Melanja Korošec: Inspirirajuće je vidjeti mlade profesionalce kako zajedno stvaraju nešto istinski posebno

Young Lions Croatia natjecanje je na kojem se nova generacija nacionalne komunikacijske industrije bori za titulu najboljih mladih kreativaca. Osvajanjem prestižnog Grand Prixa mladi lavovi dobivaju iznimnu priliku natjecati se s najboljim kolegama iz cijelog svijeta kao predstavnici Hrvatske na globalnom natjecanju Cannes Young Lions te iskusiti svjetski festival kreativnosti Cannes Lions – a među rekordnih 110 natjecatelja pobjednice su ovogodišnjega 24-satnog natjecateljskog izazova Jana Cvetko i Wana Kiiru iz Komunikacijskog laboratorija s projektom Priče koje izuvaju iz cipela.

Od odabira najboljih radova mladih talenata pa sve do svečanih dodjela nagrada, imali smo čast razgovarati s Melanjom Korošec, predstavnicom Elana, partnera natjecanja Young Lions Croatia, te članicom žirija natjecanja. Pitali smo je o iskustvu žiriranja te je zamolili da s nama podijeli i nekoliko savjeta, kao i osobine koje po njoj trebaju krasiti mlade profesionalce koji žele uspjeti u kreativnoj industriji. Njezine odgovore pronađite u nastavku.

Elan je partner ovogodišnjega natjecanja mladih profesionalaca Young Lions Croatia. Iz perspektive Vaše tvrtke, zašto smatrate važnim kontinuirano ulagati u mlade talente?

U Elanu vjerujemo da je važno podupirati Young Lions Croatia iz višeg razloga. Naša podrška temelji se na odanosti mladim talentima i posvećenosti našeg vodstva ovoj industriji. Želimo stalno biti u tijeku s trendovima u industriji kao tržište koje je u potpunosti posvećeno kreativnom sektoru. Pružanje podrške Young Lionsima omogućava nam da ispunimo svoju društvenu odgovornost, kao i da podupiremo inicijative koje će imati pozitivan utjecaj na zajednicu. Ovo odražava našu predanost podržavanju rasta i razvoja mladih ljudi uzimajući u obzir naše korporativne vrijednosti i principe. Ponosni smo što sudjelujemo u ovoj važnoj inicijativi i spremni smo pružiti podršku sljedećoj generaciji kreativnih profesionalaca.

Ranije ste prokomentirali da ste impresionirani količinom rada i kreativnošću koje su mladi profesionalci iznjedrili tijekom 24 sata. Kako biste opisali svoje iskustvo žiriranja?

Žiriranje je za mene bilo iznimno pozitivno iskustvo. Bilo je inspirirajuće vidjeti razinu kreativnosti i strasti koju su ovi mladi talenti pokazali na natjecanju.

Kao članovi žirija dobili smo priliku ocijeniti i dati svoj osvrt na rad natjecatelja. Bilo je zanimljivo vidjeti kako je svaka ekipa imala vlastiti pristup izazovu i na koji su način istaknuli vlastite prednosti i ideje. Ono što mi se istaknulo kao gotovo najvažniji segment jest važnost jasne i koncizne prezentacije koju su bili primorani složiti u kratkom roku na ovom natjecanju. Neki su timovi imale odlične ideje, ali su i poteškoća pri njihovom izlaganju, što je žiriju otežalo razumijevanje potpune slike i vrijednosti njihova rada.

Počašćena sam što sam dobila priliku raditi s tako talentiranom i kreativnom skupinom mladih profesionalaca.

Natjecanje Young Lions Croatia i Elan povezuju slični ciljevi: napredna rješenja, ulaganje u rast zajednice i stvaranje bolje budućnosti – koja je Vaša vizija (društvenoga) napretka?

U pravu ste, vizija društvenog napretka u Elanu je blisko povezana s vrijednostima i ciljevima našeg brenda. Vjerujemo da bi taj napredak trebao biti utemeljen na održivim iskustvima i iskustvima koja pružaju osjećaj ispunjenja, a istovremeno bi trebao štititi okoliš koji toliko volimo i cijenimo.

Čvrsto vjerujem u potencijal kreativnih i inovativnih rješenja za poboljšanje ljudskog potencijala i uživanje u planinskim sportovima. Istovremeno moramo nastaviti ulagati u rast naših zajednica, ne samo globalnih već i onih lokalnih. Vjerujem da je srž napretka poticanje pojedinaca da dosegnu svoj puni potencijal kroz pružanje podrške u obrazovanju, društvenu pravdu i inicijative za gospodarski razvoj koji bi svima osigurao svjetliju budućnost.

