Wana Kiiru i Jana Cvetko: Najveće je bogatstvo natjecanja Young Lions izlaženje iz zone komfora i jedinstveno iskustvo rada s kolegama

Na mladima svijet ostaje! To svakako dokazuju i naše današnje sugovornice, Jana Cvetko i Wana Kiiru, pobjednice hrvatske verzije natjecanja Young Lions. To je natjecanje za mlade profesionalce do 30 godina, a cilj je osmisliti što bolji projekt na temelju klijentovog briefa u 24 sata. One su ove godine bile najbolje u hrvatskoj konkurenciji, čime su si osigurale čast sudjelovanja na međunarodnom Young Lions natjecanju u Cannesu. U razgovoru su nam rekle sve detalje natjecanja, ali su nam i otkrile vlastite dojmove o kanskom natjecanju i tome kako im je to promijenilo život. Intervju pročitajte u nastavku.

Ispričajte nam sve o natjecanju: u kojoj ste se kategoriji natjecale, kakva je struktura natjecanja, koji vam je bio zadatak? 

Na globalnom Young Lions natjecanju sudjelovale smo u PR kategoriji, a struktura je bila ista kao u Hrvatskoj. Dobili smo zadatak da klijenta EcoTree predstavimo kao najjednostavnije, najefikasnije i jedino logično rješenje u borbi protiv gorućeg ekološkog problema: prevelikih emisija CO2 koje negativno utječu na naš planet. Iako su ekološke teme sve prisutnije u javnom prostoru i mnoge kampanje su se bavile temama poput recikliranja, zero-waste pokreta i CO2 emisija, nismo naišle na teme tzv. carbon creditsa, što je glavna usluga koju EcoTree nudi, a vrlo je nepoznata javnosti. Prihvatile smo izazov objeručke, satima istraživale moguće kuteve predstavljanja klijenta na svjež i drugačiji način, istovremeno prateći brief i poštujući klijentove želje. Možemo samo reći da su 24 sata u Cannesu trajala kraće nego u Hrvatskoj, a i pritisak je bio puno veći.

Kakav vam je doživljaj cjelokupnog natjecanja, jeste li se zabavile? 

Bilo je nevjerojatno! Nismo mogle ni zamisliti toliko kreativnih ljudi, ideja i projekata na jednome mjestu. Osim što smo upoznale kolegice i kolege iz cijelog svijeta, saznale smo i male tajne velikih kampanja koje su nam promijenile pogled na cijelu industriju i način na koji razvijamo ideje za klijente. Sad kad smo pohvatale konce i dobile vrijedne insajderske informacije, voljele bismo ponovno sudjelovati na Young Lions natjecanju i primijeniti naučeno.

Na koji vas je način ovo obogatilo? Postoji li nešto što ste naučile i uvidjele, a što će vam pomoći u budućem radu?

Najveće bogatstvo je izlaženje iz zone komfora u kojoj radimo i razmišljamo svaki dan u uredu – jednom kada se odmaknemo od poznatog i sigurnog te zaronimo u neke nove kreativne dubine, rađaju se ideje koje na kanskom festivalu donose nagrade i teško se zaboravljaju. Osim toga, suočavanje s najboljim idejama na svijetu dobro nam je došlo jer smo osvijestile različita područja u kojima još možemo napredovati i na kojima želimo raditi u budućnosti.

Nakon svega, što biste kao sada već iskusne mlade lavice preporučile onima koji bi se sljedeće godine voljeli okušati na natjecanju Young Lions Croatia, ali možda oklijevaju s prijavom? 

Možda će zvučati kao klišej, ali samo se prijavite i uživajte u avanturi koja slijedi. Možda 24 sata čine samo jedan od 365 dana u godini, ali mogu se iskoristiti za veliku životnu prekretnicu. Osim što se sudjelovanjem u natjecanju svi mogu zabaviti, dobivaju priliku da upoznaju sebe, ali i osobu s kojom su u timu, savladava se vještina timskog rada, prepoznaju se svoje slabosti i preokreću u snage. Naravno, velika motivacija je i putovanje u Cannes na najveći svjetski festival kreativnosti – tko bi mogao odoljeti ovakvoj prilici?

Čuli smo i da ste se odlično zabavile na samom festivalu – koja su vam iskustva i koji predavači ostavili najupečatljiviji dojam?

Festival je odlično koncipiran i svatko može pronaći sadržaj koji će ga informirati, inspirirati i zabaviti. Predavači dolaze iz različitih industrija i govore ne samo o kreativnim idejama, nego i o drugim aspektima našeg posla, poput izazova s kojima se svi suočavamo i rješenjima za iste, raspravljaju o trendovima koji oblikuju našu budućnost i promjenama u načinu na koji komuniciramo.

Najupečatljiviji predavači svakako su bili Kevin Hart i Keke Palmer, dvije holivudske face za koje smo vrlo brzo shvatile da su iznimni poduzetnici. Oboje su kreativci koji su pokrenuli svoje poslove izvan karijera po kojima su nam poznati, Keke kao glumica i Kevin kao komičar, te od samih sebe napravili prepoznatljive i voljene brendove. Predavanja koja ćemo pamtiti jer su bila korisna i inspirativna su ona Tora Myrhena, potpredsjednika odjela za marketing i komunikacije u Appleu i Brada Lightcapa, COO-a jednog od najpopularnijih alata umjetne inteligencije, ChatGPT-a.

Kada biste dojmove s natjecanja/festivala mogle sažeti u jednu riječ, koja bi to bila? 

Teško je opisati dojmove s Cannes Lions festivala u samo jednoj riječi, puno bolje ga opisuje izreka: Sreća prati hrabre. Zaključile smo kako uistinu odvažni, smjeli i hrabri smišljaju najbolje ideje, oni su ti koji pomiču granice, usude se kročiti gdje još nitko nije bio i na kraju dana, odnose u domovinu nagrade koje svjedoče o svjetskom uspjehu.

Eto, ako samo jednom riječju moramo opisati Cannes Lions, neka bude upravo ova – SVJETSKI.