Dunja Delić: Bez zadrške možemo reći da naši stručnjaci stvaraju projekte koji mogu ići uz bok onim europskim

Natjecanje Effie Awards Croatia, koje nagrađuje najeffiekasnije agencije i oglašivače koji ujedinjuju strateško promišljanje, kreativnost i vrhunske tržišne rezultate, 15. će godinu u Hrvatskoj izdvojiti najkvalitetnije projekte. U tome će važnu ulogu imati žiri koji je sastavljen od marketinških i komunikacijskih stručnjaka, a ove je godine predsjedanje Effie žirijem u rukama Dunje Delić, članice Uprave MultiPlusCarda i direktorice Sektora marketinga Konzuma. S njom smo razgovarali o njezinim očekivanjima za ovogodišnji Effie Awards Croatia, razlikama između europskih i domaćih projekata, a dotaknuli smo se i novih trendova i kategorija, o čemu možete pročitati u nastavku.

Ove godine pred vama je važan zadatak – predsjedate Effie žirijem. Kakva očekivanja imate od ovogodišnjih projekata i na što ćete osobito obratiti pozornost pri ocjenjivanju?

Prije svega, istaknula bih da sam počašćena ulogom predsjednice ovogodišnje postave žirija, kao i što sam dio ove, za industriju marketinških komunikacija, važne inicijative koja već 15. godinu zaredom izdvaja najzanimljivije marketinške kampanje i projekte na našim prostorima. Prijave projekata još traju, a ja im se, naravno, jako veselim, posebno onima iz industrija s kojima kroz svakodnevni posao nisam toliko u doticaju. Učinkovitost komunikacije u smislu utjecaja na poslovanje je ono što mene osobno u našem poslu najviše i zanima, samim time je ovaj tip nagrađivanja najbliži mom razmišljanju. Ljestvica kreativnosti i inovativnosti se podiže iz godine u godinu pa sam sigurna da će i ove godine, baš kao i dosad, biti mnogo kvalitetnih prijava. Samim time, žiri će ponovno imati težak zadatak – izabrati one najbolje.

Imate mnogo iskustva sa žiriranjem, kako na domaćem tako i na europskom natjecanju Effie. Koje ste razlike zapazili između domaćih prijavljenih projekata u odnosu na one diljem Europe?

Nema tu neke velike razlike, smatram da su naši članovi žirija stručnjaci svog zanata, a prijavljeni projekti visoke kvalitete. Bez ikakve zadrške možemo reći kako naši marketinški i komunikacijski stručnjaci stvaraju projekte koji mogu ići uz bok onim europskim.

Koje trendove očekujete da ćemo vidjeti na natjecanju i tržištu sljedeće godine?

Društveno odgovorno poslovanje u fokusu je više nego ikada prije, a o ovoj se važnoj temi razgovara na svim razinama i poljima. Vjerujem kako će se ovaj trend odraziti i na prijave, odnosno da će biti više projekata s naglaskom na pozitivne učinke na društvo, okoliš i zajednicu, kao i na promociju zdravijeg načina života. S druge strane, virtualni svijet je sve više realnost u kojoj živimo pa vjerujem da će se to vidjeti i u još većem broju prijava gamification projekata usmjerenih na mlađe ciljne skupine.

Ove godine prijavitelji na raspolaganju imaju čak 21 kategoriju, uključujući i nove kategorije Business-to-Business, Brand iskustvo i Data-Driven. Imate li vi možda neke vama najdraže kategorije u kojima vas projekti posebno inspiriraju?

Kategorije su raznolike i sveobuhvatne, što je, vjerujem, prijaviteljima dalo dovoljno prostora za što kvalitetniju prijavu. Na tragu toga, dobro je što su organizatori odlučili proširiti broj kategorija s onim posebnima kroz koje se može prikazati specifičnu poslovnu situaciju ili izazov s kojima su moderni poslovni subjekti danas suočeni. Effie pomno prati tržišne trendove i događanja, prilagođava im se, što u konačnici daje dodatnu važnost ovom priznanju.

Svaka kategorija ima svoje “čari”, a inspiraciju najčešće dobijem upravo iz onih industrija koje nemaju nikakve veze s industrijom maloprodaje u kojoj radim. U svakom slučaju, kad vidim dobro pogođen insight i realizaciju inovativne ideje koja osigurava uspješan rezultat, naježim se. Jednostavno, to je dobar znak da je i projekt dobar.

 

Prijave za Effie Awards Croatia traju do 1. veljače, a sve su informacije dostupne na službenim stranicama.