Daniel Ackermann: Želimo napraviti globalnu agenciju koja će imati urede u New Yorku, Londonu i Hong Kongu, gdje ćemo raditi sa globalnim klijentima i osvajati globalne nagrade

Za deset godina Degordian je izrastao u jednu od najrespektabilnijih agencija u Hrvatskoj sa blizu 200 uposlenih, a tim je povodom Daniel Ackermann razgovarao s Media marketingom.

Daniel Ackermann i Tomislav Grubišić imali su nešto preko 20 godina kada su se prije deset godina odlučili da osnuju Degordian. Taj korak nije bio rezultat nekog strateškog plana, jednostavno su prepoznali pravu priliku u pravi trenutak. Facebooktada nitko nije koristio u marketinške svrhe, a Daniel i Tomislav su shvatili da sa njim za male novce mogu dosegnuti veliki broj ljudi. Imali su već iskustva sa webovima i oglašavanjem, ali kako su prepoznali potencijal Facebooka, odlučili su se fokusirati samo na njega i to je bila najbolja odluka koju su, kako kažu, ikada donijeli. Da su tada otvorili digitalnu agenciju, a bilo ih je već desetak u Hrvatskoj, danas ne bi bilo razlike između njih i Degordiana. Zato su otvorili agenciju specijaliziranu za Facebook kakvu nitko nije imao, a kako je rasla njegova važnost, svi su im se počeli javljati jer su oni jedini bili specijalizirani za takvu vrstu usluge. Toliko brzo su rasli da su u samo dvije godine uspjeli zaposliti tridesetak ljudi. S vremenom su shvatili da je Facebook samo jedan mali segment svega i onda su se proširili na cijeli digital, a danas su više od samo digitalne agencije. Rastom Degordiana, nastala je potreba za širenjem na neka nova područja pa su tako otvoreni uredi u BiH i Srbiji, nastao je Mediatoolkit i sada, posljednji, Bornfight, prenosi Media marketing.

Degordianu i njegovih prvih deset godina Ekrem Dupanović razgovarao je s Danielom Ackermannom.

E. D.: Koliki je Degordian danas, deset godina od osnivanja, i što je ful servis koji nudite svojim klijentima?

Daniel Ackermann: Uskoro bismo trebali preći brojku od 200 zaposlenih, što je zbilja velika stvar. U svom radu fokusirani smo na blisku suradnju s klijentom, a cilj nam je strateški i kreativno dati najbolja rješenja za njih. U svom radu klijentima možemo ponuditi širok spektar znanja i usluga – od digitalnog oglašavanja te izrade i optimizacije weba, do kreativnih strategija, rada na društvenim mrežama i suradnje s influencerima, a nedavno smo napravili i svoj prvi TVC. Jako smo ponosni na tu širinu jer na jednom mjestu imamo veliki broj talentiranih stručnjaka koji klijentima mogu ponuditi najbolja rješenja. Nemamo pokrivene samo uobičajene usluge već npr. imamo nekoliko ljudi zaduženih samo za SEO, ljude koji rade samo motion graphics i video content, tim koji surađuje s influencerima itd. Na ovaj način možemo garantirati jako visoku kvalitetu, a ujedno i integriranost svih segmenata marketinga, što nam je prednost u odnosu na neke manje agencije gdje to sve radi mali broj ljudi.

E. D.: Nedavno ste uveli i PR uslugu čime ste zaokružili komunikacijsku cjelinu.

Daniel Ackermann: Tradicionalno, agencije su više bile orijentirane na kreaciju (kreativne agencije) i distribuciju (medijske agencije), ali mislim da to nije dobra praksa. Kreativna agencija bi napravila TV spot, medijska bi ga pustila i tu je posao bio gotov. Mi to želimo promijeniti – cilj nam je integrirati i povezati cijeli ciklus. Želimo svakodnevno mjeriti rezultate distribucije kako bismo mogli prilagoditi kreativu pa prilagođenu poruku distribuirati. To vidimo kao beskonačnu petlju koju možemo maksimizirati samo ako pokrivamo oboje.

