UNICEF održao konferenciju o utjecaju poslovnog sektora na djecu
UNICEF-ova konferencija "Djeca su naš najvažniji posao", čiji je HURA partner, predstavila je rezultate prvog nacionalnog istraživanja o utjecaju poslovnog sektora na dječja prava te Savjetodavno tijelo za dječja prava i društveno odgovorno poslovanje, koje će pod vodstvom UNICEF-a raditi na ostvarivanju dječjih prava u poslovnoj zajednici.
Glavni su ciljevi ovog istraživanja, koje je pokrenuo UNICEF, razumjeti do koje su mjere dječja prava prepoznata kao dio društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj te utvrditi najvažnije prepreke i motivacijske čimbenike za poduzeća i ostale dionike u Hrvatskoj za veći angažman oko dječjih prava.
Jedan je od najvažnijih zaključaka istraživanja da je svijest o potencijalnom utjecaju poslovnog sektora na dječja prava u Hrvatskoj relativno niska. Samo 6 % ispitanika smatra da poslovanje poduzeća u kojem rade ima velik utjecaj na dječja prava, njih 48 % smatra da njihova poduzeća u određenoj mjeri utječu na dječja prava, a gotovo 41 % ispitanika smatra da njihova poduzeća nemaju utjecaj na prava djece u Hrvatskoj.
U odnosu na proizvode, usluge i marketing:
- 2/3 ispitanih poduzeća ne radi procjenu utjecaja proizvoda i usluga na djecu.
- Više od 60 % ispitanih poduzeća ne procjenjuje kvalitetu proizvoda ili usluga namijenjenih djeci.
- Više od polovice (59 %) ispitanih poduzeća ne koristi kodekse vezane uz djecu u marketingu/oglašavanju (npr. Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje).
U odnosu na zaposlenike (roditelje):
- Većina ispitanih poduzeća omogućuje: fleksibilnost odlaska na bolovanje zbog bolesti djeteta (94 %), povratak majki s rodiljnoga dopusta na sigurno radno mjesto (93 %), roditeljski dopust za očeve (93 %) i slobodne dane za očeve povodom rođenja djeteta (91 %).
- Više od polovice ispitanika (60 %) navodi da se u poduzeću u kojem rade ne poštuje okvir radnog vremena, ali ih 55 % navodi da poduzeće u kojem rade pruža mogućnost fleksibilnog radnog vremena.
- 64 % ispitanih poduzeća nema financijske programe pomoći za djecu zaposlenika u slučaju bolesti, odnosno naknade za djecu s teškoćama u razvoju.
U odnosu na djecu u zajednici (podržavanje prava djece):
- 80 % poduzeća koja su sudjelovala u istraživanju uvijek je ili ponekad spremno pomoći djeci u slučaju iznenadnih katastrofa.
- 47 % poduzeća sudjeluje u podupiranju programa razvoja lokalne zajednice.
- Njih 66 % filantropskim aktivnostima (donacijama) sudjeluje u pružanju financijske potpore najugroženijim obiteljima, 55 % ulaže u inicijative za podršku ranom razvoju djece, 42 % ulaže u podršku djeci s teškoćama, a 11 % provodi ili podržava akcije s ciljem poticanja socijalizacije djece romskoga podrijetla.
Foto: Siniša Sunara
“Vjerujem da će ovo istraživanje, prvo takve vrste u Hrvatskoj, pridonijeti boljem razumijevanju utjecaja poduzeća na dječja prava te da će predstavljati dobar vodič za daljnji razvoj društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj. Djeca su naš najvažniji posao, stoga UNICEF želi pomoći poduzećima da još više doprinesu poboljšanju života djece u Hrvatskoj”, izjavila je Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.
Kako bi potaknuo poslovnu zajednicu na veći angažman na korist djece, UNICEF je pokrenuo osnivanje Savjetodavnog tijela za dječja prava i društveno odgovorno poslovanje, koje će djelovati kao platforma za razmjenu znanja i dobrih praksi za bolje poštovanje i ostvarivanje dječjih prava u poslovnoj zajednici.
Uz HURA-u, članovi Savjetodavnog tijela su organizacije koje aktivno zagovaraju društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj (Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, Hrvatska gospodarska komora), akademski sektor (Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), poslovni sektor (Zagrebačka burza, IKEA, Ericsson Nikola Tesla, Hrvatska udruga banaka, Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri, Tele2, A1, Institut “Zaposlena mama”), članovi Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu te Ured UNICEF-a u Hrvatskoj.
Foto: Siniša Sunara
Poseban gost konferencije bio je Ishmael Beah, UNICEF-ov ambasador dobre volje te međunarodno priznati autor bestselera A Long Way Gone, Memoirs of a Boy Soldier. Nekadašnji dječak vojnik iz Sijera Leonea iza sebe ima nevjerojatnu životnu priču, koju je u inspirativnom govoru podijelio sa sudionicima konferencije.
Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) svjesna je kako industrija tržišnog komuniciranja ima velik utjecaj, ali i veliku vrijednost u percipiranju širokog spektra stavova javnosti, stoga se povezala s UNICEF-om s ciljem educiranja tržišta te sprječavanja kršenja dječjih prava u industriji tržišnog komuniciranja.