Predviđanja iz marketinške grupacije dentsu: Content, commerce i community kao medijski megatrendovi 2023.

Grupacija za marketinške komunikacije dentsu, zajedno sa svojim globalnim medijskim agencijama objavila je vodič o medijskim trendovima za 2023. za marketinške stručnjake, gdje gospodarsko okruženje zajedno s pristupom potrošača sadržaju, trgovini i zajednici zadaje ton za deset ključnih medija.

Oslanjajući se na stručnjake i specijaliste iz agencija Carat, dentsu X i iProspect, ovo izvješće istražuje najveće medijske trendove na koje bi bilo dobro obratiti pažnju u nadolazećoj godini. Ono ispituje deset industrijskih trendova koji će oblikovati način na koji brandovi koriste promjenjivo ponašanje potrošača te koliko su značajne implikacije na buduće kampanje i raspodjelu proračuna.

Za brandove i marketinške planove, ekonomska situacija i prelazak na euro u Hrvatskoj su trenutno najveći pokretači u cijeloj priči. Dok se brandovi pripremaju za budućnost bez kolačića, vidimo porast važnosti sadržaja i medija u marketinškim planovima brandova. Always-on commerce također je ključni pokretač za mnoge marketinške stručnjake, jer kupnja više nije vezana uz mjesto ili vrijeme, navodi najveće trendove COO Vjeko Srednoselec iz dentsu Hrvatska.

Ključna predviđanja za smjer medijske industrije u 2023. i nadalje su:

Content

Sljedeća godina donijet će promjene u sadržaju koji ljudi konzumiraju i načinu na koji to čine. Brzina prelaska na digitalne platforme ne pokazuje znakove usporavanja, posebno u sektoru gaminga i videa na zahtjev.

#1 AVOD je jači od SVOD-a – Video platforma financirana oglasima s vremenom će prestići pretplatničke kanale, budući da glavne platforme za streaming dodaju razine financirane oglasima.

#2 Igre posvuda – Gaming postaje mainstream. Igre postaju sve istaknutije na stranicama sa sadržajem kako bi privukle korisnike da se stalno vraćaju.

#3 Pozornost vraća bit oglašavanja – Zanimanje za pozornost raste jer brandovi gledaju dalje od metrika dosega i pregleda kako bi procijenile angažman potrošača i donijele učinkovitije odluke.

Commerce

Digitalna trgovina nastavlja se razvijati, kako u važnosti tako i u raznolikosti web stranica, aplikacija i platformi. Potrošači sada mogu kupovati u bilo koje vrijeme s gotovo bilo kojeg mjesta, utirući put retail stranicama i aplikacijama koje proširuju svoje usluge i ponude kako bi zadovoljile promjenjivu potražnju i fleksibilnost potrošača.

#1 Od odlaska u shopping do shoppinga bilo kada – potrošači mogu kupovati bilo gdje i bilo kada. Kao rezultat toga, maloprodajne stranice se razvijaju u sadržajne stranice, a commerce stranice se mijenjaju u medijske stranice.

#2 Retail mediji potresaju mark – Retail platforme i stranice pretvaraju se u platforme za oglašavanje i postaju privlačni kanali oglašavanja zbog ogromnog bogatstva podataka koje posjeduju trgovci.

#3 Uspon Super aplikacija – Aplikacije se razvijaju i nastavljaju graditi ekosustave nudeći širok raspon usluga, kako bi predvidjele i zadovoljile potrebe korisnika.

#4 Nema povratka za kolačiće treće strane – Brandovi nastavljaju upravljati budućnošću bez kolačića, a oglašivači će istraživati ​​i testirati rješenja koja najbolje funkcioniraju za njihove brandove.

Community

Digitalizirane zajednice sada su glavni oslonac. One se nastavljaju mijenjati i odražavaju i tehnološke i društvene promjene. Platforme društvenih mreža prilagođavaju svoje algoritme za poticanje angažmana, a unutar društvenih mreža live eventi se prelijevaju na druge platforme tvoreći nove zajednice.

#1 ‘Go live’ ide daleko – brandovi i platforme sve više koriste funkcije ‘go live’ za izgradnju zajednice i stvaranje interesa putem događaja uživo. Ne samo za okupljanje potrošača, već i za poticanje aktivnog angažmana uživo.

#2 Odgovornost zauzima središnje mjesto – Zajednice se pojavljuju kroz zajedničko naglašavanje odgovornosti branda. Platforme su prilike za dijeljenje relevantnog sadržaja i sve veće mjerenje učinaka kampanja.

#3 Društveni algoritmi daju korisnicima ono što ne znaju da žele – Nije toliko do toga koga pratite nego što društvene mreže žele da vidite.

Svaki se trend detaljnije istražuje u izvješću i završava jasnim prijedlozima i zaključcima koje marketinški stručnjaci i brandovi mogu implementirati u svoje planove.

Kako biste saznali više o trendovima i pristupili besplatnom izvješću o medijskim trendovima dentsu 2023, posjetite www.dentsu.com/reports/media_trends_2023.