U našoj strategiji gledamo koje kockice nam nedostaju kako bismo mogli ostvariti još bolje rezultate, a to smo prepoznali u digitalnom PR-u koji je orijentiran na suradnju s medijima i influencerima. Ne želimo ulaziti u sferu tradicionalnog medijskog zakupa kao distribuciju jer je efikasnost niža, već se želimo fokusirati na kanale koji će klijentu osigurati najbolji rezultat i tu nam se digitalni PR veoma dobro uklapa kao nadopuna na ostale kanale.

E. D.: Kada nakon deset godina baciš pogled unazad, što ti prvo pada na pamet, čega se najradije sjećaš, što je na tebe ostavilo najveći utisak?

Daniel Ackermann: Kada smo krenuli, nismo baš imali velika očekivanja. Prvi “ured” nam je bio u mom stanu gdje nismo imali dovoljno stolova i stolica. Izgledali smo kao tinejdžeri koje nitko nije htio primiti na sastanak. Uzor su nam bile firme poput Nivasa koje su imale deset ljudi i mislili smo si – što bismo mi sve mogli napraviti da imamo deset ljudi?! Nismo ni sanjali da ćemo toliko narasti, no nekako smo si u početne postulate ugradili razmišljanja kojih se i danas držimo. Prvo, da želimo stvoriti radno mjesto gdje ćemo se svi ugodno osjećati, gdje ćemo biti sretni i ispunjeni i gdje nitko neće doći raditi s grčem u želucu. Drugo, želimo dati svoj maksimum i napraviti izvanredan posao. Isto tako i vrhunsku agenciju. Nije nam fokus profit (dan danas si još uvijek niti euro profita nismo isplatili), već da napravimo nešto posebno.

Danas, deset godina kasnije, imamo skoro 200 ljudi i četiri nagrade za najboljeg poslodavca koje se dodjeljuju temeljem anonimnih ocjena zaposlenih. Te nagrade me čine najponosnijim jer mislim da smo, unatoč tome što nas je daleko više, uspjeli ostvariti naš san – fenomenalan tim koji se ugodno osjeća, koji je sretan, koji radi brutalne projekte i radi na tome da sutra budemo još veći i još jači.

E. D.: Dosta radite u inozemstvu.

Daniel Ackermann: Da. Ako gledamo cijelu grupu, nama 50 % prihoda dolazi izvan regije. To su većinom SAD, UK, Francuska, Kanada, Australija itd. Npr. radili smo hrpu projekata za Lufthansu globalno, u Kuvajtu smo radili na razvoju aplikacija za najveći muzej na svijetu, u Americi za Manhatan school of music, dizajnericu Veru Wang itd.

E. D.: Vaš Bornfight je osvojio nagradu Agency of the year na globalnom awwwards. Što to znači za vas?

Daniel Ackermann: Jako smo ambiciozni i stvarno stremimo globalnim priznanjima. Ovo je dokaz da se sva naša energija i trud ipak prepoznaju. Dobili smo dosta nagrada za naše radove, no nikada do sada nismo na tako respektabilnom natjecanju dobili nagradu Agency of the year. Osjećam ogroman ponos, a ovo je i veliki poticaj da takvo nešto ponovimo.

E. D.: Kada govoriš o rastu u regiji, ima li dovoljno ljudi na tržištu, jesu li kadrovi problem kao i svugdje drugo?

Daniel Ackermann: U IT-ju talenata nikada nije bilo dovoljno, a sada, kada se ekonomski rast ubrzao, stanovništvo nam stari i još je pogođeno odljevom kadra. U  tradicionalnim segmentima nema ni blizu dovoljno dostupnog talenta. Teško je, no odgovornost firmi je zato, više nego ikada, staviti fokus na kulturu i ljude, odnosno da se ljudi čim bolje osjećaju i da što duže budu u firmi. Mi smo jako sretni jer smo uspjeli napraviti dobru kulturu i sustav u kojem se ljudi osjećaju zadovoljnim jer znaju da im pružamo mogućnosti za razvoj i dugoročan posao. Fluktuacija nam je jako niska, što je odlično, a s druge strane naši ljudi su nam najbolji brend ambasadori.

