Intervju s Igorom Mijoljevićem, direktorom agencije Luminus Creative

igorTeretana ili meditacija: Teretana
Zdrava hrana ili fast food: Zdrava hrana
Knjiga ili e-book: Knjige
Made in cro ili svjetski brendovi: Made in Cro
Obitelj ili karijera (može li oboje uspješno): Oboje
EU da ili ne: Da

Osnovani ste 2007. godine, kao neovisna, 100 % domaća agencija za kreativnu tržišnu komunikaciju. Kakva su bila vaša tadašnja očekivanja?

Naša se agencija razvila na jedinstven način, isprva iz tada već renomirane produkcijske kuće. Agencija za kreativnu tržišnu komunikaciju tada je došla kao ideja, kao svojevrsan ‘one-stop-shop’ za svakog naručitelja. Na taj način počeli smo pružati kompletnu uslugu, od komunikacijske strategije, kreativnog koncepta, pa do finalnog uratka. To je poslovni model koji ne samo da okuplja ljude različitih iskustava i znanja i time pridonosti kvaliteti rada, već je pogodan i za klijenta kojemu je to organizacijski i kreativno vrlo atraktivno.

S osvrtom na razdoblje posljednjih 6 godina, što biste danas izdvojili kao posebnost Luminusa koja je pomogla da se izdvojite od drugih?

Mi nismo nikada bili ograničeni na nešto što bi se kolokvijalno moglo nazvati klasičnim oglašavanjem; osim produkcije TV spotova, oglasa i ostalog, radimo digitalno, za filmsku industriju itd., tako da imamo nešto širi uvid u komunikaciju i kreativnu industriju uopće. Danas se trendovi i koncepti isprepliću i kada ste ‘na izvoru događaja’, a nudite i nešto jaču ekspertizu, možete klijentu ponuditi cjelovito komunikacijsko rješenje.

Jedna ste od rijetkih domaćih agencija koja se može pohvaliti listom internacionalnih klijenata koja uključuje: NBA, MTV, NBC, NFL. Kako je došlo do tih suradnji?

Luminus ima svoju podružnicu u Los Angelesu odakle organiziramo projekte, uglavnom za film i televiziju. Jedan uspješno odrađen projekt najbolja je referenca za sljedeći, i onda to krene svojim tokom i uđe se u vidokrug kao kvalitetan poslovni partner. A tako se nakon nekog vemena nakupi ovoliko respektabilnih kratica 🙂

Iz vaše perspektive, gledajući na globalizaciju, fragmentaciju i druge promjene koje se danas u svijetu komunikacija , marketinga i medija događaju takoreći u 24 sata, na što smatrate da je važno obratiti pažnju kako vas konkurencija ili noviteti nebi prestigli?

Ulagali smo u odjel CGI animacije u vrijeme kada je to zvučalo gotovo ezgotično, tako da smo od početaka usmjereni ne samo na praćenje trendova, već na njihovo uspostavljanje. Danas u digitalnom dobu, više se nije bitno samo kako radi naš ‘susjed preko plota’, nego kako se radi i na drugim kontinentima… Jer današnja publika sve to zna. Uz to, naručiteljima više nije dovoljan netko tko samo izvršava brief, već im je potreban ‘misleći’ partner, netko tko će sudjelovati u procesu od strateškog uvida, preko razvoja proizvoda ili usluge, pa do komumnikacije.

Komunikacija i marketing promijenili su se gotovo revolucionarno i u smislu tehnologije i u smislu svjetonazora. Publika danas nije samo korisnik digitalnog, već je i digitalno educirana, i očekuje se od marketinške komunikacije da prati i razumije njihove želje i potrebe, kao da ih i anticipira.

Kako napreduje priprema radova za BalCannes reviju? Koje ideje su vas vodile pri selekciji radova za prijavu, onih koji će klijentima najbolje opisati vašu agenciju?

Prvo bih želio naglasiti kako Balcannes smatram iznimno hvalevrijednom inicijativom: osim što je svojevrsni ‘izlog’ za oglašivače u regiji, isto je tako savršena prigoda za uspostavljanje raznih suradnji i ‘čekiranje’ kako i što rade kolege / konkurencija. U regiji se jezično i svjetonazorski uglavnom razumijemo, a odlično je prikupiti razna iskustva, neke nove metode, neka nova gledišta na stvari.

Radove biramo, kao i uvijek, po načelu neke, smatram, jednostavne i zdrave poslovne logike: iz temeljnog respekta prema samom događaju i prema samoj branši, odabiremo ono što ocijenimo da je na visokom nivou u svim segmentima, od konceptualnog pa do produkcijskog nivoa, od ideje, preko castinga, pa do glazbe i ostalih čisto tehničkih, ali bitnih osobina. Uz to, želimo pokazati da je to komunikacija “koja pali”, koja naručitelju donosi i pozitivan poslovni rezultat.