Intervju s Dunjom Pavešić, direktoricom agencije Libra

 

29.10.2013. Rijeka - Dunja Pavesic direktorica agencije Libra koja se bavi marketingom i oglasavanje. Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Teretana ili meditacija: I jedno i drugo
Zdrava hrana ili fast food: Zdrava hrana apsolutno, ali ponekad s guštom pojedem i fast food.
Knjiga ili e-book: E- book povremeno, ali knjiga je obvezna prije spavanja. Uvijek čitam nekoliko knjiga istovremeno i svaka ima svoju ulogu, bilo za opuštanje ili uspavljivanje.
Made in cro ili svjetski brendovi: Svjetski brendovi po navici, ali podržavam domaće brendove te me veseli kada se spoje moj izbor i domaći brend.
Obitelj ili karijera (može li oboje uspješno): Da, posve je moguće i jedno i drugo.
EU da ili ne: Da.

Kako biste u tri riječi predstavili sebe, a kako agenciju Libra?

Hm, pa recimo da sam pozitivna, komplicirano-jednostavna i kreativna.

Libra ima iskustvo, ali je uvijek svježa i naravno kreativna i čine je njezini ljudi. Malo ste me ograničili s ove tri riječi kada je riječ o Libri.

Koje su prednosti reklamne agencije smještene u Rijeci prema, recimo, Zagrebu?

Mislim da nema prednosti.

Čime je Libra tijekom godina najviše uveseljavala potrošače, koje projekte biste izdvojili kao Vama najdraže?

Godinama smo radili za talijansko-američku tvrtku Pedrini s kojom smo na tržištima cijele regije ali i u europskim zemljama te Rusiji organizirali kampanje te mnoge domaće i inozemne evente. Radili smo i za njemačku tvrtku Miele koja se bavi bijelom tehnikom, a autorica sam njihova slogana Apsolutno prvi, kojim su se koristili dugi niz godina.

Osmislili smo i realizirali brojne inovativne projekte. Unatrag nekoliko godina započeli smo s projektom ‘Rijeka u kretanju’ koji se sastojao od niza događanja i komunikacije s ciljem motivacije građana Rijeke da se što više kreću. Po prvi put smo aktivirali šetnicu uz more u centru Rijeke Molo Longo, različitim eventima tamo smo doveli veliki broj građana, ali i bicikle kojima do tada Rijeka nije bila previše sklona. Guerilla za tu kampanju bio je dogovor s riječim Tower centrom o zatvaranju pokretnih stepenica kako bi kupce potaknuli da koriste obične. Drag nam je i projekt humanitarnog kalendara Riječki dečki, koji radimo dugi niz godina za djecu Dječjeg doma u Kraljevici.  A najdraža mi je jedna od zadnjih kampanja za K 3 Telecom pod nazivom ‘Veza bez zafrkancije’.

Jedan od poslova kojima se intenzivno bavite popularni je riječki magazin Teklić.

Da, Teklić izlazi već više od sedamnaest godina i ima svoju brojnu čitateljsku publiku, pa i prave fanove. Uz njega vodimo i portal koji se dobro prati, a sve bismo to rado predali odnosno prodali u nečje izdavačke ruke – pa ovom prigodom, ako ima zainteresiranih pozivam ih da nam se jave 🙂

Redovito sudjelujete na strukovnim događanjima i edukacijama poput Dana komunikacija i HOWtoWOW akademije. Kako iz svoje perspektive danas vidite networking i koliko su Vam važna nova poznanstva i novi klijenti?

Poznanstva su važna, ali je najvažnije povjerenje koje vam ukazuje stari ili novi klijent. Ponekad je to stvar dokazivanja, upornosti, katkad i kemije. Naravno, iza svega mora stajati kvalitetan i kreativan rad.

Još davno, u Libri sam uvela pravilo 4 R: Rad, Red, Rok = Radost. Ne treba ga stalno isticati, ali katkad se dobro na njega podsjetiti. Edukacija je pritome naprosto nužna, a HOWtoWOW akademiju smatram izvrsnim načinom usavršavanja ali i povezivanja u struci. Učenje i razvoj uvijek su dobrodošli svim generacijama, a kaže se da si prestao postojati kada prestaneš učiti. Kod mlađih kolega investicija u vlastito znanje je vrlo motivirajuća. Uz dobrog mentora i radnu atmosferu, to je sigurno na prvome mjestu. Naravno, plaća je na važnom drugome mjestu. Networking je sve važniji i predstavlja način kako raditi značajnije projekte po principu povezivanja. Nema više tradicionalnih mehanizama vlasti i hijerarhije, sudionici su danas složni i povezani zbog zajedničkih interesa i ukupnosti posla.

Što je, prema Vašemu mišljenju, najvažnije u ovom poslu – kreativnost pojedinaca, timski rad, istraživanje tržišta ili nešto treće?

Sve bi trebalo započeti istraživanjem tržišta koje se tako često izbjegava. Sjećam se da smo jednog klijenta, izraelskog investitora, pridobili upravo time što smo inzistirali na istraživanju tržišta prije nego što predložimo strategiju a on pokrene plan investiranja. Nakon istraživanja koje je svakako primarno, puno toga je važno, ali ukratko, recimo da ide red kreativnosti, red dobrog timskog rada, red rokova i red strasti, znajući da voliš to što radiš. Uz taj mix, povezivanje s klijentom i tržištem redovan je dio priče, pri čemu treba voditi računa o jednima i drugima – jednom nogom ući u cipelu klijenta, drugom u cipelu potrošača. U međuvremenu, kada god stigneš, divno je u vlastitim tenisicama šetati prirodom.

HURA je nedavno pokrenula inicijativu pod nazivom Zelena ideja kojom marketinške agencije pomažu eko proizvođačima s pro bono marketinškim uslugama koju ste i sami podržali.

Projektu smo se priključili zbog dobre ideje i  inicijative, zbog kolegijalnosti i svakako naše agencijske svjesti o tome kako su promjene u društvu i privredi nužne, a o njima se više govori nego što se konkretno radi.

Odlično je što je HURA pokrenula ovu inicijativu i prihvatila se njene realizacije, jer vjerujem da osim poticanja na pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu HURA-ine agencije i njene članice mogu učiniti puno za eko proizvođače, jer znamo da marketing i komunikacija daju pun život proizvodu.

Vjerujete li da marketingom možemo potaknuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu?

Apsolutno vjerujem u to. Marketing počiva na good willu i kada ga usmjerite na prave stvari, u ovom slučaju na stvaranje novih vrijednosti vezanih za eko proizvodnju, što je svjetski hit i imperativ boljeg načina života te sve to radite pod zajedničkim nazivnikom pozitivnih promjena u našem gospodarstvu, može se postići puno. I dati dobar primjer za ostalo.