E. D.: Kako vam se dogodilo da ste četiri godine bili najbolji poslodavac, a povremeno i dalje ne uspijete pronaći ljude koje tražite?

Daniel Ackermann: Tržište je jako malo, a mi smo veliki. Povremeno nam treba osoba usko specijalizirana za neku poziciju za koju na cijelom tržištu imaju svega dva ili tri kandidata. Kao što sam već rekao, jako nam je bitna kultura i da je osoba fit za firmu i tim i tu dolazimo do problema. Malo je kandidata, a još manje onih koji bi nama odgovarali.

E. D.: I što onda?

Daniel Ackermann: To je ogroman problem. Vani ga agencije rješavaju uvozom stručnjaka, no Hrvatska i regija nisu još dovoljno atraktivne, niti je zakonodavstvo prilagođeno. Mi smo riješenje našli u fokusu na razvoj iznutra. U timovima gradimo cijelu piramidu – od praktikanata do seniora. Jako ulažemo u to da svoje ljude što bolje i brže razvijemo i omogućimo im napredovanje. To je win win situacija jer se ljudi brže razvijaju i napreduju, a Degordian dobiva talente i znanje.

E.D.: Govoriš o jako niskoj fluktuaciji ljudi. Kako ih uspjevate zadržati danas u vrijeme kada je fluktuacija talenata i dobrih kadrova masovna pojava, na šta ni naša industrija nije imuna?

Daniel Ackermann: Našim ljudima svakodnevno pristupaju head hunteriFacebookGoogle, američke agencije i sl. nudeći im posao. Radimo mnoge aktivnosti sa ciljem da ljudi budu što sretniji i zadovoljniji, no mislim da je daleko najbitnije da ti je stalo do ljudi i da istinski razmišljaš kako učiniti radno mjesto najboljim.

Što radimo po tom pitanju? Puno toga. Npr. prošle godine smo raskinuli suradnju s nekolicinom veoma profitabilnih klijenata jer se nismo mogli pronaći u suradnji i odnosu. Na stranu projekti i profit, ako su ljudi frustrirani i nezadovoljni, to nema smisla. U Degordianu jako cijenimo transparentnost pa smo uveli Degordian express (interne newsletter novine), održava se redoviti quality time sa upravom (bilo tko od praktikanta ili voditelja može doći i pitati bilo što), a imamo i Peru Žderu (Google formu za anonimna pitanja koja obavezno čitamo na kolegiju i odgovaramo na njih pred svima). Također, neprestano investiramo u ured, okruženje i edukacije te jako puno napora ulažemo u napredne selekcije sa ciljem detektiranja kulturološkog fita. Ima tu i mnogo malih iznenađenja, događaja i aktivnosti gdje nam je cilj omogućiti čim više toga van redovitog posla. Pokušavamo gurati zdrav život, sport i zdravu prehranu. Upravo značajno upgradeamo razvojnu platofrmu gdje će svi imati definirane razvojne ciljeve i materijale za napredak prilagođene pojedincu itd. Jako smo ponosni na naše aktivnosti, a prema feedbacku koji primamo od zaposlenika – i njima puno znače.

E. D.: Je li ključan trenutak kada čovjeka zapošljavate, jer ako zaposlite krivog čovjeka od njega nikada nećete napraviti dobrog suradnika, ma koliko se trudili ili će vas njegovo „ispravljanje“ skupo koštati. Kako vi zapošljavate ljude, imate li tu neku posebnu strategiju?

