Pravni izazovi u oglašavanju – što čeka agencije?

Iako je 2017. tek počela, u Bruxellesu se odvija niz pravnih bitki oko krucijalnih dokumenata koji će za naredno desetljeće odrediti oglašavanje u Europi.

Regulatorni pritisak nikad nije bio veći, a oglašavanje je pred velikim promjenama.

Europska komisija priprema prijedlog legislative koja bi zamijenila direktivu (ePrivacy Directive) koja trenutno regulira pitanje privatnosti, točnije pristupanje i pohranu informacija poput kolačića (eng. cookies) i ostalih online identifikatora na krajnje uređaje korisnika (mobitele, laptope, tablete). Vrlo je vjerojatno kako će pravilo kojeg Komisija predloži korisnicima sadržaja dati više kontrole te tako značajno iskriviti obradu sadržaja treće strane čime će agencije i ostale treće strane koje se oslanjaju na servise za pružanje usluga oglašavanja „ispasti iz igre“.

Pred nama je godina u kojoj će agencije trebati poduzeti drastične napore u pridržavanju regulative General Data Protection Regulation (GDPR), a od svibnja 2018. godine sa spomenutom regulativom morat će u potpunosti biti usklađeno svako poslovanje.

Gorljiva diskusija vođena je i oko legislacije poznate kao Audiovisual Media Services Directive (AVMSD) te pitanja regulacije televizijskog oglašavanja nezdrave hrane i alkohola. Neprofitne organizacije zalažu se za ograničenje izloženosti djece takvoj vrsti sadržaja.

Zaštita potrošača sveobuhvatan je problem te će Europska komisija ustrajati na regulatornim okvirima tog područja što će se odraziti na pitanje obmanjujućeg oglašavanja i sličnih problema usmjerenih prema ranjivim potrošačima, točnije djeci.

Hoće li agencijama i dalje biti omogućena tržišna utakmica s ostalim servisima za pružanje usluga u industriji oglašavanja, ovisi o tome koliku će podršku dobiti regulativa koja neće nehotice ići u prilog nekim kompanijama na štetu drugih.

Izvorni tekst pročitajte na: www.eaca.eu/legal-challenges-advertising-2017-whats-store-agencies.