Elanov je cilj uživanje u životu i prirodi, zajedništvu s najbližima, ali i povezivanju tradicije s inovativnošću. Ako govorimo o vašoj poslovnoj zajednici, koje odlike mladih talenata lokalne komunikacijske industrije smatrate ključnima za izgradnju priče vašega brenda?

Kao brend koji cijeni i tradiciju i inovaciju, vjerujemo da je iznimno važno surađivati s mladim talentima iz lokalne komunikacijske industrije. Govoreći iz iskustva, postoji nekoliko ključnih osobina koje cijenimo.

Prije svega vjerujemo da je kreativnost krucijalna za stvaranje zanimljive priče koja odražava srž našeg brenda i s kojom naša publika osjeća povezanost. Zato tražimo pojedince koji mogu razmišljati izvan okvira i koji lako pronalaze inovativna rješenja za kompleksne probleme.

Druga je osobina interkulturalna osjetljivost: mi smo globalni brend i kao takav prepoznajemo važnost interkulturalne osjetljivosti i potrebu da svoju priču prilagodimo različitim tržištima i publikama. Iznimno cijenimo sposobnost snalaženja u kulturalnim razlikama i kreiranje poruka koje dopiru do raznolikih zajednica.

Također vjerujemo da strast za planinske sportove može pomoći pojedincu da bolje razumije samu bit sporta i istinski prenese duh našeg brenda i inspirira ostale. Velika strast i predanost poslu zaista su posebni.

Za kraj, u današnjem je svijetu prilagodljivost sve važnija. U svijetu koji se neprestano mijenja moramo prepoznati važnost konstantnog razvoja i inovacije.

Koje ste od tih odlika prepoznali tijekom odlučivanja o najboljim projektima natjecanja Young Lions? Generalno, što vam se najviše svidjelo u natjecateljskim radovima i njihovu pristupu temi?

Kao članica žirija, primijetila sam niz kvaliteta u projektima koji su meni zapeli za oko. Ovo su neke od osobina koje su me posebno impresionirale.

  • Kreativnost: Brojni su projekti pokazali visok stupanj kreativnosti, bio to cjelokupni dojam kreativnosti ili čak poruka i izvedba samog projekta. Zadivilo me što su timovi uspjeli razmišljati izvan okvira i osmisliti tako inovativna rješenja.
  • Relevantnost i interkulturalna osjetljivost: Najboljima su se pokazali oni projekti koji su uspješno svojim projektom doprijeli do ciljane publike. Svidjeli su mi se timovi koji su pokazali istinsko razumijevanje publike i njezinih potreba te su uspjeli napraviti poruku koja se obraća upravo njima.
  • Također sam impresionirana projektima koji su odrađeni na tako profesionalan način pazeći na najmanji detalj. Osvojili su me oni timovi koji su uspjeli kroz dizajn, copy ili cjelokupnu prezentaciju prenijeti svoje ideje na intrigantan način.

Moram ponoviti još jednom da me zadivila količina talenta i kreativnosti s kojom sam se susrela na natjecanju Young Lions. Ovi su projekti pokazali istinsku posvećenost inovacijama, relevantnosti i izvrsnosti, a bilo je vrlo inspirirajuće vidjeti mlade profesionalce kako zajedničkim snagama stvaraju nešto istinski posebno.

FOTO: Emica Elvedji/PIXSELL

Osim uživanja prezentacijama finalista i pobjednika među mladim lavovima, u čemu ste posebno uživali na Danima komunikacija? Je li Vas nešto možda iznenadilo ili ste naučili nešto što ćete kasnije moći iskoristiti za unaprjeđivanje vlastitog posla?

Festival nudi iznimnu priliku umrežavanja s kolegama, razmjenu ideja i učenja od najtalentiranijih kreativaca. Bez obzira na to tražite li inspiraciju, pratite posljednje trendove i inovacije ili se želite povezati s kolegama, festival ima šaroliku ponudu.

Smatram da iz godine u godinu pruža izvrstan sadržaj i nezaboravno iskustvo. Svaki se put s festivala vratim inspirirana, motivirana i puna novih ideja i pogleda na svijet koje mogu primijeniti na svoj posao.

Svakako bih preporučila Dane komunikacija svim profesionalcima komunikacijske industrije. Mislim da je ovo jedan od najboljih takvih festivala u regiji, ako ne i u cijelom svijetu.