Može li jedna osoba ‘hendlati’ zabavu i programmatic?

Domagoj Hren, Pay Per Click Account Manager u agenciji iProspect, digitalne divizije globalne marketinške grupacije Dentsu, otkrio nam je kako izgleda njegov radni dan, ali i kako se nosi s ulogom glavnog zabavljača u agenciji.

Što točno znači Pay Per Click Account Manager i kako izgleda tvoj radni dan?

To znači da sam odgovoran za provedbu Pay Per Click strategija za klijente. U koordinaciji s ostalim kolegama i accountima osmišljavamo strategiju za klijente za razne PPC kanale kao što je oglašavanje na društvenim mrežama ili na Google Adsima te potom lansiranje kampanja, optimiziranje, praćenje i izvještavanje o samim kampanjama. Aktivno sudjelujem i na raznim pitchevima.

Moj radni dan počinje kavom i razgovorom s kolegama, čime zapravo postižem podizanje radne temperature za novi dan. Rad u marketinškoj agenciji je izazovan i dinamičan te nijedan radni dan nije isti. Međutim, prioritet mi je prvo provjeriti izvedbu postojećih kampanja koje su “live” te tek nakon toga počinjem s čitanjem i odgovaranjem na mailove. Ovisno o danu tu se nađu i razni sastanci bilo interno ili s klijentima. S obzirom na to da je ovo izrazito dinamičan posao, nakon toga se ponovno osmišljava strategija za nove klijente i kampanje. Također, s obzirom na specifičnosti svakog klijenta, svaki dan susrećemo se s novim izazovima koji zahtijevaju tailor made rješenja, pa tako i optimizaciju. Što to sve uključuje je pak tema za zaseban razgovor.

Radiš i programmatic kampanje, što to znači i koliko se razlikuje od tradicionalnog zakupa?

Tako je, radim i programmatic kampanje u iProspect agenciji koja je uvela pojam programatskog zakupa u Hrvatskoj i regiji.

Kod tradicionalnog zakupa medija, oglašivači ručno (telefonom ili mailom) zakupljuju digitalne oglase. Uvođenjem programmatica, taj kompletni proces se automatizirao kroz sustav koji se zove DSP – demand side platform, koji više ne ovisi o mnogo ljudi, nego o timu koji upravlja alatom za zakup medija. Oglašivač mora “ručno” dogovarati cijene kod tradicionalnog zakupa medija, zakupljujući izravno od publishera. Iako se i za programmatic moraju dogovarati cijene, kod tradicionalnog zakupa to je složen i dugotrajan postupak, koji često zna biti kompliciran i zahtjeva puno vremena. Kod programmatica, programatski algoritam prikuplja i procjenjuje podatke i donosi odluke o tome tko će vidjeti oglas i gdje – na osnovu kojih će kampanja ostvariti svoje ciljeve čime se proces uvelike pojednostavljuje, ubrzava i možemo u realnom vremenu optimizirati naše kampanje.

Čuli smo da si ti glavni zabavljač u agenciji, smeta li ti ta titula ili se bez problema nosiš s njom?

Ne mogu reći da mi ne laska jer ima još dosta kolega koji bi mogli ponijeti tu titulu, ali ne bih htio da sam prepoznat samo po tome već i po stručnom i kvalitetnom radu kojem doprinosim agenciji i klijentima. Iako, lako je biti opušten i zezati se s kolegama u okruženju kakvo je u Dentsu.

Kako je raditi u Dentsu?

Raditi u Dentsu je izazovno, ali u isto vrijeme i opušteno i zabavno iako se to možda nekome može činiti kontradiktorno. Izazovno i zahtjevno je zato što se danas svijet mijenja brže nego ikada, a tako se mijenja i marketinški svijet. Mi postavljamo i radimo promjene i kao što smo bili prvi u programmaticu tako smo i sada krenuli npr. s martechom, a za to je potrebno uložiti jako jako puno truda. Također, i klijenti su danas svjesni velikih promjena te je potrebno veliko znanje, trud i umijeće da bi klijent bio zadovoljan jer i njima je sve teže opstati na samom tržištu. Zato mi je izuzetno drago da nas klijenti prepoznaju kao njihovog partnera. Vrijednosti do kojih Dentsu drži ne vrijede samo na papiru nego se i potiču u stvarnosti te je bitan match agencijske kulture i ljudi. Okružen sam kolegama koji dijele te vrijednosti pa je uz takvu ekipu baš “gušt” raditi.

Koji je tvoj savjet za mlade koji bi se htjeli razvijati u smjeru oglašavanja i programmatica?

Moj savjet za mlade je da ne gube vrijeme čekajući priliku. Internet je prepun korisnih materijala i edukacija te da barem dio slobodnog vremena ulože u rad na sebi. Međutim, primijetio sam da mnogi brzaju i kreću raditi s raznim alatima i onda najčešće rade krivo iako je pohvalno da se pokazuje inicijativa i proaktivnost. Naučiti nekoga da radi u nekim softverima može se u relativno kratkom vremenu. Ono što želim istaknuti je da je praksa bitna, ali danas ljudi često preskaču teoriju, što je krivo. Ono što zna nedostajati ne samo mladima nego i iskusnijima je samo razumijevanje marketinga, tržišta i neke šire slike pa moj savjet mladima ide i u smjeru da pročitaju neke marketinške klasike, stručnu literaturu i aktivno prate novosti u svijetu marketinga, tržišta i tehnologije.