Prihvaćena revidirana pravila za audiovizualne medijske servise

Početkom listopada, Europski parlament je prihvatio revidiranu Direktivu u audiovizualnim medijskim uslugama (AVMSD).

Revidirana Direktiva o audiovizualnim medijskim uslugama proširuje pravila na platforme za dijeljenje videa, kao što su YouTube, Netflix i BBC, dok su se prethodno pravila odnosila samo na pružatelje TV usluga. Ova proširenja utjecat će na mogućnosti agencija da plasiraju oglase uz sadržaje na ovakvim platformama.

Prema novim pravilima, platforme za dijeljenje videa bit će obvezane štititi maloljetnike od sadržaja koji bi mogao pogoršati njihov fizički, mentalni ili moralni razvoj kroz sistem roditeljskog nadzora i alata za potvrđivanje starosti. Također će morati štititi javnost od sadržaja koji potiče nasilje protiv grupa ljudi ili sadržaje koji uključuju aktivnosti kriminalnih radnji, tako što će omogućiti sistem prijave ili označavanja. Pružatelji usluga će imati više fleksibilnosti odlučiti omjere TV oglašavanja kako bi maksimizirali oglašavačku potražnju i protok gledatelja. Između 06:00 i 18:00 sati, 20 % navedenog perioda može biti posvećeno oglašavanju i teletrgovini. Isti postotak se primjenjuje za period između 18:00 i 00:00 sati.

Za agencije, navedeni omjeri mogu omogućiti plasiranje oglasa uz sadržaj koji se smatra sigurnim za djecu i slobodnim od nasilnih sadržaja, govora mržnje i sadržaja koji prikazuju kriminalne radnje. Istovremeno, agencije trebaju biti oprezne i svjesne da alati koje će platforme za dijeljenje videa imati na raspolaganju neće biti pretjerano i nepotrebno limitirajuće po pitanju toga gdje se oglasi mogu smjestiti.

Glasovanjem je završio dvogodišnji proces pregovaranja, od inicijalnog predlaganja Direktive u svibnju 2016. Tijekom ovog procesa, EACA je aktivno bila uključena u donošenje odluka kako bi promicala interese agencija. Države članice imaju otprilike dvije godine kako bi implementirale pravila iz Direktive u vlastite nacionalne zakone.

Stav EACA-e o Direktivi možete pročitati ovdje.