Daniel Ackermann: Sve kreće korak prije zapošljavanja, od same kulture. Moramo je definirati kako bismo znali kakve osobe se mogu uklopiti i koga tražimo. Nakon toga, trebamo definirati sami selekcijski proces – testiramo kulturološki fit, radimo psihološki test i test znanja i potencijala. Idemo toliko daleko da isto to radimo i za studente jer nam je u cilju zaposliti ih, ukoliko se iskažu.

E. D.: Možemo li malo prošetati Degordianom da naši čitatelji steknu kompletan utisak o kompaniji? Koje sve odjele i timove imate?

Daniel AckermannAccountski tim koji vodi i dogovara projekte, onda Project Management gdje imamo marketinški (video, influenceri, social media..) i produkcijski (webovi, mobile…) tim, zatim Social Media & Digital PR tim (social media nam je ujedno i najstarija usluga), Digital AdvertisingWeb Analytics & OptimisationNContent & creative strategy tim (video tim, dizajneri, copywriteri, creative strategisti), Backend i Frontend DevelopmentUI & UX designQAiOS & AndroidHR, naš interni marketing, financije…

E. D.: Ima vas u Zagrebu, Beogradu i Mostaru.

Daniel Ackerman: Ured u BiH smo otvorili prije sedam godina, a Srbiju prije šest. Oba ureda su jako uspješna – Srbija danas broji 46 ljudi, BiH ima 15 ljudi, što je za svako od tih tržišta jako respektabilno.  Na nekim projektima smo mi iz Zagreba suport njima, ali sve češće i oni Zagrebu. Jako sam ponosan na sva tri ureda.

E. D.: Kad promatramo cijelu regiju, što je najveća Degordianova konkurentska prednost, u čemu ste jači od ostalih agencija? Bolje ste strukturirani, imate kompletniji set usluga, kvalitetne ljude…?

Daniel Ackermann: Imamo nekoliko prednosti, ali su nam dvije glavne. Jedna je ozbiljna širina usluga. Postoji puno full service agencija koje zapošljavaju desetak ljudi i tvrde da mogu napraviti sve kvalitetno. U stvarnosti to znači da su fokusirane na dvije ili tri usluge, a ostalo outsourceaju. Mi smo agencija koja ima skoro 200 ljudi i mnogo segmenata. Za advertising imamo tim od 15 ljudi, za social mediju 30-40, u podukciji imamo blizu 70 ljudi, što je zaista mnogo segmenata koji omogućavaju integraciju s ostalim uslugama i zadovoljavaju naš i klijentov standard kvalitete. Mislim da to ne može niko drugi osim Degordiana.

Druga prednost su kultura i ljudi. Naši ljudi svakog dana žive digital i žive za projekte koje radimo, uvijek gledaju što možemo drugačije i bolje. Često nam se dogodi da preuzmemo projekt od klijenta i čujemo feedback na rad sa prošlom agencijom da se u godinu dana suradnje tim skoro potpuno promijenio. To ulijeva nesigurnost, a ujedno i drastično smanjuje kvalitetu. Mi imamo stabilan tim koji godinama radi na istom klijentu. To je jako velika prednost, a sve više to i klijenti cijene.

E.D.: Kako vidiš Degordian za dvije, tri ili pet godina?

Daniel Ackermann: Nastavit ćemo rasti. Evo 2019. godina je tek krenula, ali se već sada izgleda jako dobro. Imamo ogromne planove i čini se da se karte baš dobro slažu.  Dugoročno, želimo napraviti nešto stvarno veliko. U prvih deset godina, od nule smo napravili ovo, velika mi je želja da u idućih deset godina nastavimo jednako i napravimo još veću priču. Nešto što nitko nije uspio ovdje napraviti, nešto što nije samo lokalno, nego i globalno najbolje. Želimo napraviti globalnu agenciju koja će imati urede i u New Yorku, Londonu i Hong Kongu, gdje ćemo raditi sa globalnim klijentima i osvajati globalne nagrade. To je velika ambicija, možda i teško ostvariva, ali vjerujem da imamo dobar potencijal i upogonit ćemo sve snage da se to jednog dana i ostvari.

izvor: Media marketing