Razgovarali smo s Borisom Ličinom, kreativnim direktorom agencije Jasno&Glasno
Boris govori o poslovanju agencije te o ljubavi koju dijeli prema tehnološkim dostignućima i kreativnim ostvarenjima.
Dobrodošli na HURA pitch, Jasno&Glasno nam recite nešto o sebi, svom timu, agenciji! 🙂
Mi smo Jasno&Glasno, full service digitalna agencija koja u studenom slavi svoj osmi rođendan. Naš tim je sastavljen od vrhunskih digitalnih profesionalaca čije ekspertize ‘pokrivaju’ gotovo sva područja online poslovanja i komunikacije. Premda svatko od nas ima svoju specijalnost unutar digitalnog, svi nastojimo vladati tehnologijama i inovacijama koje oblikuju naše tržište, no najveći naglasak uvijek stavljamo na kvalitetan sadržaj jer bez njega nema pravog iskoraka na digitalnim platformama.
Kažete da vas je pokrenula revolucija društvenih mreža, ali i ostale promjene u tehnologiji. S obzirom na rapidan razvoj tehnologije, koliko je danas teško ići ukorak s promjenama? Plaše li vas one ponekad?
Danas je potrebno biti veliki zaljubljenik u tehnologiju da biste stigli popratiti sve što se događa. A kad si u nešto zaljubljen, onda ništa nije teško. Nove tehnologije nikad nas nisu plašile i zapravo se često podsjećamo na stvari koje danas uzimamo zdravo za gotovo – npr. video poziv, Google Maps, Siri – kako ne bismo zaboravili da živimo u nevjerojatnom vremenu.
Elon Musk upozorava na rizike koje sa sobom nosi napredak umjetne inteligencije. Kakvi su vaši stavovi po tom pitanju? Hoćemo li postati suvišni?
Nedavno je napravljen chatbot koji omogućava da dignete tužbu protiv Equifaxa (zbog curenja korisničkih podataka). Softver za Associated Press kvartalno proizvede više od 3 tisuće članaka. 25% poslova u marketingu za pet godina obavljat će softver. Automatizacija koja je pred vratima pojest će dio poslova, no mašine ma koliko napredne bile ne mogu i nikada neće u potpunosti zamijeniti čovjeka, osobito kada je riječ o kreativnim industrijama čiji smo sastavni dio. Ono u čemu se slažemo jest da treba postojati kontrola nad razvojem umjetne inteligencije.
Vrijeme leti! Već smo debelo prošli polovicu 2017. Jeste li ostvarili dobar dio onoga što ste planirali za ovu godinu?
Većinu toga smo ostvarili pa čak i premašili! Radili smo na rebrandingu agencije koja sada ima novi vizualni identitet i novu web stranicu, a set stvari koje smo odradili za naše drage klijente doista je full service digital. Ova bi nam godina mogla biti rekordna po broju proizvedenih digitalnih strategija. Očekivano, naglasak u 2017. je bio na videu i jako kvalitetnom sadržaju. Ipak, od nekih smo planova morali i odustati, kako to već u poslu ide. Radili smo na vlastitom startupu, čiji smo razvoj morali zaustaviti kako bismo fokus stavili na agenciju. Uvijek imamo vlastite projekte; nekad ih realiziramo, nekad ne. Dok ih smišljamo, dobro smo. Upravo spremamo jedan novi vlastiti projekt za 2018. i jako se radujemo radu koji je uvijek sam po sebi nagrada!
Redovito pišete blog, a iza vas je već jedna knjiga o digitalnom marketingu. Izvor tema je nepresušan, možemo li očekivati još koju publikaciju?
Obzirom da gotovo svaki dan dobijemo upit o knjizi Pobijedite internet koja je rasprodana, razmišljamo o tome. No, knjiga je jedan opsežan projekt koji traži puno vremena pa je teško reći kada bi se to moglo dogoditi. Naše znanje danas ipak najčešće prenosimo putem iznimno uspješnih edukacija koje redovito držimo tvrtkama i pojedincima.
Startup ili velike korporacije, u kojim vodama je lakše plivati?
Osobno više volim raditi sa startupima. Tu je često veći pritisak jer je vrijeme do uspjeha ograničeno: npr. moraju doći do X korisnika u šest mjeseci. Neizvjesnije je i traži više improvizacije, pa je samim tim dinamičnije – i stresnije. Mislim da je zato lakše s korporacijama jer tu su procesi usporeniji i često teku utabanim sigurnim putevima. Ako i skrenu na neku improviziranu rutu, to neće zaljuljati cijeli brod.
Game of Thrones poslužio vam je kao ideja za ShoutEm-ovu infografiku koja je postigla sjajan reach. Koje taktike “ratovanja” iz serije biste mogli primijeniti u svakodnevnom poslovanju?
Mi smo miroljubivi i ne ratujemo! 🙂
Kao digitalnoj agenciji koja vam je najdraža aplikacija?
Asana. Jako je volimo i koristimo je za organizaciju svega – od vođenja projekata do internih sastanaka. Volimo i Toggl. Bez njega ne bismo imali pojma koliko vremena trošimo na pojedini projekt. Jako nam je olakšao vođenje agencije i organizaciju cijele financijske strane posla.
Ponosni smo što i vas imamo u članstvu HURA-e. Koja su vaša očekivanja u vidu vašeg daljnjeg rasta uz HURA-u?
I mi smo sretni! Od početka sudjelujemo na raznim edukacijama koje HURA organizira, a i uključili smo se aktivno u rad digiHURA-e unutar koje se pokreću zanimljive inicijative – nekima smo se već pridružili, tako da se veselimo radu na unapređenju struke. Hrvatsko tržište nije veliko i sjajno je da se ključni igrači na tom tržištu okupljaju i zajedno rade. Ako ništa drugo, uvijek je lijepo vidjeti kolege i razmijeniti informacije o klijentima, konferencijama…
Probudili ste se i odjednom je 2037. kako izgleda svijet?
To smo opisali u našem blog postu (samo deset godina ranije) Agencijski život 2027. godine 🙂