Goran Marošević i Marin Ostojić, ZOO agencija: Agencije su na festivalima u prvom planu, ali nagrade zapravo pripadaju svima

Glavna nagrada natjecanja MIXX, Effie bronca, plasman među najboljih pet agencija IdejeX te četiri nagrade IdejeX: zlato, dva srebra i bronca … ZOO agencija na ovogodišnjim je dodjelama nagrada ostvarila izvrstan uspjeh. Tim smo povodom porazgovarali s Marinom Ostojićem (Creative director) i Goranom Maroševićem (Client services director) – otkrili su nam neke detalje o pobjedničkim projektima, a ispričali su nam i što nagrade predstavljanju njima, a što njihovim klijentima. Njihove odgovore pronađite u nastavku!

Čestitamo! Jeste li već smjestili nagrade na svoje police, kako se osjećate, jeste li ponosni? Jeste li se uspjeli odmoriti nakon festivala?

Goran: Hvala na čestitkama! Nagrade još nismo smjestili na police. Umjesto toga poslali smo ih ravno klijentima. Željeli smo na taj način podijeliti radost i s onima koji nisu bili s nama na dodjeli, a znamo koliko su doprinijeli kvaliteti nagrađenih radova. Svoje smo primjerke nagrada naručili pa evo… čekamo 🙂

Marin: Svi prijavljeni projekti dobili su nagrade i osjećaj je, naravno, sjajan i naravno da smo ponosni. Ali još smo više ponosni zbog svih divnih ljudi s kojima smo surađivali na nagrađenim projektima. Tu su ljudi iz Konzuma, Iskoraka, Asombro Extremo, Madison Consultinga, robne kuće IKEA, Producenata, Val produkcije, Švenka… Pa onda brojni freelanceri, redatelji, direktori fotografije, scenografi, kostimografi, glumci, montažeri i ostali suradnici. Agencije na festivalima, logično, izbiju u prvi plan, ali nagrade zapravo pripadaju svima. Što se tiče odmora nakon festivala, nije ga baš bilo jer se valjalo baciti na projekte koji nas zaokupljaju u ovom trenutku i za koje jedva čekamo da ih objavimo.

Foto: Emica Elveđi/PIXSELL

Poziv Djeda Božićnjaka pokazao se favoritom ne samo među mališanima i njihovim roditeljima – nego i u strukovnoj zajednici. Jeste li očekivali ovakav uspjeh?

Goran: Očekivali smo uspjeh, ali ne ovoliki. Kao i obično prije početka projekta klijent je jasno i realno postavio ciljeve. Da smo samo ostvarili zacrtano bili bismo svi skupa prezadovoljni. Međutim, dogodilo se nešto što nas je sve iznenadilo – ciljevi su premašeni već u prvih nekoliko dana. Poziv je postao viralan maltene još u testnoj fazi, a kampanju koju smo planirali i pripremili klijent je jednostavno otkazao jer je postala nepotrebna. Do kraja prosinca Poziv Djeda Božićnjaka dosegnuo je gotovo pola milijuna kućanstava, a vrijeme kontakta publike i brenda iznosilo je preko dvije minute.

Marin: Pozitivne emocije tih su dana frcale iz svih smjerova. Oduševljene poruke klijenta sa screenshotima Google Analyticsa počele su nam zatrpavati inboxe. Hrpa storyja i komentara oduševljenih roditelja počela je zatrpavati društvene mreže, a onda su i poruke kolega iz struke počele zatrpavati naše društvene mreže. Zapravo, svatko tko je doživio Poziv Djeda Božićnjaka imao je za iskustvo samo riječi hvale i oduševljenja. Možda je ovo i prilika da zahvalimo još jednom svima koji su sudjelovali, počevši od naših dragih partnera Asombro Extremo, zatim Dunji, Maji, Miji i ostalim Konzumovcima i na kraju Filipu, Anti, Producentima i Mirni, Branku, Maci, Dajani i svima ostalima koji su bili s nama u studiju Hangar onog lijepog dana u studenome kada smo zajedno kreirali božićnu čaroliju.

Koji aspekt svojih projekata smatrate ključnim za uspjeh? U čemu najviše uživate pri radu?

Goran: Temelj svakog projekta je brief. Ako je dobro postavljen, ako sadrži insight ili nas može inspirirati da ga sami pronađemo, onda sve ide glatko i često se može unaprijed reći da će projekt biti uspješan. Međutim, putem od briefa do uspjeha još je puno točaka gdje sve može poći krivo pa zapravo na sve treba paziti i u svaku fazu ulagati entuzijazam, energiju, znanje i kreativnost.

Marin: To je ujedno možda i najbolji odgovor na pitanje u čemu najviše uživamo – u svemu, u svakoj fazi. Prvo bude divno jer dobiješ na stol neki izazov u obliku briefa. Pa se malo piše, briše, crta, stvara. U toj fazi intenzivno sudjeluju svi članovi tima. Zajedno pokušavamo kreirati materijale koji će prezentirati osnovnu ideju, ali i pokazati kako će komunikacija izgledati u raznim kanalima, posebno u digitalnim. Pokušavamo razmišljati strateški, predložiti i medijski miks ili neke inovativne načine komunikacije. U sljedećoj fazi uživamo u prezentaciji i reakcijama klijenta. Pa onda idu feedback i daljnja razrada s puno novih zanimljivih ideja i pogleda. Mogli bismo ovako ili je bolje ovako. Kako bi bilo kad bismo dodali još ovo ili izbacili ovo? Što bismo mogli poboljšati, a što nam možda ni ne treba. Tu se udubljujemo u detalje i dodatno osnažujemo sve elemente projekta. Na kraju uključujemo i vanjske suradnike, produkcije, redatelje, animatore, scenografe, kostimografe, ilustratore, developere, medijaše, a oni donose još svježih ideja u projekt. I tako, nisi se ni okrenuo, eto gotovog projekta, spremnog za emitiranje, a ti si se usput dobro zabavio.

