Igor Mladinović: Na natjecanju Young Lions radite na projektima zbog kakvih su mnogi utopiji skloni kreativci ušli u oglašavanje
Predsjednik žirija natjecanja Young Lions Croatia 2022 s nama je podijelio stavove o natjecanju mladih lavova, otkrio zašto nesuglasice u timu mogu biti dobra stvar i koje su ključne osobine pobjednika!
Mladi kreativci ove godine imaju priliku otputovati u Cannes – najbolji tim ovogodišnjega natjecanja Young Lions Croatia imat će čast Hrvatsku predstaviti na online natjecanju Cannes Young Lions, a potom iskusiti nevjerojatnu energiju kanskog festivala Cannes Lions. Ovo je prilika za mlade nade komunikacijske industrije koja se ne propušta, a prijave za ovogodišnje natjecanje u partnerstvu s E.ON Hrvatskom traju još kratko – do 25. veljače.
Objavljen je i popis žirija koji će donijeti tešku odluku i odabrati najbolje projekte, a tim smo povodom Igora Mladinovića (Chief creative director, Imago Ogilvy), ovogodišnjega predsjednika žirija, upitali što misli o natjecanju kao načinu isticanja među kolegama vršnjacima te što kao predsjednik žirija smatra pobjedničkim osobinama – i natjecatelja i njihovih projekata. U nastavku pročitajte što je poručio svim prijaviteljima.
Za početak – zašto bi se, iz Vaše perspektive, netko uopće odlučio na sudjelovanje na natjecanju Young Lions Croatia? Što, osim novoga i zanimljivog iskustva, ono pruža mladim talentima?
Čak i ako zanemarimo da je to prilika natjecati se unutar Cannes Lions licence, što je samo po sebi veliko pa ti eventualni uspjeh daje neke relevantne reference, natjecanja ovakvog tipa uvijek su osobni kreativni izazov. Dobivaš priliku službeno raditi na nečem zabavnom, na zadatku kakav ti se rijetko nađe na stolu u svakodnevnom poslu. To su obično projekti koji mijenjaju svijet nabolje i zbog kakvih su mnogi utopiji skloni kreativci i ušli u oglašavanje. A uz to još možeš biti i nagrađen.
Za titulu pobjednika natječu se dvočlani timovi. Ako dođe do nekih kreativnih nesuglasica između partnera, kako se usuglasiti u tako kratkom roku? Imate li neki savjet?
Ja sam u nesuglasicama sa svojim kreativnim partnerom Darkom Bosnarom već 10 godina, ali s obzirom na rezultate koje smo napravili, mislim da su nesuglasice super. Mislim da nema projekta na kojem smo se 100% slagali. Autor često bude zaslijepljen svojom idejom, a ako dva autora jednako razmišljaju, onda su obojica zaslijepljeni i teško im se distancirati. Zato su nesuglasice dobre da budu taj neki reality check. Da potaknu na objektivnije promišljanje. Važno je samo da se na kraju ne usuglasite po tome što je netko glasniji ili agresivniji u guranju svoje strane, nego po onome što je primjerenije zadatku i klijentu.
Koje odlike, iz pozicije predsjednika žirija, smatrate presudnima kod pobjedničkog natjecateljskog tima?
Inteligencija. Inovativnost. Jednostavnost. Jednostavnost. Jednostavnost.
Ideja koja može biti objašnjena u 10 riječi i koja se može skicirati na post-it, a da je inovativna i primjerena, na dobrom je putu da postane pobjednička.
Da se sada nađete u poziciji natjecatelja, kako biste pristupili rješavanju briefa u 24 sata? Koji bi Vam bio prvi korak, a koji posljednji?
Posvetio bih 90% vremena osmišljavanju ideje, a 10% prezentiranju realizacije. Ideje su ono što ljudi pamte. Nitko neće pobijediti s lijepim radom koji nema ideju. Sigurno u žiriju nećemo reći: Nema neku ideju, ali odlično izgleda, pa ajmo ih nagraditi. Obrnuto je moguće.
Kako znati kad je kreativno rješenje spremno za klijenta/žiri i kako znati kada u perfekcionizmu spustiti olovku na stol?
U životu kreativca važne su dvije odluke… odabir ideje koju kreneš realizirati i odluka da je rješenje u određenom trenutku dovoljno dobro da završiš projekt.
Srećom, postoje rokovi koje postavljaju klijenti jer poneki kreativci do danas ne bi završili kampanje koje su započeli početkom stoljeća. Ovdje je lakše jer 24 sata stvarno nije puno pa će vjerojatno rješenje biti spremno za žiri nakon što prođe tih 24 sata. Ako bude i ranije, super.
Ali za početak je važno shvatiti da savršenstvo ne postoji i da sve što radimo uvijek može biti malo bolje, malo ljepše, malo dorađenije. Međutim, kad to uđe u domenu da je samo nama bitna ta progresija, a da je onome kome se obraćamo to potpuno nebitno, onda se to ne zove unaprjeđivanje ideje, nego gubljenje vremena.
Prijave na natjecanje traju još manje od deset dana – do 25. veljače 2022. Dovoljno je ispuniti kratku prijavnicu, a možete je, kao i detalje o natjecanju, pronaći na poveznici.