EACA objavila novi indeks poslovnog oglašavanja

U usporedbi s prvim kvartalom, rast indeksa poslovnog povjerenja usporen je u drugom kvartalu 2018.

Nakon rasta u prvom kvartalu, indeks poslovnog povjerenja pao je u malom postotku u drugom kvartalu. Na promjene u rezultatima ukazuje najnoviji indeks europskih oglašivačkih promjena, koji je izdala Europska udruga komunikacijskih agencija (EACA).

Najnovije istraživanje pokazuje da se indeks u oglašivačkoj industriji smanjilo za 0.6 bodova: od +8.5 u prvom kvartalu na +7.9 u drugom kvartalu. Unatoč tomu, indeks je i dalje pozitivan.

Daljnji pad indeksa limitiran je aktivnošću u Ujedinjenom Kraljevstvu, koje ima najveći udio oglašivačkog tržišta u Europi. Aktivnost u UK zabilježila je veliki rast, s 0 bodova u prvom kvartalu na +24.8 u drugom kvartalu, a očekuje se i da će potražnja za oglašavanjem u UK porasti za 29.9 bodova (s +17.5 na +47.4 između prvog i drugog kvartala).

Nadalje, veliki pomaci zabilježeni su u zemljama Jugoistočne Europe: Hrvatska (+21.5) i Slovenija (+37.2, najviši pomak od svih zemalja). S druge pak strane, više od polovice zemalja u kojima se mjeri aktivnost, zabilježilo je niži indeks u usporedbi s prethodnim kvartalom. Zemlje s najvećim padom su Cipar (pad od 23.9 boda), Grčka (pad od 22.1 bod, ujedno i najniža razina aktivnosti od svih zemalja s 27.7), te Španjolska (pad od 20.2 boda). Mediteranska regija pokazuje najsnažniji pad indeksa poslovnog povjerenja u kategorijama potražnje, cijena te mogućnosti zapošljavanja u oglašivačkom i marketinškom sektoru.

Na linku pročitajte više o indeksu poslovnog povjerenja, a detaljnije istraživanje za drugi kvartal u 2018. godini, pogledajte ovdje.