanje s ciljem preciznijeg adresiranja svojih korisnika. Međutim, preduvjet uspjeha je Vaša spremnost da se otisnete na kontinuirano edukativno putovanje, na kojem Vam u svakom slučaju adverserve može pružati stalnu podršku.

5. „Nauči hodati prije nego što potrčiš – ali od neke točke… trči!“

Eksperimenti započinju u malim razmjerima. Međutim, što je više grupa proizvoda i kontaktnih kanala koje ste uključili u programatski program, to više pitanje skalabilnosti vašeg postava izbija na površinu. To u igru može brzo uvesti novi čimbenik složenosti, posebno za međunarodno koncipirane tvrtke. Pravodobno se pripremite za skaliranje. Prednost programatskog oglašavanja je njegova učinkovitost. Što je program veći, to će biti ekonomski održiviji i ostavljati uvriježene alternative oglašavanja svjetlosnim godinama iza sebe. Pobrinite se da imate dovoljno resursa i vladate pravim vještinama, kako ne biste postali žrtvom vlastita uspjeha.

Sažetak: Programatsko oglašavanje osiguralo si je čvrsto mjesto na oglašavačkom tržištu. Godišnja stopa rasta iznosi više od 30 posto, dok analitičari sugeriraju da je programatski dio ukupnog tržišta sada već prešao 50 posto. Ipak, ovo je novo područje za mnoge oglašivače, na kojem su mnoge stvari još nedefinirane, a na dnevnom redu je i mnogo eksperimentiranja. Koristite pet savjeta koje adverserve ovdje navodi, kako biste ušli u programatsko oglašavanje, a pritom ne izgubili smisao za smjer svog edukativnog putovanja.

Razmišljate li o korištenju programatskog oglašavanja ne biste li preciznije adresirali svoju ciljnu skupinu i efektivnije koristili svoj budžet? Pišite nam! Adverserve će Vas rado savjetovati i pomoći Vam pri uspješnoj navigaciji kroz svijet oglašavanja: [email protected].