Nikola Žinić: Young Lions Croatia prilika je za svakog mladog kreativca da izađe iz prosjeka
Mislim da bi svaki šef kreativac bio sretan da mu netko od mlađih kolega pristupi sa željom za sudjelovanjem na natjecanju mladih lavova, poručuje chief creative officer agencije Bruketa&Žinić&Grey.
Nikola Žinić, foto: Domagoj Kunić
Mladi kreativci ove godine imaju priliku otputovati u Cannes – najbolji tim ovogodišnjega natjecanja Young Lions Croatia imat će čast Hrvatsku predstaviti na online natjecanju Cannes Young Lions, a potom iskusiti nevjerojatnu energiju kanskog festivala Cannes Lions. Ovo je prilika za mlade nade komunikacijske industrije koja se ne propušta, a prijave za ovogodišnje natjecanje u partnerstvu s E.ON Hrvatskom traju još kratko – do 25. veljače.
Objavljen je i popis žirija koji će donijeti tešku odluku i odabrati najbolje projekte, a tim smo povodom Nikolu Žinića (Bruketa&Žinić&Grey), prošlogodišnjega predsjednika žirija te člana Organizacijskoga odbora Dana komunikacija dezigniranoga za natjecanje Young Lions, upitali o procesima žiriranja, ali i o tome što titula najboljih mladih lavova znači iz njegove perspektive. Njegove odgovore pročitajte u nastavku!
Prošle godine poručili ste da od žirija očekujete dosljednost i beskompromisnost u kriterijima. Što je glavni fokus na žiriranju, kako žiri dolazi do odluke o pobjednicima?
Glavni je fokus pronaći dobru ideju. Budući da su to mladi lavovi koji za nagradu sudjeluju u globalnom natjecanju mladih lavova i idu u Cannes, taj kriterij za pronalazak ideja trebao bi biti zbilja beskompromisan i možda malo jači nego što je to na IdejiX. Gledamo i mjerimo ideju u nekom globalnom kontekstu, ali naravno, s razumijevanjem konteksta u kojem se mi nalazimo.
Žiri do odluke dolazi konsenzusom. Prošle godine smo si postavili kriterije kod žiriranja, no hoće li se nastaviti s njima ili će se napraviti neki potpuno novi ovisi o predsjedniku ovogodišnjeg žirija. Iako, moram priznati da su nam kriteriji koje smo prošle godine postavili kroz deset opisnih ocjena stvarno pomogli da pronađemo pobjednika i da prepoznamo kvalitetne ideje.
Što biste, temeljem svoga iskustva, (pre)poručili ovogodišnjim članovima žirija?
Članovima žirija preporučio bih da se na trenutak odmaknu od stvarnosti i realnosti u kojoj trenutno rade te da zaista sagledaju prijave i pokušaju pronaći tu ideju koja čini razliku, ideju koja je neočekivana, koja do sad još nije napravljena i viđena, ideju koja izaziva industriju za koju se radi i koja izaziva kategoriju u kojoj je prijavljena. Zaista mislim da trebamo postaviti standarde vrlo visoko za ovo natjecanje. Treba se znati da nije jednostavno postati mladi lav. Ta titula ima svoju težinu i prevaga je u trenutku aplikacije za radno mjesto kreativca.
Sigurni smo da upravo u ovim trenucima neki od mladih talenata promišljaju o prijavi na natjecanje, ali nisu sigurni jesu li dovoljno dobri, ne znaju kako to predložiti svojim šefovima… Što biste njima savjetovali?
Savjetovao bih im da svakako skupe hrabrosti i predlože to svojim šefovima. Ako si mladi talent, onda će te veseliti ovakvo natjecanje, a i svako takvo natjecanje bit će ti novi izazov. To je prilika za svakog mladog kreativca da izađe iz prosjeka, da se upiše u mapu kreativnosti te da mu to bude, na neki način, mala odskočna daska za dalje. Mislim da bi svaki šef kreativac bio sretan da mu netko od mlađih kolega tako pristupi.
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Što, iz Vašega iskustva, za mlade talente u agencijskom svijetu znači prepoznavanje na natjecanju Young Lions?
Prepoznavanje na natjecanju Young Lions znači puno. Mislim da je ovo nekome tko je ambiciozan, tko misli da je zaslužio više i nekome tko može više, prilika da to i pokaže. Ovo prilika da se među mladim talentima netko i ove godine istakne te da takvu priliku ne bi trebalo propustiti. S druge strane, pobjednik ima priliku sudjelovati na kanskom festivalu, što je ogromno iskustvo i velika stvar. Vidjeti kako takav jedan velik i važan festival funkcionira te svojom idejom, radom i talentom konkurirati na globalnoj sceni nešto je što se ne propušta.
To je ujedno i neka vrsta otriježnjenja da zapravo vidiš gdje si i jesi li zaista takav talent kakvim se smatraš – što je poticajno, a ne loše. Tako možeš unaprijediti svoj rad i način razmišljanja. Natjecanja i feedback žirija mladom kreativcu puno znače. I nama je značilo kada smo bili mlađi, a i sada su nam natjecanja dobar orijentir i poticaj.
Da se natjecanje Young Lions odvijalo u vrijeme kada ste pokretali svoju agenciju, kako bi izgledala 24 sata u natjecateljskom timu koji bi činio danas poznati dvojac Bruketa&Žinić? Kako bi se dolazilo do ideja u vremenskim i prostornim ograničenjima natjecanja, za što bi koji od vas bio zadužen, koliko bi se spavalo? 🙂
Sigurno ne bismo spavali kada bismo to radili, zasigurno bismo ugrabili priliku i pokušali ju iskoristiti na najbolji mogući način, kao što smo grabili i sve druge prilike koje su nam se pružale. I sigurno bismo dali sve od sebe da zaista duboko i detaljno uđemo u projekt, da ga dobro analiziramo, da dođemo do dobrog uvida i da iz njega izvučemo super ideju.
Teško je hipotetski pričati tko bi za što bio zadužen jer bi to vjerojatno odlučivali u toku procesa, ali siguran sam da bismo pomagali jedan drugome i međusobno se podupirali jer, na kraju dana, radi se o timskom radu i nije važno tko preuzme koju ulogu. Bitna je ideja i njezina kvalitetna prezentacija. Jedino što znam je da bih sigurno ja bio taj koji slaže prezentacije jer sam nešto vještiji u korištenju PowerPointa i Keynotea. 🙂
Sve informacije o natjecanju pronađite na poveznici.