Intervju s Jasnom Hrvić Smolec, direktoricom Digitel Medijskih Servisa

jasnahrvicsmolecKnjiga ili film?:  Knjiga.
Razum ili emocije? Deklarativno – razum, stvarno -emocije.
Ljeto ili zima?:  I zima i ljeto na planini.
Slobodno vrijeme provodim…? Prema željama moje djece.

 Za početak, molim Vas da se ukratko predstavite. Koliko dugo radite u industriji i koja je vaša uloga u DMS-u?

Od kada sam zamijenila slobodni studentski život s radnim – radim u ovoj industriji. 24 godine…

Završila sam sociologiju i nisam se vidjela u „businessu“ – razmišljala sam o radu u školstvu, zanimala su me istraživanja…

Jedan slučajan susret doveo je do slučajnog honorarnog posla kod budućih pokretača prve privatne televizije u Hrvatskoj – Z3 – i od tada sam što na strani medija- kratko – što na agencijskoj strani – dugo, ali čvrsto vezana uz industriju oglašavanja.

Na Z3 sam bila zadužena za istraživanja gledanosti ali i prodaju oglasnog prostora; od ’90. do ’94. bila sam medija direktor u agenciji Sim Marketing; od ’95. do ’98. medija direktor u Digitelu, a od ’98. sam direktor DMS-a, specijalizirane agencije za medijske strategije, planiranje i zakup.

U DMS-u sam odgovorna za upravljanje i razvoj tvrtke te također za medijski konzalting klijenata i pregovore uvjeta medijskog zakupa.

Možete li navesti neke od najvažnijih elemenata za dobru medijsku strategiju?

Dobra je svaka medijska strategija koja osigurava dobar povrat investicije klijenta.

Da bi bila efikasna, mora polaziti od razumijevanja klijenta, njegove momentalne i ciljane tržišne pozicije, njegove konkurencije, dubinskog poznavanja potrošača, razumijevanja medijskih kanala i prepoznavanja svih pozicija za komuniciranje s potencijalnim potrošačem. Ključna su istraživanja tržišta, agencijski alati te naši djelatnici – njihovo znanje, iskustvo i kreativnost. A tada je realna šansa da temeljem adekvatnog briefa klijenta napravimo pravi optimum, efikasnu kampanju.

Kako bi opisali suradnju kreativnih i medijskih agencija u današnjem promjenjivom tržišnom okruženju? Koji su izazovi s kojima se suočavaju?

Kakva će biti suradnja medijske i kreativne agencije na nekom projektu zapravo definira klijent. Vjerujem da i medijska i kreativna agencija žele raditi zajedno – od početka briefa – jer sigurno da se kroz multidisciplinarnost dolazi do najboljih rješenja.

Medijske agencije raspolažu s više istraživanja i alata koji omogućuju korištenje podataka, kreativne znaju osmisliti priču koja prodaje, ali dešava se da klijent, bilo u nedostatku vremena, bilo radi nerazumijevanja što mu sve može pružiti medijska agencija, medijsku agenciju angažira tek kada treba zakupiti medije….

Koji će trendovi obilježiti medijski business u narednoj godini i kakva je, po vašem mišljenju, trenutna slika hrvatskog medijskog prostora?

Nastavak mijenjanja udjela online-a na račun offline-a.

Hrvatski mediji će i dalje grčevito nastaviti borbu za svaki prihod, obzirom da je uslijed dugotrajne krize smanjen volumen stvarno raspoloživih financijskih resursa.

Trend je svakako traženje novih rješenja u funkciji većih mogućnosti praćenja potrošača kroz razne CRM-ove i big data analize. Mnogi u ovom vide i promjenu paradigme posla medijskih agencija – zamjena planera s artificial intelligence-om, ali vjerujem da je to još vrlo daleko…

Članica ste radne skupine unutar HURA-e koja se intenzivno bavi regulacijom agencijskih natječaja. Koji su glavni ciljevi i očekivanja ove inicijative?

Glavni cilj je postaviti okvir koji omogućuje sudjelovanje na natječajima na profesionalno korektan način. Cilj je osigurati kvalitetu, a ne samo nisku cijenu.

Agencije se za natječaje pripremaju vrlo intenzivno, uz velik broj prekovremenih sati te prilične troškove pa ovom inicijativom želimo pomoći sebi, ali i omogućiti klijentima dobru pripremu – da u procesu izbora agencije pozovu upravo one agencije koje za njihove potrebe u određenom trenutku nude rješenja na tržištu. Dobra priprema omogućuje klijentu brži, lakši i sigurniji izbor agencije, a agencijama daje realnu šansu da se dokažu u natječaju i dobiju posao. Nedovoljno dobro pripremljeni natječaji s velikim brojem sudionika teret su za svakoga. Osim toga, važno je da kroz strukovne inicijative dođemo do dijaloga sa svim sudionicima tržišta, izbistrimo dobre prakse i više budemo partneri, a manje dobavljači.

Koje osobine najviše cijenite kod svojih suradnika? S kakvim ljudima osobno najviše volite raditi?

Stručnost, etičnost, kreativnost i predanost – pa zato najviše volim raditi s mojim kolegama u DMS-u 🙂

Sezona natjecanja, festivala i strukovnih događanja je pred nama. Pratite li domaća i regionalna zbivanja ovoga tipa?

Naravno, iz naše grupe potekao je i Weekend media festival. Participiramo u svim hrvatskim i regionalnim događanjima.

Istina, nekada smo slali djelatnike na seminare po cijelom svijetu, učili o ekonometriji dok kod nas još nije bilo ni telemetrije, dovodili stručnjake iz inozemstva koji su radili s djelatnicima u agenciji, organizirali vlastite višednevne akademije, ali danas, radi financijske situacije, svjetske festivale i simpozije „pratimo“ s pristojne udaljenosti. Na sreću, sve je više izuzetnih webinara pa je znanje dostupno i uz manje troškove.