Foto: Šime Zelić/PIXSELL

Možete li izdvojiti najzanimljivije trenutke koji su se dogodili pri radu na nagrađenim projektima? S kakvim ste se izazovima susretali?

Marin: Bilo ih je jako puno. Pamtimo, naravno, one najljepše. Na projektu Oqueer najljepši su trenuci bili kada su se Madison Consulting pa onda i IKEA odlučili pridružiti projektu. Mala digresija, IKEA je kao klijent osvojila i zlatnu IdejuX za projekt 4 zida, koji također tematizira inkluzije LGBT+ osoba pa se trebamo svi skupa nakloniti ovom velikom brendu koji promiče prave vrijednosti i gura u prvi plan teme koje su bitne za razvoj društva u kojem živimo.

Više o projektu OQUEER pogledajte na poveznici.

Goran: Iz projekta Poziv Djeda Božićnjaka pamtimo strpljivog i pametnog Branka, koji je odglumio Djedicu (nadam se da djeca ovo ne čitaju!). Branko je bez problema pročitao više od 600 dječjih imena samo kako bi svako dijete imalo najljepši doživljaj Božića. Snimanje Konzumovog Božićnog spota pamtimo po fenomenalnoj atmosferi i veseloj ekipi koja je prvi dan radila do 3, a drugi do 4 ujutro, veselo, entuzijastično i stress free – onako kako zapravo svi najviše volimo.

Više o projektu Najljepši Božić je kad smo zajedno pogledajte na poveznici.

Marin: Iz projekta Jedna manje pamtit ćemo dva trenutka. Prvi je kad smo na prezentaciju došli sa 6 prijedloga komunikacije, 6 scenarija, storyboarda, svega po 6… To inače ne radimo nikad, obično se odlučimo za dvije do tri ideje, ali eto, bili smo baš zagrijani za ovaj projekt i sjajnu Konzumovu aktivaciju. Drugi je trenutak kada smo napokon, nakon tjedan dana traženja lokacija i lutanja po raznim krivim šumama, krivo skrenuli na neki blatni makadam, da bismo tek tamo našli onu pravu šumu koja je bila idealna lokacija za pretposljednji kadar spota – jedini koji je u tom trenutku nedostajao.

Više o projektu Jedna manje pogledajte na poveznici.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Što nagrade predstavljaju vama, a što vašim klijentima? Jeste li ih dostojno proslavili?

Marin: Nagrade su nam, moramo biti iskreni, u onoj prijavnoj fazi ponekad prava noćna mora. Obično smo zaokupljeni trenutnim projektima i uzbuđeni zbog njih, a onda dođe vrijeme kada moraš pripremati case filmiće, popunjavati silne prijavnice, a zapravo ti se ne da jer si projekt koji prijavljuješ već emotivno proživio i doživio i sad si na nekom drugom projektu koji ti je važan i bitan pa taj prijavni proces dođe više kao neka neželjena distrakcija. Ali OK, odradi se to nekako. Ipak smo svjesni da radovi zahtijevaju dobru prezentaciju, a tu je i odgovornost prema klijentima i suradnicima. Nakon te prve, nama nedrage faze, dođe dodjela, gdje pročitaju ime agencije i tada bude zaista lijepo, jedna točka na i, naravno, i kompenzacija za trud oko prijave, ali i prilika da se prisjetiš kako je bilo lijepo raditi na tim projektima i na kraju prilika da proslaviš i čestitaš svima koji su sudjelovali.

Goran: Što se tiče klijenata, nekima su nagrade važne, nekima manje važne, ali mislim da nikome nisu važnije od stvarnog tržišnog uspjeha komunikacijskog projekta jer on je zapravo jedino mjerilo koje je zaista bitno u ovom našem poslu. No, ova godina je, mislim, važna za Konzum, ali i za cijelu katagoriju maloprodaje. Do sada su se često na nacionalnim festivalima izmjenjivali, da malo banaliziram, pivari, telekomi i jedna banka. Ove godine Konzum je s tri naša zajednička projekta osvojio ukupno 5 nagrada: Effie, glavnu nagradu na MIXX-u i 3 IdejeX. Nikad se nije dogodilo da bilo koja kompanija iz kategorije maloprodaje osvoji ovako veliki broj nagrada i da na ovakav način dokaže izvrsnost na sva tri nacionalna natjecanja. Uz sve to, Konzum je na ljestvici oglašivača godine IdejeX zauzeo 3. mjesto, na taj smo njihov uspjeh posebno ponosni i drago nam je što smo u njemu sudjelovali.

Marin: Nagrade smo proslavili na licu mjesta, u Rovinju. I ove se godine cijela agencija spustila do prelijepe Istre. Bila je to super prilika da nazdravimo zajedno jedni drugima. Bio je i dio klijenata, a tu su bili i kolege iz industrije koje, posebno u posljednje dvije godine, rijetko viđamo, ali nam ih je uvijek drago vidjeti.