Sve je više gamera u Hrvatskoj

Tko su zapravo osobe kojima je 'gameanje' način života? Kakvi su gameri potrošači? Odgovore na pitanja vezanja uz gaming u Hrvatskoj istražila je grupa za marketinško komuniciranje, dentsu Hrvatska, uz pomoć svog M1 panel alata.

Od RPG-a, RTS-a pa do FPS-a i sportskih igara – gameri danas imaju izbora više nego ikad, pa je ponekad teško odabrati videoigru koja bi utažila njihove apetite. Vrijeme provedeno uz videoigre bilježi eksponencijalni rast, posebice u vrijeme pandemije. Stoga nije čudno što istovremeno rastu broj igrača, vrijeme provedeno igrajući igre te sama prodaja videoigara.

Taj potencijal u našoj regiji prepoznala je i marketinška industrija, pa je dentsu prošle godine lansirao dentsu Gaming diviziju. Gaming divizija koja na razvijenijim tržištima poput Japana postoji više od 35 godina, te resursi kojima dentsu raspolaže globalno omogućuju i novooformljenoj domaćoj diviziji da pomakne granice tradicionalnog oglašavanja. Vođeni mišlju da je gaming više od oglašavanja, kroz influencer marketing i evente, tako i kroz brand implementacije unutar popularnih igara, moguće je povezati brand s gaming kulturom.

Tko su zapravo osobe kojima je ‘gameanje’ stil života i koje svoje slobodno vrijeme najradije provode igrajući videoigre? Kakvi su gameri potrošači, i kako ubrzani rast gaming industrije utječe na domaće tržište?

Sve opisane zanimljivosti o gamerima i još mnogo zanimljivih podataka prikupila je grupa za marketinško komuniciranje, dentsu Hrvatska, putem M1 Panel alata. Baziran je na sveobuhvatnom upitniku provedenom 2021. godine na 2000 ispitanika u Hrvatskoj u dobi od 15 do 64 godine. Putem upitnika prikupljeni su različiti  sociodemografski podaci, podaci o stavovima, navikama i interesima potrošača.

S obzirom na veliki porast gaming populacije i cvjetanja gaming industrije, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, odlučili smo istražiti tko su gameri. Zanimalo nas je koje su njihove demografske karakteristike, a posebice koje kupovne navike imaju. Kako je gaming svijet sve popularniji, važno je znati kojoj se ciljanoj skupini treba obratiti prilikom plasiranja proizvoda povezanih s gaming svijetom, istaknuo je COO dentsu Hrvatska Vjeko Srednoselec.

Gamer je izraz koji se odnosi na svakoga tko rutinski igra igre. Bilo da se radi o hobiju ili profesiji, igrači igraju kako bi se natjecali, komunicirali, surađivali i družili se. Čak 73 % populacije gamera ima od 20 do 49 godina, a muškarci u ovoj dobnoj skupini čine 61 %. Gameri najčešće žive s partnerom u zajedničkom kućanstvu (57 %), no žive i s roditeljima (33 %). Svaki šesti gamer živi u Zagrebu, što pokazuje da su zastupljeni širom Hrvatske.

Natprosječno su zastupljeni u IT sektoru ili samozaposleni, a svaki deseti radi u građevinskom sektoru. Izrazito su podijeljeni s obzirom na visinu godišnjeg prihoda koji ostvaruju oni s najvišim prihodima (23 %) ili pak osobe bez ikakvih primanja (21 %), što povezujemo s najmlađom populacijom.

Kada je riječ o mišljenju drugih osoba, za 30 % gamera mišljenje drugih izrazito je važno , dok  je 42 % gamera potaknuto savjetima poznatih koje prate. Gotovo svaki drugi gamer veliki je obožavatelj automobila i tehnologije, što su područja u kojima se smatraju ekspertima.

Preferiraju online komunikaciju više od one uživo (78 % osoba sklonije je online komunikaciji), a Facebook i Instagram društvene mreže su na kojima su prisutni barem jednom dnevno.

Prilikom kupnje gameri često biraju proizvode s najnižim cijenama i priznaju kako posebne ponude utječu na njihov izbor pri kupovini. Detaljno istražuju opcije, no previše opcija često smatraju otežavajućim i zbunjujućim. Uglavnom žele isprobati proizvod prije nego što ga kupe. Međutim, svaki treći priznaje da češće od prosjeka kupuje impulzivno kada im se nešto sviđa, te da posebno vole premium proizvode, kada odstupaju od kupnje vođene najnižom cijenom.

M1 Panel podaci integrirani su i u dentsu alat za medijsko planiranje, što omogućuje agencijama dentsu grupacije Carat, iProspect, dentsu X i Isobar da poboljšaju efikasnost marketinške komunikacije i bolje upravljaju medijskim i kreativnim procesom za svoje klijente.

M1 Panel je razvijen unutar dentsu grupacije kao jedan od alata dentsu data labs, research skupine koja se bavi analitikom podataka i uslugama baziranim na podacima poput dubinskih istraživanja ciljne skupine, kreiranja persona potrošača, vizualizacije podataka, analize tržišta i ostalih proizvoda.

Želite li saznati više o specifičnostima različitih ciljanih skupina, njihovim demografskim karakteristikama i navikama, te na taj način obogatiti svoje poslovanje, obratite se na [email protected].